Fem myror är. . .

29
Osäker på vart jag ska posta detta men ni brukar hålla ordning så jag tar en chans.

Jag har fått en pengarsnubbe (riskkapitalist) runt halsen som vill in i mitt bolag. Problemet är att jag inte vill dela med mig av mitt bolag men jag behöver honom hehe.  Inte bara pengar i detta fall utan även kunskap som jag saknar.
Vad finns det för alternativ till delägarskap som ni testat eller känner till?

Mikka
2360
37
Kommanditbolag eller AB kan var alternativ.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
29
Då menar du kanske en annan form av delägarskap. Jag vill inte göra så utan är mer intresserad av alternativa lösningar. Del av årsvinst eller liknande. [br]Mikka
193
Hej, kommer lite sent med ett inlägg i diskussionen här. [br][br]Ja, ni kan skriva ett samarbetsavtal där ni reglerar ert juridiska partsförhållande med följande innehåll:[br][br]Avtal mellan företag och person/företag med organisationsnr[br]Hur länge avtalet ska gälla[br]Hur tillägg till avtalet kan göras[br]Ersättningens storlek (provision med belopp eller andel av vinst)[br]Hur tvistförfarande ska gå till[br][br]Hoppas det hjälper!
223
Basera diskussionen på "omsättning med riskkapitalist" kontra "omsättning utan riskkapitalist". [br][br]Om det är möjligt att räkna ut vill säga.[br][br]Och om nu riskkapitalisten går med på ett provisionsförfarande - gör han/hon det sitter du antagligen på en guldgruva.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.