Senaste inläggen
Hur funkar det?
Hej! |
|||
Mera om utländsk momsJag har fått en faktura från utländsk tidning på annonsutrymme med det landets moms pålagt, som jag ska vidarefakturera till annat svenskt företag. Har jag möjlighet att få tillbaka den utländska momsen? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Är du en invadör?
Nutek har tagit fram en bok om vad en invadör är och gör. Du kan ladda ner den här Kategori: Nyheter |
|||
Kund har betalat för lite. Hur bokföra?
Precis när man tycker att man börjar få lite kläm på det här med bokföring när det gäller försäljning så kom då en fråga upp idag. |
|||
Bokföra löner och intäkter
Hej! |
|||
Moms och tullavgifter på textilvaror/sportartiklar frånchinaNågon som kan dessa siffror ? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföring av skrivare
Hej |
|||
Klädbutik
Hejsan, Kategori: Affärsidéer |
|||
sälja konst via webshop
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Två säljande webbsidor, ett företag?
Har en liten fundering nu... Kategori: Allmänt |
|||
Julfest till personalenjag vill bjuda min personal på julbord, men vad jag förstår får man bara dra av 90 kr + moms? Det finns ju inga så billiga julbord. Är det något jag missat? |
|||
Myndighetsranking 2006 - Företagarna
Företagarna har för tredje året i rad mätt hur småföretagen upplever bemötandet och servicenivån hos olika myndigheter då en viktig politisk åtgärd för att stimulera företagandet är att minska företagens administrativa börda. |
|||
Köpa ut tjänstebil
Hej, jag har fått erbjudande att köpa ut min tjänstebil från leasingbolaget. Jag funderar att köpa ut den på firman (Enskild firma) och fortsätta att köra den som tjänstebil. Hur bokför jag den? Kan jag dra hela beloppet på en gång (Bilen är 6 år) och kan jag dra momsen? |
|||
EF - Egna uttag
Är på G och ska starta upp en EF. |
|||
Hur ska jag göra?
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Frågor..
Hej! Mitt namn är Christine, jag håller på med ett arbete i skolan och skulle vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ta sig tid och svara på två frågor. Kategori: Allmänt |
|||
Extrajobb
Hej! Är ute efter ett extrajobb. Så är det någon som har något intressant så maila gärna på danielkarlsson630@hotmail.com Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kvinnliga företagare!
Finns det några kvinnliga företagare som vill svara på några frågor om detta? Kategori: Allmänt |
|||
Skatt/moms och avskrivning?
Hej gott folk! |
|||
Utbildning?
hej!
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||