När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Om jag köper in en vara och säljer den vidare som den är, hur stort bör påslaget vara för att jag skall få full täckning? Om jag köper in en vara och vidareförädlar den, tex köper in en pall och dekormålar den för att sedan sälja den vidare, hur bör jag tänka då vad gäller prissättning?
svårt att svara på men ett sätt kan vara att ta tiden det tar att förädla produkten o lägga på timpenningen på produkten....[br][br]är det stora volymer det handlar om kanske ett procentpåslag är bättre[br][br]men vad för timpenning eller vilket procentpåslag du behöver kan jag inte svara på men personligen så skulle jag nog ta o kolla upp konkurrenterna o se vad priser o påslag dom kan ha o lägga mig ungefär där[br][br][br][br]
Det går omöjligt att säga. Svaret är relativt till många olika saker.[br][br]Vad du har för inköpspris, får du ett bra pris kan du troligtvis göra ett större påslag.[br]Vad är det för produkt, vissa produkter går det knappt att göra vinst på medan man kan sälja vissa produkter för dubbla inköpspriset.[br][br]I grund och botten handlar det ju om vad kunderna är beredda att betala för din produkt, sen kanske du är bättre på något vis och kan ta ett högre pris, eller så satsar du på att vara billigast och då blir påslaget givetvis mindre.
Det du ska ta med i beräkningen är alla omkostnader. Det kan vara frakt, lokalkostnader, bredband, telefon, el, larm mm. Slå ut alla dina fasta utgifter på ett år, lägg på vad du bör ha i lön, samt alla skatter som skall betalas. När du har det vet du vad du måste få in i företaget per år för att gå runt. [br][br]Sedan räknar du på hur många produkter du kommer att sälja under ett år på ett ungefär. Då blir det en enkel matte vad du ska ha i för påslag per varje såld produkt för att du skall kunna bedriva din verksamhet utan förluster.
När jag säljer mailingbags, silkespapper etc har jag vissa schablonpåslag beroende av kvantiteten och när jag tillverkar smycken beräknar jag en viss timkostnad beroende av om det är ett som bara tillverkas i ett enda exemplar eller den andra kollektionen. Mina budskapssmycken har ett enhetspris med en viss del som täcker stansningen. hoppas det gav lite på hur man kan tänka.
packa lätt - packa rätt http://www.m-kylli-emballage.se
Det som ni beskriver är ju bara halva jobbet i en prissättning. Ni räknar ut vad ni själva behöver dra in för att överleva.[br][br]Nästa steg är att studera vad marknaden är beredd att betala. Det är ju ett måste att marknaden vill betala minst så mycket som ni är beredda att sälja för, om det skall vara lönt att hålla på. Och är marknaden beredda att betala mera, så varför inte?[br][br]Ett tredje utvecklande steg är att analysera hur man får mer betalt för sina produkter, vad är det som gör att kunderna är beredda att betala mera, och hur man tar sig dit.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.