Senaste inläggen
Behöver hjälp med att fylla onlineformuläret på bolagsverket
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Styrelseledamöter, Styrelsesuppleanter, VD- förvirrande
1-Jag försöker fylla i onlineformuläret på bolagsverket för att starta ett AB, men blev väldigt förvirrad gällande Styrelseledamöter, Styrelsesuppleanter, VD. Jag antar att välja en VD är obligatoriskt, men hur gör jag med Styrelseledamöter, Styrelsesuppleanter? Måste jag ha dem båda? |
|||
Bra bok om att starta fysisk butik?
Hej! |
|||
Hastighetsdämpande effekt...
Ofta kommer idéer som svar på problem, denna poppade upp i mitt huvud igår...
Kategori:
Affärsidéer
|
|||
Vill ha hjälp med vad mittt företag skall heta. Har just nu inga ideer.
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Starta eget kurs skatteverket - Är de bra?
Det tipsas ofta om skatteverkets starta eget kurser men jag har aldrig hört om någon som varit där. |
|||
Hur mycket ta i bensinersättnig när man gör byggjobb?
Jag vet inte om jag är på rätt forum nu? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Vad ska mitt företag heta mer? Godkändes ej.
Hej igen alla kunniga 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Hur mycket skall jag egentligen avsätta för skatter, moms och avgifter?
Det här med att ha företag är verkligen en djungel och jag är otroligt förvirrad. |
|||
Bekräfta ägare av ett företag?Jag håller på att göra en ny webbsida där användare kan lägga upp befintliga företag i ett register. Ägarna av företaget kan i ett senare skede registrera sig som ägare av just det företaget. När ägaren har fått sitt företag under kontroll kan han betala för att få företaget att synas bättre i listor, ungefär som traderas system för när man vill at... Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokför jag expantionsfonsskatten/egen avgifter när slutskattsedeln kommer
Hej! |
|||
Hur bokföra momsen?
Hej! |
|||
Behöver en person som kan göra en hemsida likt spreadshirt.se
Behöver hitta en människa i stockholmsområdet som kan göra en hemsida likt spreadshirt.se Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Billigaste fraktsättetVilket fraktsätt är billigast inom Sverige för paket som väger några kilon? Är det bussgods, dhl, schenker, posten eller något annat? Kategori: Off Topic |
|||
Novis måste bokföra "holdingbolag"
Behöver lite hjälp här. Det är så att jag har ett AB där jag måste få ihop bokföringen lite snabbt. Det finns ingen direkt verksamhet i bolaget utan jag har det av skattemässiga skäl. Det som har hänt i bolaget är: |
|||
bokföra resor under 9000 kr ?
Hej, |
|||
Eget kapital
Hej, |
|||
Krävs tillstånd om man säljer paraplyer på stan?
Har en ide om att gå runt på stan under regniga dagar och sälja paraplyer. |
|||
Hospitality Inn söker en driven säljare med F-skatt
Hospitality Inn är Sveriges första och enda webbaserade databas inom hotell, restaurang och turism. En liknande produkt inte finns idag - trots att behovet är stort i en bransch som är i ständig tillväxt. Vi vänder oss främst mot företag samt skolor och andra branschrelaterade utbildningsorgan. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Aweber - autoresponder
Finns det någon som kan hjälpa mig förhoppningsvis helt gratis om Kategori: E-handel |
|||