Egen betalterminal hemma

758
1
Är det någon som har erfarenhet av att ha en egen babsterminal hemma?

Jag har märkt att fler och fler webbshopar har börjat hantera

kortbetalningarna själva istället för att betala dyra pengar för den servicen.

Så här lär det funka:

Kunden beställer sina varor - ringer kundtjänst - uppge sin kortkod - klart.

Pengarna sitter på kontot :roll:

Sedan är det inget som hindrar att man även kan ta betalt för andra

tjänster med denna terminalen. :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
185
Men då får du ju ingen underskrift på kvittot?!
Jessica Jäger Sångerska och kulturproducent http://www.jessicajager.se
232
Nja, underskrifter behövs ju inte om koden kommer in. Å andra sidan kan man ju knappa in kortnumret i dessa terminaler också, utan att ha den personliga koden.
M-Daniel Johansson
46
[quote]Kunden beställer sina varor - ringer kundtjänst - uppge sin kortkod - klart.[/quote] [br] [br]Uppge koden till någon annan, eller ens kortnummret över telefon? Aldrig i livet! :)
640
5
[quote]Uppge koden till någon annan, eller ens kortnummret över telefon? Aldrig i livet! :)[/quote] [br] [br]Men vad är skillnaden att betala med sitt kreditkort på den lokala pizzerian? :o [br] [br]MVH [br] [br]R
46
[quote="Robaino"][quote]Uppge koden till någon annan, eller ens kortnummret över telefon? Aldrig i livet! :)[/quote] [br] [br]Men vad är skillnaden att betala med sitt kreditkort på den lokala pizzerian? :o [br] [br]MVH [br] [br]R[/quote] [br] [br]Den lokala pizzerian får aldrig veta min kod. [br] [br]Kortnummret känner de till, men det jag menade var att jag inte tycker telefon är tillräckligt säkert för att uppege kortnummer på. Det finns liksom en anledning till att betaltjänster på nätet är krypterade. :) [br] [br] [br]Värst vad Stefan är tyst på forumet nu, vart har dina kloka ord tagit vägen? :D
758
1
[quote="Kristofer"]Värst vad Stefan är tyst på forumet nu, vart har dina kloka ord tagit vägen? :D[/quote] [br] [br]Känns som om det är en god idé att låta andra komma till tals :mrgreen: [br]Du vet Kristofer...min ödmjukhet förbjuder mig ibland att genera er [br]med kunskaper :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
46
[quote="Sinnenas Teater"][quote="Kristofer"]Värst vad Stefan är tyst på forumet nu, vart har dina kloka ord tagit vägen? :D[/quote] [br] [br]Känns som om det är en god idé att låta andra komma till tals :mrgreen: [br]Du vet Kristofer...min ödmjukhet förbjuder mig ibland att genera er [br]med kunskaper :mrgreen:[/quote] [br] [br]Haha! Jag äro djupt tacksam att du tillskänker oss din stora ödmjukhet. :mrgreen:

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.