Hur marknadsföra en ny hemsida?

5
Hej,

Min fråga är hur man på bäst sätt får ut sin nya hemsida till B2B kunder? Hur gör man sig mest attraktiv tror Ni?

Vi använder idag oss av AdWords på Google, men känner att det inte är tillräckligt.
Surfade runt här uppe och såg att det var många som lyckat arbetade via sina hemsidor. Har Ni lust att dela med Er några tips?

Hade varit väldigt tacksam!!  :nicka

Ni får gärna tycka till om hemsidan också, alla tips är välkommna!

Hemsidan:  www.forhandlarna.se  -  Om du är företagare och är trött på all oönskad reklam samt telefonförsäljare!
822
48
Hej och välkommen! [br][br]Några tips som jag vet funkar bra:[br][br]- Annordna en tävling och anmäl den på tävlingssajter[br]- Skriv en blogg[br]- Skriv på forum och dela med dig av din kunskap och ha din länk i signturen. Ingen smygreklam dock! (Detta forum är ypperligt ;-)) Oj, nu blev det smygreklam  :-[[br]- Samla e-postadresser och skicka ut läsvärda nyhetsbrev[br]- Lägg till er i olika länkkataloger[br][br][url=http://www.foretagande.se/index.php?page=shop.browse&category_id=14&option=com_virtuemart&Itemid=67]Här finns flera bra böcker om ämnet[/url][br][br]Mvh Patrik
758
1
Det är kanske du som ska berätta för oss andra istället ;-)[br]Ni har redan över 1000 kunder som har betalat 695: - (695 000: -) :o[br]Detta måste ses som ganska duktigt!
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
5
Tack för tipsen! Ska ta mig en titt på det.. Kan dock vara lite svårt att anordna en tävling kanske.. [br][br]Jag beställde boken "Gerillaföretagaren", några bra tips på gerillamarknadsföring?  [br][br]Hungrig efter mer kunskap..  :D
5
Sinnenas Teater :[br][br]Joo, det går ju bra gör det ju...  :-[[br][br]Men nu vill vi få igång hemsidan så att den börjar fungera ockå..  :nicka
758
1
Om jag ska bli lite allvarlig :mrgreen: Så låter det faktiskt som om just telefonförsäljning[br]till företag vore ett perfekt verktyg för tjänsten.[br]Men denna idé faller ju på sitt eget grepp, så att säga :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1616
4
Ingen som ser det ironiska i inriktning och frågeställningen?  :D[br][br][quote]www.forhandlarna.se  -  Om du är företagare och är trött på all oönskad reklam samt telefonförsäljare! [/quote][br][br]Det som är viktigt för er är att bygga ett förtroende. Någonstans är det acceptabelt med att få reklam som företagare för att hålla sig uppdaterad om de senaste utvecklingen på marknaden men visst kan man även få mycket skräp. Jag tror inte företagare som väljer att blockera reklam men ändå själv ger ut reklam ser på det med realistiska ögon. Idéen är bra men kan ni överbygga och uppnå förtroendet för verksamheten har ni kommit långt. Det är tveksamt att ni når dit med AdWords eller liknande. Blogg börjar sakta dö ut i en gigantisk ström på marknaden. Forum är en bra kanal att använda sig av. Men jag tror mer på företagskontakt och nätverk. Dock behöver ni i någon form presentera er även om det kan komma att bli DR.[br][br]Har inte kikat på hemsidan än och kan således inte kommentera hur ni agerar syns utåt. Det blir vid senare tillfälle.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
5
Givetvis är inte alla företag intresserade av denna lösning, då vissa vill ta emot mkt reklam och har tiden att sålla om det är intressant eller ej. [br][br]Andra företag har tröttnat på reklam och vill själv söka upp lösningar och förhandla när det behövs. Då är denna lösning ett steg i rätt riktning.[br][br]Vi på förhandlarna är inte till för att tvinga alla att sluta ta emot reklam, utan erbjuda en en alternativ väg för företag.[br][br]Tack för responsen.  :)[br][br][br]
1616
4
Bra! Inte meningen att testa er bara finnas som stöd om det behovet är.  ;-)[br][br][quote]Andra företag har tröttnat på reklam och vill själv söka upp lösningar och förhandla när det behövs. Då är denna lösning ett steg i rätt riktning.[/quote][br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.