Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Nykomling
5

Bokföra Postens avgifter för postbox

Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på?

Finns det ett bra konto man kan lägga abonnemangskostnader för som inte är specifierade?

Tacksam för svar.
Toppskribent
2066
22
Zumiek skrev:
Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på?

Finns det ett bra konto man kan lägga abonnemangskostnader för som inte är specifierade?

Tacksam för svar.

Du kan utan problem lägga kostnaden under Tele och Post [6200] eller underkonto Postbefordran [6250] eftersom den är relaterad posten.

Alternativt kan man lägga denna, och liknande mindre kostnader på Övriga externa tjänster [6590] eller Övriga externa kostnader [6990].

// Jonathan
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Nykomling
5
Jag kör SPCS Admin 500 och använder BAS2006 som kontoplan, och i den så är 6250 = Porto, fungerar det lika bra? 6200 och 6990 har jag inte ens i kontoplanen....6290 heter Övriga främmande tjänster, men det kanske fungerar det med.

Är helt ny med allt ordbajsande inom ekonomi så kommer ta ett tag innan man kommer in i det....

Tack för hjälpen btw, uppskattas mycket!
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.