Det är som så att jag skulle kunna säga att jag är ganska grym på att programmera webbsiter och liknande, men inte lika grym på att komma på idéer. Eller åtminstone inte på att utveckla idéerna jag får då jag har svårt att se dem bärkraftiga.
Här är några idéer jag har haft:
1. Starta en eventsite för stockholm, dock finns det redan flera stora aktörer inom den branchen.
2. Starta en reseguide för att hitta sevärdheter etc i stockholm, även här finns det flera konkurrenter som lär vara svåra att rubba.
3. Starta en portal för bara stockholmskids, idén kom lagom tills jag fick se att playahead fick lägga ner. Så tror inte på den idén heller tyvärr.
4. Rippa nyheter från google news rss på en egen site. Tveksam till vad lagen säger om detta dock, och jag tror i sig inte att det skulle bli någon hit.
5. Starta en site, eller ett forum, för samtliga fans till AIK, dif, bajen (och bp om de nu har några). Dock tror jag att det lär spåra ur fullständigt då det redan gör det på stan trots att det inte ens är matchdag, och tror inte att jag skulle kunna stå för det som skrivs där.
Detta är vad jag kommit fram till, jag vill inte driva någon webbyrå, vilket jag gjort under det senaste året. För jag brinner inte för att jobba åt annat folk, jag vill göra något som jag får pyssla med under lång tid och som är "mitt eget" även om vi är flera personer i företaget.
Sen att allt är stockholmsbaserat tror jag inte spelar någon större roll, "bönder" lär ändå sippra in med jämna mellanrum skulle jag tro. Stockholm är bara utgångspunkten, sen om det växer utanför denhär stan är det bara positivt.
Kom gärna med förslag på hur jag kan utveckla mina idéer för att ha en möjlighet att skapa en extrainkomst, alternativt bara brainstorma så finns det säkert något att plocka från varje individ.
Tack på förhand, mvh wannabe12