Köpas ut

100
Hejsan
Om jag och en till för ett antal år sedan köpte en lasbil ilag och delade på kostnaden 50-50.
Sen har den ju till nu ochså minskat i värde. kan tilläga att vi har delat på oss för ett par år sedan och denne har näringsförbud, [color=red]men kan denne frångå den lagen och skriva över sin del på tex frugan och från henne kräva mig på pengar?[/color]
Kan den andra parten skicka en faktura att jag ska köpa ut denne, [color=red]är jag [/color] [color=red]tvungen till det?[/color]jag tycker så här att det är upp till denne att köra lastbilen sina 50 %, jag kör mina 50 % och har inte nekat denne att köra sitt.
jag vill inte köpa ut denne. vi är syskon.

Om denne skickar en faktura på hyra av lasbilen, [color=red]är jag då tvungen att betala?[/color]

         hjälp     (jag är egen företagare)
44
Rent spontant så känner jag att du inte behöver betala. Personen som skickat en faktura till dig angående uppköp kan inte göra detta utan ett muntligt eller skriftligt avtal. Vore jag du skulle jag kontakta en advokat och rådfråga eller eventuellt gå vidare med ärendet.[br][br]Troligtvis hade ni ett muntligt avtal gällande lastbilen - detta kan inte hävas pga skilsmässor, tjafs eller annat. Kommer detta upp till en process med advokater är det ord mot ord som gäller.
musician / composer

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.