Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Annonsera med Adwords lokalt men strunta i enskilda ord som "städ", "städning" osv för konkurrensen är hård och kostar mer än det smakar.
Det finns en uppsjö med förfrågningstjänster och det finns kanske någon som ger mycket jobb och inte kostar så mycket pengar.
Google places ska du såklart vara med i och det är gratis.
Sedan kan du ju alltid lägga lite reklam i brevlådor. Kostar inte så mycket utan tar mest tid.
Samarbeta med andra företag och erbjud varandras tjänster.
Om du tänkt gå med i eniro, lokaldelen, din del, hitta.se mm så får du gärna berätta om det är värt det eller inte.
Kan man annonsera lokalt med google adwords? 😃 😛 :evil: Grrrrr :LOOOL
[/quote]
Ja, du kan t.o.m välja inom vilken radie annonsen ska visas på. Så om du enbart gör jobb inom en radie på t.ex 5 mil så kan annonserna enbart visas för de som bor eller befinner sig inom det området.
Jag ska starta ett företag inom städbranschen, hur ska jag marknadsföra mig, känner till eniro, lokaldelen och din del.
[/quote]
En bra hemsida som du jobbar aktivt med sökmotoroptimeringen på är ju alltid en bra start. Sedan kan du kanske hitta några samarbetspartners som jobbar inom någon liknande branch där ni kan byta länkar eller dela med er av kunder.
Tänker du rikta in dig på företag eller privatpersoner?
Välj bara de lönsamma jobben. Låtkonkurrenterna ta lågbuget-jägarna. Men pula inte själv med SEO . Låt proffs göra jobbet. Har du budget? Har du affärsplan, marknadsplan, aktivitetsplan och handlingsplan? Lycka till!
Ni bör försöka ranka för tex tjänst+ort
Man ska ju inte glömma dom gamla goda metoderna, personliga besök, direktreklam tidningsannonser mm.