Senaste inläggen

bokförig av kreditkortköp

Hej :roll:

Hur gör bokför man lämpligen (enskildfirma)när man köper till företaget med företagets kreditkort ?

1. Får faktura från försäljaren.

2. Betalar med kortet till försäljaren (har då skuld till kortbolaget.

3. Får faktura från kreditkortbsolaget.

4. Betalar fakturan till kreditkortsbolaget...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Namnförslag till klädesbutik

Hallå alla!

Har en webshop på nätet som säljer exklusiva plagg till ett bra pris. (outlet)

Men kommer inte på nått bra namn

🙁 ...

Om nån kommer på nått så skriv det på stört!!!

nic.se kan man kolla om det redan finns reggat.

Mvh Daniel

Kategori: E-handel

Sponsring - hur funkar det?

Hej!

Jag vill öppna en butik med lite dyrare originella barnkläder och leksaker.

Problemet är finansieringen.

Hur funkar det med sponsorer? Skulle någon vilja sponsra en sådan butik? Kan man vända sig till leverantörerna?

Vad vill sponsorerna ha i utbyte?

Var hittar man dem och hur ska ma...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Office 2007/Windows Vista

Någon mer än jag som är supernöjd med nya office 2007? :nicka

Funderar på att prova Vista också. Någon som testat?

mvh

Mikka

Kategori: Off Topic

Lager vinst skatt

Hej

Jag driver ett litet handelsbolag i liten skala som i år har växt rejält och det ger mig lite brydderier efterssom det gör bokförningen så mycket viktigare. hösten 2005 fick jag kontakt med en ny leverantrör och chansade. Jag och köpte in demo varor för 35000 kr

Efterssom jag inte sålt något vid årsskif...

Reklam fråga

Hej!

Jag har en webshop på goteborgarna.com och vet inte riktigt hur jag ska

få ut det till folk? Har inte heller mycket kapital för reklam osv.

Hur ska man göra?

Mvh Daniel / Göteborgarna.com

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bokföring av egna insättningar / uttag

Hej

Jag vet att det redan finns en del om detta i forumet men jag blir inte klok på detta. Jag startade en Enskild Firma för 1 månad sedan och undrar följande:

Om jag vill göra en Egen Insättning, hur bokför jag detta då? Tar enskild insättning kontot på Kredit samt Bankkonto kontot på Kredit ?

Men sen när...

Färsäljning på mässor

Hej,

Avser att visa upp och sälja på mässor i Sverige och i Frankrike.

- Vad gäller vid försäljning av småsaker till privatpersoner måste jag lämna kvitto (de flesta lämnar inga kvitton) med kopia som jag använder som verifikat i bokföringen eller hur gör man lämpligen ?

- Är det nån som vet vad som gäller vid försäljn...

Gårdsbutik

Hejsan!

Jag funderar nu på att öppna en liten affär i vårt bostadsområde. Är den någon här som kan tipsa mig om en broschyr, bok eller hemsida där det står hur jag ska gå tillväga. Eller är det bara att hyra en lokal och börja sälja varor? Jag har redan AB.

Med vänliga hälsningar

Tereisa
<...

Kategori: Affärsidéer

Lokalhyra

Hej!

Har blivit erbjuden en lokal för min verksamhet (helt nyrenoverad) på 50 kvm för 8 000 kr per månad. Det är väldigt ont om lokaler på orten. De flesta affärer har funnits där lång tid. Vid ett första samtal sa uthyraren att "hyran är förhandlingsbar". Vad bör mitt nästa steg vara? Någon med erfarenhet av hyresförhandling? Vill helst...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Licens

Hej!

Är helt ny här och jag hoppas att den här frågan hamnar på rätt avdelning.

Jag har lite funderingar på att försöka få licens i Sverige (ev Norden) på en viss typ av barnkläder/skor som bara säljs i USA. I nuläget är det är en e-butik som har licens på just barnkläderna av dessa märkena i USA. I Sverige finns dessa märken f...

Kategori: Företagande över gränserna

Marknadsundersökning

Hej!

Är helt ny på denna sidan och skulle vilja få lite goda råd angående marknadsundersökning inför ev uppstart av barnklädesbutik. Hur många ska man intervjua för att känna sig "trygg".

Kategori: Affärsidéer

Leveranser från leverantörer

Jag har precis startat ett företag där jag mest är ute och jobbar hos kund. Min verksamhet kräver produkter som beställs och skickas med posten, Schenker och liknande som företagspaket. Jag behöver inte någon lokal utan sköter kontorsuppgifter och liknande hemma.

Problemet är vad jag anger som leveransadress till mina leverantörer. Efters...

Kategori: Allmänt

Aktiebolag utan 100.000

För dig som avser starta aktiebolag men inte vill låsa 100.000 i aktiekapital. Se www.ragoni.se för mer information.

Blocket.se

Pratade just med en försäljare från Blocket.se om att ha "butik" på blocket.

Kostnad för ett år skulle bli 4400,-

Sen kostar varje annons/vara som vanligt. Men man får allt samlat och kan också lotsa kunden vidare till alla annonser man har på blocket.

Är det någon som har erfarenhet av att ha butik på Blocket.se???

Hur stort varulager?

Hej!

Är inne på att öppna en butik med kläder och andra saker för barn.

Jag undrar lite över hur stort varulager man ska köpa från början?

Och hur mycket är det rimligt att man ska låna från banken?

Tycker det är svårt med budgeten, har ingen aning om hur mycket folk handlar på ett år....

Varulager vid uppstart

Hej,

Vi har en webbutik som säljer handgjorda smycken och företaget finns för tillfället i Australien. Vi kommer snart flytta till Sverige och ska stänga företaget här för att öppna upp det igen i Sverige och kommer då att ha ett lager redan vid uppstart.

Då alla smycken är handgjorda så består vårat lager...

Hur stora reklamintäkter kan man räkna med?

Mitt företag ska snart starta upp en webbplats med specialicerade tjänster. Jag planerar att ha lite reklam på sidan med annonser från ex. google utan att ha det som huvudsaklig inkomst.

Unika antalet besökare varje månad bör vara cirka 7 000 varav 800 av dem är mina kunder. Alla har samma intresse som den tjänst jag kommer er...

Fastighetsköp...

Ursäkta dålig svenskan…

Jag har precis börjat med bokföringen för min ny enskild firma och en av första transaktioner in min bokföring är ett fastighets köp.

Finns det någon som har bra förslag på vilket konto man ska bokföra pantbrev and lagfart?

Jag har läst på detta forum att pantbre...

Programerare

Hejsan,

Jag söker kunnig programerare med kunskap inom PHP/MYSQL/JAVASCRIPT, CSS/XHTML. Rätt standard webprogrammering.

Du är intresserad av att starta ett företag med en Grafisk formgivare/illustratör med 3 år på nacken. Affärsiden är redan framarbetat.

Sedan bor du i umeå med omnäjd "...

Kategori: Söker/eftersöker