Öppna nya fönster och program

823
51
Jag har en sak som jag stör mig på när jag jobbar med datorn.

Ex. Jag jobbar i Words och ska starta Photoshop, under tiden det startar så vill jag fortsätta i words. Men då hoppar den tillbaka till Photoshop eller det programmet som startas flera gånger under uppstarten. Likadant är det med samtliga program.

Hänger ni med..?  😛

Finns det någon inställning i Windows där jag kan ställa in så den inte hoppar till det nya programmet automatiskt?

Mvh Patrik
2066
22
Skulle inte tro det. Teoretiskt borde det inte vara speciellt svårt att förhindra ett program att få ge sig självt fokus. För övrigt håller [url=http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=78588]Mac-användarna[/url] med dig.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
823
51
Aha, det var ju tråkigt  :([br][br]Tack ändå!
1616
6
Nej det finns inte någon sådan inställning.
Må väl!
190
Ett annat likartat problem.[br][br]Jobbar en del i FirstClass. När det i ett mail eller i en konferans ligger en länk och jag dubbelklickar på den så öppnas länken i det browser-fönster som senast var uppe. Vilket är jätteirriterande eftersom man nästan alltid hade någon viktig sida uppe i det browserfönstret. [br][br]Går det att ändra, och i så fall var, FirstClass eller windows (gissar att problemet inte är specifikt för FirstClass)?
1616
6
Kan du inte högerklicka på länken och välja öppna i nytt fönster eller Öppna i ny flik? [br]Var för länge sedan jag använde First Class, tyvärr.
Må väl!
589
1
[quote author=Wooster link=topic=3182.msg14425#msg14425 date=1195419003][br]Ett annat likartat problem.[br][br]Jobbar en del i FirstClass. När det i ett mail eller i en konferans ligger en länk och jag dubbelklickar på den så öppnas länken i det browser-fönster som senast var uppe. Vilket är jätteirriterande eftersom man nästan alltid hade någon viktig sida uppe i det browserfönstret. [br][br]Går det att ändra, och i så fall var, FirstClass eller windows (gissar att problemet inte är specifikt för FirstClass)?[br][/quote][br]Jo, det är ett specifikt FirstClass-problem. Jag har inte använt FirstClass på drygt ett halvår, så jag har glömt var man ställer om, men någonstans i FirstClass finns en inställning du kan göra som gör att länkar öppnas i egna fönster.
190
Tack för svaren.[br][br]Nej det går inte att komma förbi genom högerklick och "öppna i nytt fönster" - men jag skall leta runt lite extra bland FirstClass inställningar..

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.