Driva eventföretag inom musik & upplevelse. Hjälp tack! =)
Jag har länge vridit och vänt mig i tankarna kring att skapa det "perfekta event'et". Ett event inom musik och upplevelsebranschen, i folkmun även kallat disco. Jag har gjort en uppsjö med mindmaps och gjort av med flera kilo papper med nedkluddade tankar och idéer. Jag har även varit i kontakt ett par gånger med en helt underbar person på Etablera (företagsrådgivare i Gästrikland), en person som sitter inne med så sjukt mycket driv och erfarenher. Men trots våra möten och mina desperata försök att få något grepp om branschen och om det över huvudtaget finns en publik så har jag inte lyckats komma igång.
Jag ser massvis med liknande ungdomsdiscon glida förbi titt som tätt här i stan. Alltid samma discon med samma tema, och oftast i samma lokal. Det ständiga temat är, house och hiphop musik, laser och skum som lockbete, och likefan verkar det alltid komma en massa folk till dessa evenemang, trots denna stads rätt låga invånarantal (ca. 94.000)
Att driva en verksamhet som denna är vad jag förstått väldigt svårt, eller rättare sagt hårt och inte så lönsamt så länge man inte kör svart verksamhet, alltså att ge fan i att skatta på intäkterna och personalkostnader mm. Det är inte vad jag vill göra, jag vill driva en så vit verksamhet så det nästan är bländande, men är det möjligt?
Finns det någon där ute som jobbar inom branschen eller har vetskap om den?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter till mig, det skulle jag verkligen uppskatta!
Jag kommer att presentera min idé vid ett senare tillfälle, när jag fått ner allt på papper, IGEN....
Ha en bra dag 🙂
// Fredrik
Jag ser massvis med liknande ungdomsdiscon glida förbi titt som tätt här i stan. Alltid samma discon med samma tema, och oftast i samma lokal. Det ständiga temat är, house och hiphop musik, laser och skum som lockbete, och likefan verkar det alltid komma en massa folk till dessa evenemang, trots denna stads rätt låga invånarantal (ca. 94.000)
Att driva en verksamhet som denna är vad jag förstått väldigt svårt, eller rättare sagt hårt och inte så lönsamt så länge man inte kör svart verksamhet, alltså att ge fan i att skatta på intäkterna och personalkostnader mm. Det är inte vad jag vill göra, jag vill driva en så vit verksamhet så det nästan är bländande, men är det möjligt?
Finns det någon där ute som jobbar inom branschen eller har vetskap om den?
Dela gärna med dig av dina erfarenheter till mig, det skulle jag verkligen uppskatta!
Jag kommer att presentera min idé vid ett senare tillfälle, när jag fått ner allt på papper, IGEN....
Ha en bra dag 🙂
// Fredrik