Hur nätverkar man?

30
Som rubriken lyder så undrar jag hur man nätverkar och skapar nya kontakter? Jag har lärt mig att för att lyckas med sitt företag så gäller det att ha pengar, motivation samt kontakter. Många säger att man ska ha kunskap om sitt område, och det håller jag med om. Men samtidigt kan den kunskapen köpas, därför skrev jag pengar.

Jag har både pengar och motivationen, men saknar ett kontaktnät. Jag har många idéer jag skulle vilja bolla om, jag har väldigt mycket erfarenhet av min bransch. Men samtidigt har jag varit utomlands så länge så att jag knappt känner någon alls, nu vet jag inte riktig om det stämmer att det är lättare att nätverka utomlands jämfört med i Sverige.

Men det är lättare att ta kontakt med människor i utlandet, hursomhelst.

Hur kan jag skapa ett kontaktnätverk, hur träffar jag nya människor i Sverige? Jag startar just nu eget och kommer jobba från mitt kontor hemma, hade jag varit anställd så skulle det vara en dörröppnare...

All idéer och tips är välkomna.
6
Du gör helt rätt just nu.[br]Sök upp ett forum (i social mening) och håll ögonen öppna efter föreläsningsdagar, diskussionsforum, idébollning, företagsfrukostar, after works och liknande; det vimmlar av events som har med nätverkande att göra.[br]Lägg upp en pfil av dig/ditt företag på tjänster som Linkedin, en massiv portal där du enkelt söker upp likasinnade.[br][br]Styr upp en diskussionsfrukost och bjud in![br]Det är du som sätter gränserna.[br][br]Lycka till!
21
På Facebook har jag hittat en hel del människor som håller på med samma grejer som jag gör. Om du gillar, låt säga bakning, gör en grupp som heter bakning. Alla som gillar bakning går med i denna grupp. Lär känna personerna.[br]
Internetentreprenör - Bloggar på JohannesLarsson.com
22
Haller med Jontz, Hitta ett forum for din nisch om det inte finns starta en forum. Kollar om det finns foreningar, bloggar, ga pa evenemang inom din nisch.
[URL=http://www.athlecation.com/College-Konsult-Svenska.html]Studera i USA[/URL]

[URL=http://www.athlecation.com/Information-College-Idrott.html]Idrottsstipendium USA[/URL]
3
Kolla gärna om det finns en "lokal entreprenörsklubb/förening" där du bor. [br]Kan vara en bra start. Sök på google och du hittar alltid något spännande. Lycka till.
14
Det finns ett antal nätverksgrupper i Stockholm men också på olika delar av landet. Om du bor i Stockholm så säg till för då kan jag bjuda in dig på ett sådan grupp.[br][br]MVH,[br]Florin
Vi hjälper företag att synas profesionellt på webben och i tryck. Hos oss får du hjälp med design av hemsidor, visitkort, logotyper, produktblad etc.

Gratis rådgivning om ditt marknadsföringsmaterial på [url=http://facebook.com/suhoskidesign]facebook.com/suhoskidesign varje fredag mellan 10 och 12
10
skapa ett twitterkonto, skriv om din verksamhet, och snoka reda på andra inom samma gebit genom att söka med hashtags på t ex. bakning alltså #bakning får du upp folk som taggat samma sak som du. följ dessa och ta kontakt.
10
och har du pengar att hyra en kontorsplats kan ju detta vara ett sätt att lära känna nya människor också, då det finns många kontorshotell, eller vad de kallas där du sitter med likasinnade (om det inom din gebit finns många frilansare dvs). gött att ha några att fika med, dessutom.
7
det finns en sida som heter www.sviv.se Där kan du registrera dig och knyta kontakter till svenskarna i hela världen.
13
facebook är ett bra sätt att nätverka på- och så kan man länka sin FB sida till twitter också. Annars finns det olika bloggar som man kan använda för att sprida ordet vidare.
80
Hej, Jag kan varmt rekommendera http://www.bni.nu/. BNI är ett affärsnätverk där flera företagare träffas varje vecka över lunch och en timma för att mingla, äta gott, berätta om sina företag, knyta kontakter och dela visitkort. Varje vecka får ett företag 10min framför gruppen att berätta mer djupgående om sitt företag. BNI är väldigt seriöst och kostar lite pengar men med dom kontakterna du kan binda där och dom affärerna som görs i detta rum är det lätt värt pengarna. Själv har jag varit stand in åt en kollega på BNI i Göteborg. Extremt trevligt folk och alla delar ideer, kontakter m.m. Hos BNI får du en eller två testa på gånger, sen får du bestämma om du vill följa med i deras resa eller inte. Lycka till!
Med vänlig hälsning Mikael Ladoo Webbyrå En liten men effektiv webbyrå som erbjuder webutveckling och design till privatpersoner, företag och organisationer. Ladoo Webbyrå

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.