Nu har jag faktiskt klickat runt på olika länkar i detta forum.
Här finns det massor av bra saker att hitta för den som söker svaren.
Vad jag däremot inte förstår något av är länken "sök experthjälp"
Så här står det:
Sök experthjälp
Här kan du som behöver hjälp med ditt företag inom ett o...
Kategori:
Allmänt
|
|
Vet inte om man får ta upp politiska ämnen här, men vore det inte bättre för samhället att satsa på att folk som redan har jobb, och därmed hyfsad ekonomi, startar eget i stället för att uppmuntra arbetslösa att göra det?
Då blir ju i stället ett jobb ledigt för en arbetslös, samtidigt som man får en person med förhoppningsvis...
Kategori:
Allmänt
|
|
HEJ!
Tyckte jag va jätteduktig när jag separerade frakten jag betalt på fakturor,
och bokförde den på 3520, men sen när jag kollar resultatrapporten så var det kanske inte så smidigt, då det står under intäkter, dock med ett "-" framför.. Ska man helt enkelt räkna in det i totalen när man bokför, eller ska man...
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej.
Jag har i vecka 47 nu tagit fram ett API program med CGI så att man enkelt kan programmera fjärrstyrning av system över Internet i HTML och JavaScript.
Jag använder FoxBoard / http://www.acmesystems.it/?id=4
Till den behöver du seriella kretsar som
parallax servo controller och DC-16 plus en...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej
Vet någon om man får byta mellan bokföringsmetoderna?
bolaget vi tog över använder fakturametoden men bolaget omsätter så lite och vi är vana med kontantmetoden.
Tänkte att det kanske är bra tid att byta efter bokslutet.
Kategori:
|
|
Hej, jag ska imorgon köpa en ny laptop. Jag har för ett par veckor sen ansökt om att starta företag, men ej fått papper på det ännu.
Som jag förstår är det okej att ta allt man kommer använda i företaget på det upp till 6mån innan start, men är det något speciellt jag måste tänka på.
Jag tänkte köpa datorn...
Kategori:
Inköp
|
|
En tanta i Norrland har problem med sin radio, hur hon än försöker ställa in den så hör hon flera kanaler samtidigt.
Hon ringer radiotjänst för att klaga mitt i natten.. :mrgreen:
http://www.strul.net/~gadus/natt_uggla.mp3
Hälsningar!
Stefan
Kategori:
Off Topic
|
|
Drar till med en fråga till direkt 🙂
Då jag alltid fakturerar så har jag bara jobbat med PG konto och inte haft någon kassa och krediterat och debiterat det konto, häromdagen fick jag dock betalt i kontanter. Är det typ OK att jag bokför denna summa som insättning på mitt PG och sedan som ett eget uttag från PG't? Det blir ju...
Kategori:
|
|
Hej,
Först och främst jättekul att ha hittat hit verkar vara ett kanonforum, har haft eget företag i ett par månader nu, kunde/kan inget om bokföring och kommer nog snart eventuellt vända mig till en firma för bokslut, men under tiden så sköter jag iaf min löpande bokföring själv. (enskild firma, ingen anställd)
Kategori:
|
|
Hej!
Jag ska till att starta upp ett företag (eller något sånt).
Vad jag förstår måste man uppskatta sin inkomst för att sedan varja månad betala skatt på den uppskattningen. Då jag har lite svårt att göra en sådan uppskattning undrar jag om det inte finns något sätt att få betala den skatt man skall betala utefter va...
Kategori:
|
|
Jag har fått en faktura från utländsk tidning på annonsutrymme med det landets moms pålagt, som jag ska vidarefakturera till annat svenskt företag. Har jag möjlighet att få tillbaka den utländska momsen?
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|
Nutek har tagit fram en bok om vad en invadör är och gör. Du kan ladda ner den här
Några exempel på kända invadörer inom affärsvärlden: Ingvar Kamprad, Dell, Ryanair, Richard Branson och Jan Stenbeck.
Läs...
Kategori:
Nyheter
|
|
Precis när man tycker att man börjar få lite kläm på det här med bokföring när det gäller försäljning så kom då en fråga upp idag.
En utav mina kunder betalade i förskott till mit pg konto. problemet är att kunden betalade in för lite pengar. I vanliga fall får jag in pengarna på kontot vartefter jag skriver en faktura som jag...
Kategori:
|
|
Hej!
Kan någon vara jättesnäll och ge ett exempel med BAS-konton på
hur man bokför en intäkt respektive hur man bokför en löneutbetalning?
Kategori:
|
|
Någon som kan dessa siffror ?
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|
Hej
Har kört fast i min bokföring, då jag skullle bokföra en skrivare som jag köpte nyligen.
Vilket konto skall man lägga in denna skrivare på? Jag har för mig att det förr i tiden fanns ett konto som hette Kontorsmaskiner, men detta konto finns inte i min kontoplan idag.
Hoppas att nå...
Kategori:
|
|
Hejsan,
ganska ny här... Har funderat ett tag på att öppna en klädbutik i en by på ca 14000 invånare. Målgruppen kommer vara rätt stor, då jag ska försöka sälja trendiga men ändå populära kläder.
Så, min fråga är då om någon vet vart jag ska vända mig för att få reda på hur man ska gå tillväga med allting? Inköp av kläder och li...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Hej
Det är så att jag och min sambo funderar på att dra igång ett småföretag som säljer design (i första hand tavlor) via en webshop.
Våra produkter kommer, i varje fall till en början, enbart tillverkas av oss själva. Vår "usp" handlar om att man som kund dels ska kunna skräddarsy sin konst, ge...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Har en liten fundering nu...
Funderar ju på att starta eget om något år...och har nu kommit upp med en tanke jag inte har något svar på... 🙁
Så jag hoppas ni kan hjälpa mig... 🙂
Hur blir det om man har ett företag men två webbsidor man säljer saker ifrån?
Dessa sidor komme...
Kategori:
Allmänt
|
|
jag vill bjuda min personal på julbord, men vad jag förstår får man bara dra av 90 kr + moms? Det finns ju inga så billiga julbord. Är det något jag missat?
Kategori:
|
|