När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Tillförlitliga kan de endast bli på dem relationer du bygger upp.[br][br]Är din målsättning att hitta grossister som kräver andra personers nedlagd tid i arbete så kan det vara bra att ge ett incitament för ersättning för nedlagd tid att leta.[br][br]Annars får du gå de vanliga grossistvägarna och fråga dig fram eller googla. [br]Vanliga grossistvägar ex: [br]http://www.grossist.se/[br]http://www.globalsources.com/[br]http://www.alibaba.com/[br][br]Annars kan det även vara god idé att kontakta de berörda företagen som jobbar med mobil kommunikation i europa och fråga vilka deras grossister är dvs om de har grossister eller själva är grossister och bara har ÅF:[br]www.nokia.se[br]www.ericsson.se[br][br]eller annan.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Hej[br][br]Får tacka för svar, jag är mer än beredd att betala ersättning för den tid den person/företaget lagt ner. Tips på företag ?[br][br]Har kollat igenom alibaba etc, och det är inte lätt att hitta seriösa leverantörer dessvärre på dessa hemsidor då många försöker med bedrägerier av olika slags former. Har redan varit i kontakt med ett flertal av dessa och tyvärr har det hållt hela vägen[br][br]MVH[br][br]Bekir
[quote author=Jonathan link=topic=3156.msg14256#msg14256 date=1194896963][br]Vet inte hur det funkar i telekombranschen, men varför inte ringa SonyEricsson, Nokia, Samsung, etc och fråga vem som är grossist nära dig?[br][/quote][br][br]Telekom branschen vill ju inte gärna ringa ;-)[br]Om du noterade Jonathan så skrev jag detta nedan :OMG[br][br]Har skickat dig ett privat meddelande Bekir.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Har prövat, Axcom, Brightpoint etc är vissa av dem som säljer men deras priser är inte så bra lr konkurrenskraftiga.[br][br]Tittar på man på e-handel företag som prispress,sweden mobile etc så står det klart att dem här utländska leverantörer med dem priserna dem erbjuder.[br][br]Men tack för svaret[br][br]Tack för meddelandet även Mojo, ska kontakta honom[br][br]/Bekir
Det är ofta svårt att konkurrera med billiga priser när man inte handlar stora volymer.[br][br][quote author=Mojo link=topic=3156.msg14257#msg14257 date=1194897124][br]Om du noterade Jonathan så skrev jag detta nedan :OMG[br][/quote][br]Noterat. Jag är för långsam ;)
Det bästa sättet att hitta lämpliga och bra leverantörer är att besöka respektive[br]handelskammare. Dom kan sedan slussa dig vidare.[br]Här har du ett exempel:[br]http://www.handelskammer.se/importera/default.asp[br][br]Vissa ambassader tar betalt för upplysningarna och hos vissa är det helt gratis.[br]Till yttermera visso, så talar man Svenska på dessa ambassader :nicka[br]Ungefär så..[br]
Hälsningar Stefan
Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
Jag kom på en annan sak, så här i efterhand :vissla[br]Telefoner som säljs i Europa tillverkas också i Europa.[br]Inköpspriset på dessa telefoner är då relativt högt.[br]Jag skulle nog söka efter generalagenter för Asien och många av dessa agenter sitter i Holland.[br]Här kommer ett relativt färskt prisexempel på hur det slår:[br]Scartkontakt hos Elgiganten - pris ut till kund 149: -[br]Elgiganten köper dessa via Holland och betalar 4.85: -[br]En vanlig radio/tv butik - pris ut till kund 235: -[br]Butiken handlar dessa för cirka 129: - av grossister i Europa.[br][br]Vad jag menar är att det gäller att hitta rätt inköpskanal :nicka[br]
Hälsningar Stefan
Hänger inte med, vart kommer Holland in i bilden, sist jag kollade låg det också i Europa.[br]För övrigt skulle jag tro att de flesta radio- och tvbutiker handlar sina scartkontakter från [url=http://order.se]order.se[/url] och betalar 9,90:- för de guldplätterade.
Inköpspriset för en vanlig radiohandlare baseras på uppgifter som jag fick av min kompis som driver en sådan affär - han tilhör förvisso en kedja och är också hänvisad att köpa från vissa ställen.[br]Visst ligger Holland i Europa - men de varor som säljs av dessa generalagenter som jag tänker på tillverkas i Asien och inte i Europa, därav det lägre priset.[br]Exempel2:[br]Volvo tillverka bilar i Sverige för den Svenska marknaden inte för att sälja dessa i Kambodja - då skulle ingen ha råd att köpa dom.[br]Ungefär så..
Hälsningar Stefan
[quote author=Jonathan link=topic=3156.msg14296#msg14296 date=1194983650][br]För övrigt skulle jag tro att de flesta radio- och tvbutiker handlar sina scartkontakter från [url=http://order.se]order.se[/url] och betalar 9,90:- för de guldplätterade.[br][/quote][br][br]Loggade själv in där och fick se att dom kostade 134,00 plus moms med guld :nicka
Hälsningar Stefan
http://www.pcgrossisten.se[br][br]Jag är försäljningschef hos PC Grossiten och lyssnar gärna på era önskemål. Hör av er till [email protected]. Ursäkta hemsidans upplägg, den är fortfarande under bearbetning.[br][br]Mvh,[br]Carl Lönnroth
Student
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.