Senaste inläggen

Bidra med affärsidéer till Startup Sweden

Har du en affärsidé kring en webbtjänst som du inte vill eller kan genomföra själv? Dela med dig av den på http://www.startupweekend.se/ideas/ så kanske det blir verklighet av den redan om ett par veckor.

Kategori: Affärsidéer

Gratis hemsida!

Nu vet jag inte om jag har valt rätt plats att posta detta inlägg så modsen får gärna flytta på inlägget rtfm 😃

Men jag har precis startat en webbyrå och behöver bygga upp en portfölj, så om ni behöver en webbsida till företaget så erbjuder jag er att göra en gratis åt er.

Maila mig på cssjob@gmail.com om det finns ett intresse...

Kategori: Allmänt

Ekonomisk modell för agentur

Jag behöver tips och råd kring hur ekonomiska modeller för agenturer kan se ut. Vad är brukligt? Är den ekonomiska ersättningen procentuell, fast ersättning, kombination av olika? Annat man ska tänka på?

Kategori: Allmänt

Hitta leverantör!

Hejsan.
Nu är det så att jag försöker hitta leverantörer som säljer PC och Konsol-spel billigt men har inte lyckats med detta, och behöver därefter lite hjälp med det. Så hoppades på att nån här inne kunde hjälpa mig. Går lika bra att skicka Mail. /Jonas

Kategori: Inköp

Duktig säljare med F-skattsedel sökes för lättsåld produkt

Våra kryddor från Fiddes Payne börjar finnas i de flesta livsmedelsbutiker och nu söker vi en säljare till i Stockholm, Småland, Östergötland.
Kika in på www.tojaimport.se

Har även produkter så som leksaker och mjukisdjur, dockor etc där vi söker säljare i hela landet, dock ej Norrland och Göteborg.
Med denna produkt är vi inne på en...

Kategori: Söker/eftersöker

Toppsäljare söker uppdrag!

Hej!

Mitt namn är Hanna och jobbar som telefonförsäljare åt ett stort försäkringsbolag på kvällstid.

Pågrund av mina framgångar och mitt brinnande intresse för försäljning så funderar jag på att testa som egen företagare på eftermiddagarna (ca 12-16)!

Därför vänder jag mig till er efter uppdrag. Jag önskar ej uppdrag som har me...

Kategori: Söker/eftersöker

Trafik e-butiker!

Skulle vara intressant att höra hur ni andra nätbutiker har det med er besökande-trafik?

Berätta gärna vilka metoder ni tycker är bäst för att locka mycket trafik till er sida.

Kategori: E-handel

Import skatter?

Hej. jag undrar ifall jag som privatperson behöver betala någon slags Importskatt elr liknande när jag importerar varor från te.x Kina?

Mvh jonas

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Beskattning av delägare i handelsbolag

Jag är på gång att starta företag och läser Skatteverkets broschyrer. Det står bland annat följande om beskattning av delägarna:

"På resultatet ska skatt betalas i form av bl.a. kommunal och statlig inkomstskatt samt egenavgifter eller särskild löneskatt."

Då företaget kommer drivas vid sidan om en vanlig anställning kommer jag lätt u...

Eget uttag eller överföring?

Hej,

Jag har tre bankonton i Handelsbanken.
1. Företagskonto
2. Skatt/momskonto
3. Privatkonto

De pengar jag för över från mitt företagskonto och till privatkontot bokför jag som 2013 (eget uttag). Från mitt skatt/momskonto betalar jag sedan in pengar på mitt skattekonto hos skattemyndigheten.
Fråga 1: Ska jag bokföra so...

Vilka konton passar mig?

Har startat en nät-butik som är en enskild firma. Tänkte bokföra enligt kontantmetoden och tänkte göra det för hand i en bok. Därför kan jag inte ha alltför många konton.

Vilka konton hade jag behövt ha förutom: kassa, bank, eget kapital, försäljning, varuinköp, frakt, övriga inköp, moms

INKOMSTER: betalningar av kunder...

Beställningar ifrån kina..

Hejsan.. Tänkte flippa lite med idén om att börja köpa hem varor ifrån kina genom www.dhgate.com och undrar då ifall det är någon annan som har gjort detta .. kom gärna med idé eller tips. tack på förhand / Jonas

Kategori: Affärsidéer

Bokföring av skänkta varor

Hej. Jag funderar över hur man kan bokföra skänkta varor? Vi har alltså fått lite varor, sålt några av dem och sedan skänkt tillbaka dem. Jag vet att det låter konstigt, men så gjorde vi.

EDIT: Kan även slänga in en fråga till eftersom den som svarar (om någon svarar) på detta ämne troligtvis kan detta också: Hur bokför man en avgiftsbetalni...

Vilket Administrationsprogram ska man välja?

Hej!
Har ett nystartat aktiebolag och kommer bedriva butiks - och ehandel. Funderar nu på vilket administrationsprogram som är bäst för mig? Har provat Mamuts Office standard men blev inte överförtjust då jag tycker det är onödigt krångligt och svårt att få bra överblick. Testade nu Unicells program och slogs av enkelheten och överblicken man få...

Glad Påsk!

[center][size=24pt][color=orange]Glad Påsk![/color][/size]

Önskar vi er alla goda medlemmar här på företagande.se

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Moderator Företagande.se
[/center]

Kategori: Off Topic

Återförsäljare åt TBH.se

Hej . Skulle man tjäna något på att vara återförsäljare för www.TBH.se ? Man kan ju gå in på www.tbh.se/företag för att se priser. Någon som är eller har testat som vill dela med sig av dina efarenheter? Mvh Jonas

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Glad påsk!

Glad påsk!  🙂

/Mikael, Marta & Patrik

Kategori: Nyheter

Bokföring av flygbiljett, hur bör jag göra?

Har en flygbiljett (inrikes) som ser ut så här...

Pris                      744:-
Skatter o avgifter  304:-
Avbeställningsförsäkring 170:-
Expeditionsavgift    100:-
Totalt                    1318:-
6%                        65:-

Precis så här står det, ska man bara bokföra 65:-moms o resten resor eller bör man spec...

Bokföra faktura för bangiroanslutning som saknar moms

Jaha, då körde jag fast igen. Varför kan inget vara "normalt"!?

Fick en faktura från Swedbank för mitt bankgiro (knutet till ett företagskonto som jag hanterar via min privata Swedbank Internetbank-inloggning). Summan på fakturan (208,33kr) drogs automagiskt idag och då tänkte jag flytta in den i verifikationspärmen och kontera den samt bokf...

Bokföring av löner, vad bör jag tänka på?

Vi har anställt vår första person i det nystartade bolaget, vi har inte tagit ut någon lön själva ännu. Och snart börjar anställd nr.1, jag har aldrig bokfört eller betalat ut löner. Beställt blinfo´s lönebok. Men hur svårt är det? Löneperioder, semesterlön osv.