Senaste inläggen
Nyhetsbrev/kundtidning
Hej alla duktiga företagare! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
ang AktiebolagJag undrar ang aktiebolag finns de nån minimum gräns för hur lite aktier bolaget ska ha från start ? är det 100 000 ? |
|||
Ej avdragsgill representation
Hur påverkar icke avdragsgilla inköp resultat och årsredovisning? |
|||
skrivstol skorstenSedan tiden som inredare har jag ett nytt ex av skrivstol med högt ryggstöd, mod skorsten.Stolen är ljusblå och har armstöd. Stolen kommer från Tyskland och är förmodligen det ända exet i Sverige och skulle idag kosta ca 15.000:- För att den som köper den ska få göra direktavdrag säljer jag den för 5000:- totalt. Så först till kvarn i Södra Stock... Kategori: Till salu |
|||
Betalningsvillkor - era rutiner?
Hej alla! |
|||
Lokal Enköping
Hej Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tänk om jag inte klarar av det?
Hej hej på er Kategori: Off Topic |
|||
rekommendera översättare
Letar efter företag som kan översätta texter från engelska till svenska och tyckte jag kunde börja med att fråga här först. Kategori: Allmänt |
|||
hur få ut sin marknadsundersökningsenkät till rätt målgrupp??
Ska börja med min marknadsundersökning nu, och har knåpat ihop en enkät... Kategori: Affärsplanen |
|||
Avdrag milersättning med egen bil
Hej alla. |
|||
Möjligheter för riskkapital trots svagare konjunktur
Investeringstakten ökade och värdet av riskkapitalbolagens avyttringar blev rekordhögt under 2007. Det visar den senaste rapporten om riskkapitalbolagens aktiviteter under fjärde kvartalet och fjolåret, som har sammanställts av Nutek, Svenska Riskkapitalföreningen och Innovationsbron. Kategori: Nyheter |
|||
Momssats på ribcharter?Stämmer det att ribcharter är belagt med 6% moms? |
|||
Ute efter profilprodukter, textillappar? ..Massproduktion?
Hej alla företagare! Kategori: Inköp |
|||
Köpa datorJag funderar på att köpa en bärbar dator med telia mobilt bredband. Telia har ju lite erbjudande där man får datorn om man tecknar abonnemang men hur bokför jag det? Kan jag bokföra det som löpande utgift istället för att göra avskrivning? Kategori: Inköp |
|||
Faktura > 5000 kr
Hej! |
|||
Moms på faktureringsavgift?Är det ingen moms på faktureringsavgiften? Kan man inte fakturera 9995kr faktureringsavgift och 5kr för en dator? lite överdrivet men vilka regler gäller för faktureringsavgifter. |
|||
Hitta säljare?Någon som kan rekommendera eller ge mig råd om hur jag hittar en säljare med f skattesedel, det va inte det lättaste måste jag säga :nono Kategori: Allmänt |
|||
apportegendom vid start av AB
Hej! |
|||
Momsdeklaration,
Hej, |
|||
Hur fakturerar jag mina egna kostnader?
Hej |
|||