TM-Bolag
Hejsan!
Jag postar denna tråd pga av att jag har länge velat starta ett företag inom försäljning och planerar nu att göra det inom den snaraste framtid. Därför skulle jag gärna vilja ha lite tips och trick och gärna lite tyck till från personer som idag redan driver ett försäljningsbolag.
Det jag har tänkt att rikta in mig på att telemarketing. Lite frågor:
- Vad är ett rimligt startkapital som krävs? (Från minimum till "max")
- Hur stort bör man börja? Hur många anställda är rimligt att ha från start?
-Arbetsvillkor för de anställda? Låga i snitt på försäljningsbolag men nöjdare anställde = bättre utfört arbete? (garantilöner / fasta löner / 100% provision?
-Hur finner man en "bra" klient? Hur går man till väga med att kontakta olika företag och fråga efter eventuellt intresse av marknadsföring?
-Finns det något särskilt jag bör tänka på?
Övriga Tips/Trix/Råd, är mer än välkommna.
Tack på förhand // Jonathan
Jag postar denna tråd pga av att jag har länge velat starta ett företag inom försäljning och planerar nu att göra det inom den snaraste framtid. Därför skulle jag gärna vilja ha lite tips och trick och gärna lite tyck till från personer som idag redan driver ett försäljningsbolag.
Det jag har tänkt att rikta in mig på att telemarketing. Lite frågor:
- Vad är ett rimligt startkapital som krävs? (Från minimum till "max")
- Hur stort bör man börja? Hur många anställda är rimligt att ha från start?
-Arbetsvillkor för de anställda? Låga i snitt på försäljningsbolag men nöjdare anställde = bättre utfört arbete? (garantilöner / fasta löner / 100% provision?
-Hur finner man en "bra" klient? Hur går man till väga med att kontakta olika företag och fråga efter eventuellt intresse av marknadsföring?
-Finns det något särskilt jag bör tänka på?
Övriga Tips/Trix/Råd, är mer än välkommna.
Tack på förhand // Jonathan