Senaste inläggen
Hur lång tid tar det att starta AB?Jag vet att det kan gå på ett par timmar om man betalar ca 8000 men hur lång tid brukar det ta normalt från det att man tar beslut att man vill starta AB tills dess det är registrerat? |
|||
Svenskt HB med kostnader i Kina och en momsfråga.
Tjena Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur når man nyregistrerade företag?När jag precis hade registrerat mitt företag ringde det diverse försäljare som ville sälja tjänster för nyföretagare. Min fråga är: hur fick de tag i mina uppgifter? Jag skulle nämligen vilja göra samma sak, alltså kontakta ägare till nyligen registrerade företag. Dock hade jag inte tänkt ringa upp dem men kanske skicka ett mail eller brev. Någon s... Kategori: Allmänt |
|||
Nystart söker dom som vill sälja barnkläder beg. som nytt i min nätbutikJag startar min nätbutik (Marias BarnButik) den 1/7 och där kommer jag till och börja med att sälja egna och på kommission beg. barnkläder. Längre fram så vill jag även börja sälja andra beg. barnartiklar men för tillfället så är inte mitt lagerutrymme så stort. Är även intresserad av att bli återförsäljare till ex. hemsydda kläder, dockkläder, dop... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Låna startkapital till företaget? (nybörjarfråga)
Hej allihopa! |
|||
Mvh i mail signaturen?
Jag vet inte riktigt vaför jag springer runt och retar mig på saker?! Kategori: Off Topic |
|||
Frakt och olika momssatserJag säljer varor med 3 olika momsbelopp (6%,12%,25%) på samma faktura och lägger också på frakt. Om jag har förstått det riktigt så skall man dela upp frakten enligt följande: Om den 6 procentiga varan utgör 10% av varornas totala värde skall även 10 % av fraktens belopp läggas till priset av varan och sedan räknar man ut momsen på detta belopp. Ma... |
|||
Boka upp sem.löneskuld
Om jag löpande under året tar ut pengar från företagskontot och sätter in på ett annat konto för att vara säker på att ha tillräckligt med pengar till sem.löner, hur ska detta bokföras? Är det så här |
|||
Enskild firma utan företagskonto
Om jag ska bokföra åt en enskild firma som inte vill öppna något företagskonto utan tänker använda sig av sitt privata konto och betala räkningar och så ifrån, hur gör jag då? |
|||
Tjänstebil - är leasing det självklara valet?
Meddelande Funderar jag på det här med tjänstebil, men kan inte låta bli att känna att jag inte riktigt blir klok på det hela. Som ingenjör strävar jag efter att förstå och förenkla svåra saker, men här verkar det som man gjort precis tvärt om, tagit något som egentligen borde vara oerhört enkelt, och gjort det väldigt komplicerat. |
|||
Spelblogg , Bokmärk den genast!
Tja! Vill rekomendera denna grymma spelblogg. Levererar spel varje dag och har hjälpt mig vinna väldigt mycket pengar. Bokmärk den , lägg den i dina favoriter, följ den! Kategori: Off Topic |
|||
Vad läser ni för ekonomi-entrepenörssidor
Tänkte det kunde vara roligt att höra vilka ekonomi/entrepenörssidor som ni läser dagligen. |
|||
Vad retar dig allra mest i trafiken?
Jag blir heligt förbannad på praktarslen som ligger för nära! Kategori: Off Topic |
|||
Hur får hemsidemeckare "bort ramar"?
Nu är jag typ - novis - på det här området, men liiite kan jag. Kategori: E-handel |
|||
Satsa 100% eller starta gradvis?
Jag har idag en fast anställning med bra betalt, vilket är tryggt och säkert. Jag vill dock inget hellre än att starta eget, eller rättare sagt vidareutveckla mitt företag. Då kommer frågan om finansiering. Jag stöter på två typer av människor: Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Trevlig Midsommar!
Trevlig Midsommar! Kategori: Off Topic |
|||
reklamskatt och moms på annoners
Vet någon vilka regler som gäller vid reklamskatt och moms vid annonsering? |
|||
Hjälp med första bokföringen i nystartat företag.
Har just startat företag och ska fixa det första i bokföringen, men känner mig lite osäker på hur jag ska göra nu... |
|||
Caoch eller Advisor. Partner eller Investerare!
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Verifikationer vid handel på auktionssajter?Jag har tänkt köpa och sälja varor på auktionssajter som e.bay och Tradera. Vad använder jag då som underlag till bokföringen? Om jag handlar av/säljer till en privatperson får jag ju inget kvitto och ingen faktura skickas. |
|||