Senaste inläggen
AB och undvika att bli förklarad insolvent.
Har en liten fråga – vad är det minsta kapital som man måste ha på bank kontot när man driver AB? Det måste väl vara en minsta aktiekapital summa som man måste ha på kontot för att undvika att bli förklarad insolvent. |
|||
Hyra eller förmånsbeskattas?Om man bor i ett hus som ägs av ens egna aktiebolag, hur gör man smartast då? Betalar man en hyra till AB eller ska man förmånsbeskattas i sin deklaration. Är det någon som vet hur man beräknar värdet resp hyran? |
|||
Vet ej vad viket konto jag ska välja
Jag tänkte bokföra ett köp av en domän som jag har köpt till företaget. Det är som så att just nu har jag inget bankgiro eller plusgiro så problemet börjar där. |
|||
Nationell KomTek-konferens i Stockholm 15 mars
Så tänder flickor och pojkar på teknik och entreprenörskap! Kategori: Nyheter |
|||
Webbutik för Japanska serier och figurer
Hej foretagande. Kategori: Affärsidéer |
|||
Gammal enskild firma!
I början av 80-talet så inregistrerade jag en firma som var aktiv i något år, |
|||
Debitera milersättning
Jag har alldeles nyligen fått mitt F-skattebevis och kommer nu att behöva använda min privata bil i tjänsteärenden. Företagsformen är enskild firma och all bokföring kommer överlåtas åt en redovisningsbyrå. |
|||
Betalningar till Kina.
Hallå, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
För många tecken i mottagarnamnet (säger plusgirot/kassaservHar någon mer än jag stött på patrull när det är dags att betala en faktura till ex. Kina som ofta har långa mottagarnamn till sina bankkonton? ePlusgirot samt kassaservice system när det gäller att fylla i dessa är begränsat till 17 tecken i mottagarnamnet och om man då inte får med varenda tecken så blir kineserna kinkiga och fryser pengarna och... Kategori: Inköp |
|||
IMOPORT
Hej! Jag har några frågor gällande imoprt osv. Kanske en aning konstiga frågor. Men jag vore tacksam om någon kunde ge mig svar. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Forextrading/valutahandelNågon som vet hur man skattar för forextrading som privatperson eller? |
|||
Bygga gräddhyllor
I min vackra stad, så håller man som bäst på med att bygga attraktiva
Kategori:
Off Topic
|
|||
Procent till tidigare arbetsgivare
Har en fråga jag funderar över i samband med en kommande företagsstart. |
|||
Redovisningsbok?
Finns det någon som har ett tips på en bra redovisningsbok som kan lära en hur man bokför löpande? Alltså inte skillnaden mellan debet och kredit utan mer vilka konton som är lämpliga att använda och sådant. |
|||
Behörig och godkänd revisor sökes
Hej alla.
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|||
Dagsrapporter från webbutik
Går lite i tankarna på att starta en webbutik med viss telefonförsäljning också. |
|||
radioreklamÄr det någon som vet vad ett par sekunder kan kosta i t.ex Mix Megapol eller liknande radiostation? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Kvittouppgifter
Vilka uppifter måste vara med när man fyller i ett kvitto från ett vanligt kvittensblock. Blir ju ganska jobbigt att fylla i då jag kommer att ha många kunder med små inköp. |
|||
Har jag ångrat mig?
Jag registrerade firma juni 2006 och har fortfarande inte kommit igång med bokföringen. Kategori: Allmänt |
|||
Timpris
Hej! |
|||