Senaste inläggen
Byta adress..Har ett företag som jag avser avsluta i år, men har inte kommit så långt riktigt än. Har däremot flyttat (har "kontoret hemma"). Undrar vilka adresser jag måste byta/ändra och hur jag gör detta? Kategori: Allmänt |
|||
Avskrivningar varulager.
Hej, |
|||
Varulager avskrivning
Hej, |
|||
Om importen går genom tullen utan kontroll...?
Hej på er! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Har personnummer, behöver adressen...
Jag har personnummer men behöver ett smidigt sätt att få fram adressen från detta. Det finns ju möjlighet att få detta via fax. Men om man har ip-telefoni via datorn går väl inte detta(?) Kategori: Allmänt |
|||
Hur hitta kunderna?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur ska jag bökförar Bolagverket avgifter?
Allra först förlåt min dålig svenska :oops: |
|||
Feedback på citatet.com
Nu är det ju inte så att jag driver något företag men jag skulle ändå vilja ha lite feedback på min hemsida www.citatet.com Kategori: Feedback |
|||
Interimsskulder,fodringarHur bokför jag det som står som interimsskulder respfodringar i bokslutet. För jag över det till levskulder,kundfodringar? |
|||
ändrad inkomsthejsan, jag har blivit anställd på deltid av min största kund och kommer alltså inte tjäna i närheten så mycket som jag tänkt i företaget. Kan jag ändra min uppskattade inkomst på företagsregistrering.se eller någon annanstans elektroniskt? och om det inte går, vilken blankett är det jag måste skicka in? |
|||
Testar en NY metod för att skaffa trafik...
Jag har nyss testat hur man kan använda Squidoo.com för att skaffa sig trafik till sina webbplatser. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
CommunityFinns det någon som känner till en Open Source lösning för ett Community motsvarande tex oscommerce när det gäller webbutik? Kategori: Inköp |
|||
hjälp med affärsplanen
någora frågor till, hur kan man marknadsföra en caféteria? även Konkurrens och konkurrenter? Kategori: Affärsplanen |
|||
Avtal
Har just fått svar från ett företag som jag har lämnat en offert till. Dom antog min offert under förutsättning att jag skickar en avtalsbekräftelse till dom. |
|||
EU moms vidarefaktureradÄr det någon som vet vilka regler som gäller i detta fall. Jag får en levfaktura från Danmark utan moms,( jag bokför med beräknad moms.) Kostnaden ska jag sedan fakturera kund i Sverige, lägger jag på moms på den fakturan då? |
|||
Börja importera produkter från asien bygga eget märke
Det bästa som jag gjorde under tiden jag pluggade var att sälja och importera saker från asien, har man bara lite startkapital, google lite och hittade denna artikel. Kategori: Affärsidéer |
|||
Olika datum på faktura och kontoutdrag
Hej, |
|||
Hjälp
Hej jag är 16år gammal och intresserad av att starta eget företag. Min första fråga är att är det okej att starta eget när man bara är 16 år och skulle nog vara intresserad av någon form av internethandel då jag fortfarande går i skolan. Någon som har några tips på vad för företag somjag skulle kunna starta? Kategori: Affärsidéer |
|||
F-skattesedlar?
Någon mer som fått flera f-skattsedlar? Fick två nya idag i posten, på dessa stod att jag ska bokföra enligt faktureringsmetoden. Den första jag fick för en månad sedan stod inget om bokföringsmetod på. Kategori: Allmänt |
|||
Idé på allaktivitetslokal/anläggning med 2 ägare.
Min affärsidé är att bygga upp en allaktivitetsanläggning där man kan ha allt från camping, strandbad och minigolf till en samlingslokal som innehåller allt från biosalong till grupprum för studiecirklar och mindre innebandylokal för barn. Kategori: Affärsidéer |
|||