Hur nätverkar man?
Som rubriken lyder så undrar jag hur man nätverkar och skapar nya kontakter? Jag har lärt mig att för att lyckas med sitt företag så gäller det att ha pengar, motivation samt kontakter. Många säger att man ska ha kunskap om sitt område, och det håller jag med om. Men samtidigt kan den kunskapen köpas, därför skrev jag pengar.
Jag har både pengar och motivationen, men saknar ett kontaktnät. Jag har många idéer jag skulle vilja bolla om, jag har väldigt mycket erfarenhet av min bransch. Men samtidigt har jag varit utomlands så länge så att jag knappt känner någon alls, nu vet jag inte riktig om det stämmer att det är lättare att nätverka utomlands jämfört med i Sverige.
Men det är lättare att ta kontakt med människor i utlandet, hursomhelst.
Hur kan jag skapa ett kontaktnätverk, hur träffar jag nya människor i Sverige? Jag startar just nu eget och kommer jobba från mitt kontor hemma, hade jag varit anställd så skulle det vara en dörröppnare...
All idéer och tips är välkomna.
Jag har både pengar och motivationen, men saknar ett kontaktnät. Jag har många idéer jag skulle vilja bolla om, jag har väldigt mycket erfarenhet av min bransch. Men samtidigt har jag varit utomlands så länge så att jag knappt känner någon alls, nu vet jag inte riktig om det stämmer att det är lättare att nätverka utomlands jämfört med i Sverige.
Men det är lättare att ta kontakt med människor i utlandet, hursomhelst.
Hur kan jag skapa ett kontaktnätverk, hur träffar jag nya människor i Sverige? Jag startar just nu eget och kommer jobba från mitt kontor hemma, hade jag varit anställd så skulle det vara en dörröppnare...
All idéer och tips är välkomna.