Föräldraledighet och driva eget och hålla ångan uppe

1
Hej, jag behöver hjälp i att lära mig se vad jag ska prioritera och inte och vad jag kan göra för att känna att företaget inte ska gå under om jag struntar i att jobba en dag och ägna mig åt barnen istället. Har en son på två år och en son på fyra månader och jag jobbar varje dag i stort sätt men gör egentligen inte så mycket som ger några intäckter... uppenbarligen gör jag något fel som administrerar till förbannelse och det blir ingen tid över till min familj. Jag är dock så jävla rädd att när jag är tillbaka från föräldraledigheten så kommer jag inte att gå runt med företaget om jag inte håller det lite flytande hela tiden.

Ska tillägga att jag är engagerad också i två föreningar och går en utbildning samtidigt så jag känner lite att jag är på väg in i den berömda om jag inte börjar sakta ner lite.

Tacksam för råd och tips.

Sara
16
2
Jag känner igen mig i mycket du skriver.[br]Har själv tre barn, jobbar heltid och driver företag.[br][br]Du måste prioritera. Hur tråkigt det än är.[br]Kanske kan du dra ner på föreningsengagemangen just nu? Kanske kan du gå utbildningen på halvfart?[br][br]Försök att göra en lista på hur du prioriterar. Den kan se ut ungefär så här:[br]1. Barnen/familjen[br]2. Företaget[br]3. Utbildningen[br]4. Förening 1[br]5. Förening 2[br]Så när valet står mellan att göra något för företaget eller att utföra något för förening 1 så "vinner" företaget. Eftersom det är företaget som skall ge dig pengar i plånboken så är det det som har högre prioritet.[br]Lycka till! Jag vet hur svårt det är![br]Mvh Åsa
2360
37
Mej veterligen kan du inte vara föräldraledig och arbeta samtidigt, men jag kanske missförstått dig.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
16
2
Man kan vara föräldraledig halva dagar eller ta ut bara några dagar föräldraledigt i veckan, övriga dagar som du inte tar ut ledighet är du fri att göra vad du vill.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.