Senaste inläggen
Starta eget bidrag?
Hej alla. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skydda namn - varumärke
Hej, jag ska starta en tidning - jag har en firma med mitt personnamn. Kategori: Allmänt |
|||
Det där med skattefri milersättning
Läste nyss i nyhetsbrevet Dina avdrag: |
|||
Hur nätverkar man?
Som rubriken lyder så undrar jag hur man nätverkar och skapar nya kontakter? Jag har lärt mig att för att lyckas med sitt företag så gäller det att ha pengar, motivation samt kontakter. Många säger att man ska ha kunskap om sitt område, och det håller jag med om. Men samtidigt kan den kunskapen köpas, därför skrev jag pengar. Kategori: Off Topic |
|||
någon som erfarenhet av sfgruppen
Hejsan hittade ett intressant företag (sfgruppen), frågan om det är bra eller dåligt? Kategori: Allmänt |
|||
Starta en webshop med försäljning av designade smycken
Hejsan alla företagare och blivande företagare ;D Kategori: Affärsidéer |
|||
Ingen moms på importen
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
schablonmalls tillverkare
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Ingående balans i nystartat företag
Har nyss startat företag(egen firma) och har en fråga om start vid bokföring. |
|||
Bokhandel i mindre ort
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Kan delägarskap tvingas bort?
Jag är delägare i ett mindre AB och är orolig för framtiden. Kategori: Off Topic |
|||
Sälja saker utan företag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
I behov en väldigt liten finansiering
Hej!
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Öppna egen klubb/nattklubb
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Sälja mina kläder
Hejsan, jag blev medlem här idag och jag har tittat lite i de olika ämnena och trådarna. Dock så är de flesta gamla och jag har hört av mig till ett par som skrivit svar i andra trådar, men de verkar inte finnas längre (inga aktiva mailadreser dvs). Kategori: Affärsidéer |
|||
En "Youtube" site om hälsa och motivation
*Jag går och tänker på en informations sida om hälsa och motivation baserad på vatenskaplig fakta där informationen presenteras i form av video och animationer på svenska! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bemannings företag för funktionshindrade?
Hej jag har en liten affärs idé som jag tänkte kolla med er andra samt få respons för den. Kategori: Affärsidéer |
|||
hur bokför man leasingbil
Har en enskild firma och ska bokföra första faktura för leasinbil.Eftersom det är bara halva moms kan man dra av , hur ska jag bokföra det.Fakturan ser ut så: |
|||
Rikskapitalister investerare sökles till unikt projekt!
Hej jag är fjärde generationens företagare i från en välkänd jurist familj som har kommit på en unik affäridé. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Köp av hyreslokal
Jag har för avsikt att öppna min första egna butik och har noterat att centralt belägna hyreslokaler inte sällan erbjuds till högstbjudande eller motsvarande av avlämnande hyresgäster, dels att de kan vilja ha täckning för nyligen gjorda renoveringar vilket jag kan ha förståelse för och lättare motivera men alltsom oftast även för "bra läge" mm.
Kategori:
Allmänt
|
|||