Bokföra ändringsverifikation

27
Jag lyckades vara lite snabb när jag la in 2 verifikationer i SPCS. Jag glömde byta datum så de hamnade på samma som senaste verifikation och det verkar inte gå att ändra datum.
Bokningen är simpel som
1920 K 2000
3522 D 2000

Men hur bokar jag en ändringsverifikation?
720
3
Nej, datum kan man inte ändra. Om det bara skiljer en dag eller två så hade jag inte gjort någon ändring alls men skiljer et fler dar än så så nollställer du detta verifikat genom att bokföra exakt samma belopp fast tvärtom, dvs det du debiterat krediterar du och tvärtom.[br][br]Annars så verkar ju verifikatet i sig om du nu skrivit samma som du bokfört ändå vara lite uppåt väggarna. Vart har momsen tagit vägen och varför debiterar du ett intäktskonto.
27
Ja det verkar ju som att det blev fullständigt hjärnsläpp på samliga punkter. [br][br]Datumen är 2 resp 8 dagar fel men i rätt ordning och på samma månad. Motiverar det till att göra en ändringsverifikation?[br][br]Kotot är såklart helt fel.. Det jag ska bokföra är en deposition till fraktföretaget för frakt från EU-land. Hur gör jag det bäst? [br]Det är alltså bara en deposition för att kunna få faktura på de frakter jag bokar sen så jag vet inte om det ska bokas med moms.
1324
4
Kanske konts 1700  Förskott till leverantör. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.