Namn på webbyrå

9
Hej,

Nu hoppas jag verkligen att jag få lite tips från er här angående namnet på min webbyrå. Jag särskriver namnen för att undvika indexering på sökmotorerna.

Som det är idag heter webbyrån "Hudi k Medi a". Detta ska bytas ut av den enkla anledningen att jag inte tycker att det är bra med en norrlandsort i namnet vilket också kan skrämma bort potentiella kunder. Skulle det heta stockholm media skulle det vara en annan sak, men det känns mer bluff.

Nu till min fundering. Jag har redan börjat byta ut namnet och skapar just nu en hemsida. Namnet är tänkt till Fem plus (ska sitta ihop). Ni kan se sidan på www. fem plus . se.

Jag tycker namnet är fyndigt, kreativt, enkelt och loggan blev riktigt snygg, men beskriver det verkligen en webbyrå? Om ni kollar hemsidan så ser ni själva idéen bakom de fem plusen. Tanken är som sagt att motivera fem fördelar med vår webbyrå, men också att det är en webbyrå med fem plus av fem möjliga.

Ska jag kapa detta och istället köra på något helt annat, men jag är lite insnöad på att endast använda ett ord istället för sammanskrivning med media eller webbyrå på slutet.

Vore tacksam för lite hjälp med detta, och tycker ni att det är dåligt, kom gärna med idéer på andra namn. Jag har kört fast lite med detta.

Tack på förhand.

Mvh / Kristoffer
www.hedblomdesign.com - Frilansande webbdesigner och programmerare
9
Just det. Sidan fem plus .se är inte färdig, men själva grundtanken på startsidan ligger där, även om texter och bilder kanske inte är uppladdade än.
www.hedblomdesign.com - Frilansande webbdesigner och programmerare

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.