Senaste inläggen
Kvotering av kvinnliga chefer
På Aftonbladet går att läsa att regeringen slopar krav på jämställdhet - "Kompetensen ska sättas först" Kategori: Allmänt |
|||
Härliga HemsidorTänkte höra vilka era hemsidefavoriter är - rent stil och designmässigt. Mvh. Mattias. Kategori: Allmänt |
|||
Inköp innan företagsstart
Hej, |
|||
Hur bokför jag detta?
Har tre bokföringsfrågor jag undrar över. |
|||
SpelHemsida, lite hjälp.Hej, jag ska starta en spel sida på engelska så som gametrailers.com och jag behöver lite hjälp. Tycker ni det är en bra idé att jag ha ingång en tävling där jag ger bort en Wii eller ps3 eller xbox 360? Jag har råd men är det ett bra sätt att locka folk till min hemsida? Jag vill gärna tjäna lite pengar på den och undrar hur jag ska göra några id... Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra checkkrediten som ver.1 i EF?
Hej, |
|||
SKATTEKÅTA SVERIGE!!!!
Jag har varit på en hel del starta eget seminarier osv. Alla säger att det är skitlätt att starta egen firma vilket det är. Men det finns inte en enda djävel i detta avlånga land som beskriver hur mycket skatt man skall betala in och att skatten alltid skall betalas in i FÖRSKOTT månadsvis då man bedriver egen firma. |
|||
SKATTEKÅTA SVERIGE!!!!
Jag har varit på en hel del starta eget seminarier osv. Alla säger att det är skitlätt att starta egen firma vilket det är. Men det finns inte en enda djävel i detta avlånga land som beskriver hur mycket skatt man skall betala in och att skatten alltid skall betalas in i FÖRSKOTT månadsvis då man bedriver egen firma. |
|||
Varuinköp som skall användas i firman, inte säljas vidare...
Jag har importerat en del produkter som jag ämnar sälja. En av de produkter som jag tog hem är tänkt som ett prov som jag inte ämnar sälja utan använda som varuprov/demo i firman. |
|||
Starta eget utbildning/kurs
Hej finns det någon som vet om det finns någon starta eget kurs i Göteborg eller i närheten? Förutom Ams kurser då. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Nöjda kunder?
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra aktiekapital
Sitter här och ska börja att bokföra ett nystartat AB, jag har fått en lista med de 5 första affärshändelserna (från Standardbolag..)och funderar lite på vilka konton jag ska använda?? |
|||
Duktiga säljare
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Världens mest kreativa 4 rok
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Design
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra kvitton
Har handlat lite verktyg och material och har vanliga kvitton från butik. |
|||
Bokföring av händelser innan verksamhetsstart
Tjena! |
|||
årsbokslut
Har en enskild firma som jag driver vid sidan av en anställning. Det är alltså ingen stor firma och jag har inte en årsomsättning som överstiger 20 prisbasbelopp och behöver därför inte upprätta årsbokslut. |
|||
Se över din sjukförsäkring
Som egen företagare måste du själv se om din sjuk- och pensionsförsäkring. Kategori: Nyheter |
|||
Avrunda momsen uppåt eller neråt?
På momsdeklarationen, avrundar man ören uppåt eller neråt eller bara till närmaste krona? Har läst här på forumet någonstans om det, att man bara fick avrunda åt ett visst håll men hittar inte inlägget igen... |
|||