När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
vad tror ni om att erbjuda friskvård, (företagshälsovård dvs massage, hälsoprofil och coaching från en pt) lokalvård samt fastighetskötsel . vad tror ni om att försöka sälja såna koncept till företag skulle folk nappa?
Om du har några år i branschen, kan sälja in tjänsten och en klar bild av hur kunden radikalt kan tjäna på att låta samma leverantör ta hand om massage, städning och krattning så kan det vara värt att nysta vidare.[br][br]Vad händer med ditt företag (och ditt varumärke) om kunden är nöjd med massagen och städningen, men krattningen är så misskött att man bestämmer sig för att byta leverantör? Kan man ha bara massage och städning? Vari, i så fall, ligger synergin?
det är bara en bred tanke än så länge,[br]funderar på om det nåt nytt å fräscht koncept [br]för sälja in sig städfirma bättre[br][br]tex om man skulle höja priset på städningen men att dom får fårmånliga tjänster i priset på nåt sätt[br]tex, personlig friskvårdscoachning till personalen, gör en hälsoprofil och sätter upp mål tillsammans med den anställda, tittar på sjukfrånvaro statistik och försöker på nåt sätt jobba mot gladare och friskare personal[br]massage och antistress/ avslappnings övningar[br][br]fastighetsdelen innebär att vi löser alla problem om de så anser byta en packning i toan eller att ringa dit en elektriker[br][br]och samtidigt sköter vi lokalvården, så det blir ju företagsvård på flera plan[br][br]har igen strategi utan det är bara en ide..[br]men är tacksam för åsikter
[quote author=mica link=topic=6998.msg32675#msg32675 date=1272305166][br]har igen strategi utan det är bara en ide..[br]men är tacksam för åsikter[br][/quote][br][br]Fundera på en strategi, det känns väldigt flummigt just nu.
Jag kan väl tänka mig att företag kan se en naturlig koppling mellan lokalvård och fastighetsskötsel, det är inte så ovanligt faktiskt. Däremot det här med friskvård blir väl inte så lätt att sälja in i ett koncept. Även om man representerar "de hårda faktorerna" för att människor skall må bra, så är ju de mjuka värdena lite annorlunda.[br][br]Vill man försöka förbättra sina marginaler en smula kan man ge sig på att försöka sälja materialet till dem i form av papper, servetter, kaffemuggar och liknande. Kanske hyra ut kaffemaskiner, stå för julpyntningen, se till att kontoret har gröna växter etc. Det är rätt vanligt att man har en rad olika leverantörer för sådant som företag, plus att man gör en del själv. En tidsstudieman som räknar ut hur många timmars arbete som försvinner runt första advent varje år när adventsljusstakarna skall sättas upp skulle krevera när han såg resultatet.[br][br]Det går att bygga på med mer service, kanske sälja nyttiga frukostsmörgåsar, vara leverantör av kaffebröd till viktiga möten, se till att man får leverera fruktkorgarna till avdelningarna etc. [br][br]Sådant ligger lite närmare en naturlig koppling till kärnverksamheten än att städerskan tar av sig städrocken och börjar analysera sjuktal och gör rehabiliteringsplaner.
tack för goda råd[br][br]tänkte självklart ha kunnig personal isåfall [br]men du har nog rätt bättre hålla sig till de relevanta[br]det krävs nog väldiga resurser för att de ska bli ett övertygande koncept[br]tex som feelgood. fast bredare..[br][br]nästan alla våra konkurrenter erbjuder, papper, frukt osv..[br]å de känns som de tar mer tid än pengar[br]men självklart är man int eomöjlig om kunden ber särskilt om detta[br]men är nog smartare att hålla sig till städ å fastighetsskötsel officielt till en början[br]man kan ju ha nån litet grej tex att man alltid har med en bukett tulpaner på måndag
Det låter lite som att du lika gärna kunde bli en helhetsleverantör inom IT-arkitektur och aromaterapi. Ett helt unikt koncept - frågan är varför...[br][br]Jag ser inte synergin. Släpp det och fundera på hur du kan erbjuda en (enklare) tjänst som är annorlunda, som i smartare, och bättre. Som nyetablerad kan du sällan konkurrera med pris.
[br]Målgruppen för kombinationen massage/coaching, städning[br]och fastighetsskötsel skulle kunna vara äldre[br]utseendefixerade damer som bor i egen villa och inte[br]har "tid" att städa hemmet själv.[br][br]Skulle kunna vara en affärsidé för ett enmansföretag i storstad[br]men knappast en kombination som har förutsättningar för att växa till[br]och bli ett lite större företag.
Feedback, kurir, finansiering eller deltagande i nyemission redan 2010?