När ska jag deklarera? Företag registrerat Augusti 2010

74
1
Hej,
Jag registrerade enskild firma i augusti 2010 och fick för mig att jag skulle deklarera i slutet av året nu 2011.
Ska även jag deklarera senast 2 maj som alla andra, trots att jag inte haft företaget i ett år än?

Hur funkar det? Fick höra att man även kan förlänga perioden, vad är att föredra?
1074
139
Datum för inkomstdeklarationen är alltid i början av maj, och där ingår då deklaration av verksamhet i enskild firma för föregående år.[br][br]Genom att du startade under andra halvåret 2010, så kan du ha förlängt startår t.o.m. 2011-12-31, då ska du deklarera först i maj 2012.[br][br]Förlängt startår är något man ansöker om vid registreringen, så det borde finnas uppgift om ifall du har det eller inte i de papper du fått från skatteverket. Att förlänga i efterhand tror jag inte man har kunnat göra förut, det är möjligt att det har förändrats.[br][br]Om det är att föredra att ha förlängt startår beror på hur den totala situationen ser ut.[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.