Senaste inläggen
Lån till aktiebolag
Jag ska starta ett företag som kommer ha ett litet aktiekapital på 50 000 kr. Företaget ska arbeta med mjukvaruutveckling. För det första året krävs finansiering till löner, lokalkostnader samt inköp av utrustning. Uppskattningsvis 500 000 kr behövs till detta. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja olivolja till importföretag
Behöver hjäälp! Kategori: Off Topic |
|||
garanti eller inte
Hej |
|||
Hur bokför jag en reklamgåva jag redan betalat för?
Jag har köpt in ett varulager av varor som jag betalat för och bokfört (inkl.moms). Nu vill jag ta 4 st varor och skicka som reklamgåva. Hur bokför jag det bäst? Om jag för in det enligt nedan |
|||
ICA
Hej på er, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hyra stol som frisör
Hej! Kategori: Affärsplanen |
|||
Söker någon som vill hyra del i skönhetssalong i centrala Malmö
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Barnklädesbutik
Hej alla.. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bilförmån för Enskild firma?
Mitt huvud börjar bara snurrigt och så förvirrat över skatteregler och att man har rätt att få förmåner, etc... |
|||
-----..... |
|||
Företag och a-kassa
Jag har ett litet företag sedan ett år tillbaka men kan inte få in tillräckligt med pengar för att försörja mig, därför försöker jag nu få ett vanligt jobb. Min fråga är: Om jag får ett jobb och har företaget vid sidan av, kan jag då gå med i en a-kassa och få ersättning om jag blir arbetslös från jobbet (förutsatt att jag jobbat 6 mån)? Kategori: Allmänt |
|||
Seriös partner sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Feedback på www.mattedoktorn.se
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Stå för returfrakt om man köpt som företagare?
Hej igen, jag vände mig nyligen till konsumentverket men de kunde inte hjälpa mig med mina frågor då den rådgivningen är till för konsumenter. Kategori: Allmänt |
|||
Starta hundcafeHej hej. Ny här. Jag har funderingar kring att starta ett hundcafe i malmö. Är det nån som bor där som vet om det finns nått sånt där. Har googlat och har inte fått upp nått särskilt. Jag har ingen aning om hur man startar och driver ett företag. Jag har varit arbetslös länge och ser det som den enda utvägen. Går hos en jobbcoatch och ska få info o... Kategori: Affärsidéer |
|||
Bestrida faktura från sverigesök
En säljare från sverigesök ringde mig för ca 2 veckor sedan och påstod att jag hade ett grundpaket och ett avtal med dem, vilket jag inte har och upplyste honom om. |
|||
Bokföring av avbetalning och abonnemangJag har köpt dator på avbetalning (betalas som tillägg på Ineternetabonnemang). Hur bokför jag det? Antar att det är 2 separata saker? Vad bokförs vid inköpstillfället och vad per månad? Avskrivning? Hoppas någon har en enkel förklaring. |
|||
Varning för Tidningen Respons!
Jag vill varna andra företagare för tidningen respons - NRespons - PH Holding AB - 556645-7528 Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp oss att svara på fem frågor om Thule!
Vi har en liten undersökning om företaget Thule i ett skolarbete och skulle verkligen uppskatta om någon här ville fylla i den. Det är 5 frågor och tar ca 30 sekunder 🙂 Kategori: Feedback |
|||
Hur funkar det med moms och bokföring på leasingbil?
Jag ska leasa en bil med 40 000 kr kontantinsats. Därefter leasa i 36 månader och sen återstår 40 % av bilens värde. |
|||