Hur kommer man i kontakt med tillverkarna?

2
Hejsan!

Jag har kommit upp med en affärsidé och vill så snart som möjligt komma igång med arbetet med denna idé. Tyvärr har jag redan nu ett stort problem och jag har ingen egen erfarenhet av hur man ska gå till väga.

Först å främst så är företaget jag vill starta en återförsäljare, i denna marknad finns det många stora tillverkare.
Problemet är att jag inte har någon aning hur man kommer i kontakt med dessa tillverkare och hur man frågor om rättigheter för att sälja deras produkter?

Detta kanske är en dum fråga men hoppas på att någon kanske kan ge mig någon idé!

Tack på förhand,

Marcus
223
Hej Marcus,[br][br]Det är helt okej att vara förtegen, men du kommer inte få några bra svar. Jag förstår att du inte vill presentera "det stora klippet" på ett publikt forum.[br][br]Hitta någon att anförtro dig åt, t ex ALMI. Eller för all del, skicka ett PM till någon här på forumet som du tycker verkar vettig, t ex mojo eller swetrot.
2066
2
Det kanske är ett självklart svar men vad är det för fel på att ringa dem och fråga?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
2
Tackar för svaren,[br][br]Foe: jag får titta närmare på det, är helt ny här så är inte så bekant med allt och alla än men tack för tipsen![br][br]Jonathan: Absolut, har jag garanterat funderat på men saken är bara att det är så dåligt med information om sådant på deras hemsidor och om det väl finns kontakt info så finns det 20 olika namn och ringa så det är svårt att veta vem man ska rikta sig till. [br][br]Jag jobbar vidare :) tack återigen för hjälpen!
2066
2
[quote author=machan link=topic=6996.msg32674#msg32674 date=1272304003][br]Jonathan: Absolut, har jag garanterat funderat på men saken är bara att det är så dåligt med information om sådant på deras hemsidor och om det väl finns kontakt info så finns det 20 olika namn och ringa så det är svårt att veta vem man ska rikta sig till. [br][/quote][br][br]Vem som helst på företaget borde kunna lotsa dig vidare till rätt person.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.