Senaste inläggen
Import. Blanketter?
Hejsan,
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Privat mobil i företaget?
I höstas köpte jag ny mobil privat (Telia) med en bindningstid på 12 månader. Nu har jag startat företag (enskild firma) och det känns meningslöst att dessutom teckna ett mobilt företagsabonnemang när jag ändå har kostnaden för det privata abonnemanget. |
|||
när Moms står inte skrivet på fakturan
Hej! |
|||
SkulderHej,ska starta en aktiebolag med arbetskompisen, han vill ha 100% av aktier och att båda har eget firmakonto och egen fakturering, båda ska vara firmateknare, vi delar bokslutskosnader. - På vilket sätt blir jag ansvarig(skatter,moms) om firman går i konkurs på grund av honom ? |
|||
bokföring av kostnader som betalas av en kund
Hej! |
|||
Bokföringsprg.
Hej! |
|||
Bokföringsprg.
Hej! |
|||
Digitalt bildmaterial
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Vilka regler gäller för start av engelskt ltd?
Vilka regler gäller när man ska starta ett engelskt ltd med svenskt filial? Kategori: Allmänt |
|||
Barnmorska årets företagare
Igår kväll fick Christina Wahlström, vd och ägare till Mama Mia mödravård, ta emot utmärkelsen Årets företagare i Stockholms stad. De första åren som entreprenör jobbade hon i hård motvind. Kategori: Nyheter |
|||
Moms vid handel från annat EU-land och sen Sverige?Hur beräknar man momsen i följande fall? Jag tänkte trycka böckerna i Danmark. För enkelhetens skull räknar vi på en bok. Att trycka en bok i Danmark kostar 10 kr exkl. moms. När den kommer till Sverige ska jag betala moms. Ska man räkna på 25% moms, eller 6% moms eftersom det är en bok? När jag säljer den till bokhandeln får de köpa in den för 35... |
|||
Ab vad kan gå fel?
Tjena, jag och en polare ska starta upp ett AB eller den engelska motsvarigheten med en filial i Sverige, Ingen av oss har någon som hälst erfarenhet utav detta, och jag undrar vad det är som kan skita sig? |
|||
Mona Sahlin
Jag har det!! Kategori: Off Topic |
|||
Registrering av företag utomlands?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Standardavtal
Hej! |
|||
bokföra representation?
hej, hoppas nån kan hjälpa mig i detta ärende. |
|||
Bokföring och datum!
Hej! |
|||
Bokföra kontantinsats
Hej! |
|||
Hur höjer jag priset?Driver ett liten reklambyrå sedan 3,5 år tillbaka och har tills nu haft en timdebitering på 500:-/tim. Funderar nu på att höja priset och undrar därför hur mycket jag kan höja. Finns det regler för hur mycket man får höja? Nån form av mall eller indexering? Tacksam för tips och råd. Kategori: Allmänt |
|||
lagstiftning hudvårdsprodukter
Hej! |
|||