När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har haft min webshop i ca 1 år och det går förvånansvärt bra 🙂 Men jag är väldigt sugen på att öppna en kompletterande fysisk butik.
Har ni några bra tips på böcker som konkret behandlar hur man startar upp en butik? Jag skulle vilja läsa en bra tipsbok helt enkelt, på vad man ska tänka på. Har tittat på den här: Butiksboken - "Här får du en helhetssyn på butiksarbete och samtidigt handfasta tips och råd om hur du kan förbättra, utveckla och se nya möjligheter i just din butik."
Men vet inte om den är nåt i den stilen? Söker lite av en nybörjarbok. Har läst lite av Stefan Ekberg förut och gillar hans böcker, men hittar ingen som vänder sig till den som inte redan har fysisk butik.
Kanske ska tillägga att jag är ute efter rent konkreta tips om uppstarten, t ex info om lagar och regleringar i och med att man har butik, vad för kassa man ska ha osv. Jag skulle verkligen behöva en lista på vad som måste göras innan man slår upp portarna, så man inte missar nåt viktigt. [br][br]Marknadsföring och sådana tips har jag redan läst mycket om.[br][br]Eller är det så "enkelt" som att hyra lokal, smälla upp all inredning och produkter (på ett lockande sätt förstås), skaffa kassa med nya systemet och öppna?[br][br][br][br]
Har tyvärr inga bra tips att ge gällande detta. Men jag vill ställa dig en fråga.[br][br]Varför vill du starta en fysisk butik om webshoppen går över förväntan?[br]En fysisk butik medför så otroligt mycket mer kostnader och även förpliktelser om kunderna skall vara nöjda.[br][br]Men kanske behöver du öka omsättningen eller liknande för att kunna leva på det? Som sagt, bara nyfiken på dina tankar om att starta en fysisk butik under en period där allt kretsar mer och mer kring internet.
Hej krjh! Jag förstår att du ställer dig den frågan, det är just det som gjort att jag inte startat butik tidigare. Det går bra i webbutiken och givetvis är jag rädd för att öppna butik... tänk om det inte lönar sig jämfört med webbshoppen? Men jag har insett att jag aldrig kommer att få svar om jag inte öppnar, och jag är beredd att lägga ner mig för att det ska bli bra.[br][br]Sen är det som du läst mina tankar, för det är just det med att jag behöver öka omsättningen för att kunna leva på det fullt ut. Jag vill inte ha jobb vid sidan om utan ägna mig åt detta på heltid. Och det är svårt att få såpass mycket sålt på nätet. Än så länge iaf... [br][br]
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.