Senaste inläggen
Bidra med affärsidéer till Startup SwedenHar du en affärsidé kring en webbtjänst som du inte vill eller kan genomföra själv? Dela med dig av den på http://www.startupweekend.se/ideas/ så kanske det blir verklighet av den redan om ett par veckor. Kategori: Affärsidéer |
|||
Gratis hemsida!
Nu vet jag inte om jag har valt rätt plats att posta detta inlägg så modsen får gärna flytta på inlägget rtfm 😃
Kategori:
Allmänt
|
|||
Ekonomisk modell för agenturJag behöver tips och råd kring hur ekonomiska modeller för agenturer kan se ut. Vad är brukligt? Är den ekonomiska ersättningen procentuell, fast ersättning, kombination av olika? Annat man ska tänka på? Kategori: Allmänt |
|||
Hitta leverantör!
Hejsan. Kategori: Inköp |
|||
Duktig säljare med F-skattsedel sökes för lättsåld produkt
Våra kryddor från Fiddes Payne börjar finnas i de flesta livsmedelsbutiker och nu söker vi en säljare till i Stockholm, Småland, Östergötland. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Toppsäljare söker uppdrag!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Trafik e-butiker!
Skulle vara intressant att höra hur ni andra nätbutiker har det med er besökande-trafik? Kategori: E-handel |
|||
Import skatter?
Hej. jag undrar ifall jag som privatperson behöver betala någon slags Importskatt elr liknande när jag importerar varor från te.x Kina? |
|||
Beskattning av delägare i handelsbolag
Jag är på gång att starta företag och läser Skatteverkets broschyrer. Det står bland annat följande om beskattning av delägarna: |
|||
Eget uttag eller överföring?
Hej, |
|||
Vilka konton passar mig?
Har startat en nät-butik som är en enskild firma. Tänkte bokföra enligt kontantmetoden och tänkte göra det för hand i en bok. Därför kan jag inte ha alltför många konton. |
|||
Beställningar ifrån kina..Hejsan.. Tänkte flippa lite med idén om att börja köpa hem varor ifrån kina genom www.dhgate.com och undrar då ifall det är någon annan som har gjort detta .. kom gärna med idé eller tips. tack på förhand / Jonas Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring av skänkta varor
Hej. Jag funderar över hur man kan bokföra skänkta varor? Vi har alltså fått lite varor, sålt några av dem och sedan skänkt tillbaka dem. Jag vet att det låter konstigt, men så gjorde vi. |
|||
Vilket Administrationsprogram ska man välja?
Hej! |
|||
Glad Påsk!
[center][size=24pt][color=orange]Glad Påsk![/color][/size] Kategori: Off Topic |
|||
Återförsäljare åt TBH.seHej . Skulle man tjäna något på att vara återförsäljare för www.TBH.se ? Man kan ju gå in på www.tbh.se/företag för att se priser. Någon som är eller har testat som vill dela med sig av dina efarenheter? Mvh Jonas Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Glad påsk!
Glad påsk! 🙂 Kategori: Nyheter |
|||
Bokföring av flygbiljett, hur bör jag göra?
Har en flygbiljett (inrikes) som ser ut så här... |
|||
Bokföra faktura för bangiroanslutning som saknar moms
Jaha, då körde jag fast igen. Varför kan inget vara "normalt"!? |
|||
Bokföring av löner, vad bör jag tänka på?Vi har anställt vår första person i det nystartade bolaget, vi har inte tagit ut någon lön själva ännu. Och snart börjar anställd nr.1, jag har aldrig bokfört eller betalat ut löner. Beställt blinfo´s lönebok. Men hur svårt är det? Löneperioder, semesterlön osv. |
|||