Stryka ören vid bokföring?

12
Hej,

Jag använder bokföringsprogrammet Visma Enskild Firma. Hittills har jag bokfört momsen exakt som det står på fakturorna, dvs inkl ören. T.ex. 96,31. Vid samtal med skattemyndigheten idag så påstod den jag samtalade med att man kunde stryka alla ören och bokföra endast 96 i moms. Stämmer det att man kan bokföra utan ören? Visma kanske stryker alla ören åt mig automatiskt även fast jag fyller i dom i programmet, om det nu är så att dom inte behövs... Då kanske jag fr.o.m. nu kan bokföra utan ören?

Vänliga hälsningar!
1165
15
Man kan, men jag tycker inte att det finns någon vits med det. Skriver du in ören kommer Visma säkert hålla ordning på dem. Så jobbigt är det väl inte med dem?
12
Hej,[br][br]Jag tänkte lite på hur det blir i slutänden då man skall deklarera. Om jag bokför med ören fastän man skall stryka ören så kanske det diffar någonstans...
1324
4
Det normala är att man bokför med ören men sedan avrundar vid resultaträkning/bokslut/deklarationen. [br][br]Vad gäller momsrapporten så skall avrundningen läggas in som öresutjämning.[br][br]Hans[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.