Senaste inläggen
Timanställa en kompis, avtal?
Behöver ta hjälp av en kompis i ett projekt. Han är anställd på en reklambyrå, men ska hjälpa mig på kvällstid. Det är fråga om ett engångstillfälle, om ca: 15-30 timmar, där jag vill betala honom per arbetad timma. Han har ej f-skatt. |
|||
Detaljförpackning? Konsumentförpackning?
Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde förklara lite "fackord" för mig nu när jag ska göra ett inköp för första gången. Jag har fått en prislista på en vara jag vill ha, men jag förstår inte hur jag ska tolka förkortningarna som står! Kategori: Inköp |
|||
Försäljning av domänSålde nyss en .se domän där mitt AB står som ägare. Vad räknas det som för typ av inkomst och hur bokför jag det? |
|||
Onlineshop kläder
har lite funderingar. Kategori: Affärsidéer |
|||
Billeasing eller annan finansiering?
Finns det någon här som har bil finansierad på annat sätt en lån o leasing? Kategori: Inköp |
|||
Telefoni problemJag undrar om det finns en tjänst som gör att de kunder som vill ringa till mitt föetag (utomlands) endast behöver betala en svensk taxa medans jag betalar från Sverige hit typ... Kategori: Off Topic |
|||
Faktura med många decimaler, avrundning av moms...
Hej! |
|||
När är detta bolags första årsredovisning offentlig?
Bolaget är aktivt |
|||
Vad gäller juridiskt för ett-öresbud?
Jag följde lägsta unika bud-processen och Lotteriinspektionens beslut. Nu har som ni säkert vet en ny typ dykt upp; 1-öresbud. (se Bidleaders eller Hitbid) |
|||
Avskrivning bärbar dator, 9500 krHur blir avskrivningen på enklaste sätt för en bärbar dator som kostat 9500 kr inkl moms? |
|||
Någon som kan förklara 6 årsbilar för mig?Hur räknar jag? |
|||
IFS 7
Någon som vet hur det ekonomisystemet fungerar? |
|||
Företagsbil eller inte?
Hej! |
|||
Bokslut och inkomstdeklaration
Hej hej, |
|||
NyheterJag håller på att bygga en hemsida inom ett speciellt ämne (hemligt för tillfället). Jag funderar på att eventuellt ha nyheter om det här ämnet. Nu undrar jag hur det generellt fungerar med nyheter. Vi kan ta som exempel antingen fiske, motorsport eller något annat. Var kan dessa skaffa nyheter till sin hemsida om de inte själva har möjlighet att h... Kategori: Allmänt |
|||
Nyhetsbrev/kundtidning
Hej alla duktiga företagare! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
ang AktiebolagJag undrar ang aktiebolag finns de nån minimum gräns för hur lite aktier bolaget ska ha från start ? är det 100 000 ? |
|||
Ej avdragsgill representation
Hur påverkar icke avdragsgilla inköp resultat och årsredovisning? |
|||
skrivstol skorstenSedan tiden som inredare har jag ett nytt ex av skrivstol med högt ryggstöd, mod skorsten.Stolen är ljusblå och har armstöd. Stolen kommer från Tyskland och är förmodligen det ända exet i Sverige och skulle idag kosta ca 15.000:- För att den som köper den ska få göra direktavdrag säljer jag den för 5000:- totalt. Så först till kvarn i Södra Stock... Kategori: Till salu |
|||
Betalningsvillkor - era rutiner?
Hej alla! |
|||