Senaste inläggen
Inköp av produkter, tillbaka på skatt?
Hej gott folk! |
|||
Söker leverantör av häst- & ryttarprodukter
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Import frågorJag hade tänkt att jag skulle börja importera en produkt från ett annat EU land men jag söker nu feedback på hur jag skall utforma det första mailet. Vad skall jag fråga, skall jag berätta om min firma, transport osv. Vad är det viktigaste aspekterna jag behöver tänka på? Alla tips är välkomna. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Starta ICA butik
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Trycksaker från Polen
Hej.. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Deklarera - lust o förklara en grej för mig?
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Mall på säljbrev
Hejsan. Tänkte skicka runt lite reklam om mina tjänster. Kategori: Allmänt |
|||
Tillägg i verksamhetsbeskrivningenJag har en enskild firma och vill lägga till ytterligare en verksamhet till verksamhetsbeskrivningen. Min undran är om jag kan ta upp kostnader och inkomster från den verksamheten nya i bokföringen retroaktivt - och i så fall hur långt tillbaka i tiden? |
|||
Finansiera ny byggnad
Håller på med ett projekt med att uppföra en mindre industrifastighet. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vass fältsäljare sökes!Lauritz.com är ett internetbaserat auktionshus och Nordeuropas största auktionshus med en årlig omsättning på 800 miljoner SEK under 2010. Sortimentet är mångfaldigt och omfattar designklassiker, konst, antikviteter och home luxury. Lauritz.com har idag totalt 17 filialer, varav 5 är placerade i Sverige. Vi har över 750 000 registrerade kunder ifrå... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Tidpunkt för skatteåterbäring - Enskild firma med brutet räkenskapsår
Jag startade enskild firma 1 september 2010 och har brutet räkenskapsår (första bokslut 31 dec 2011). Kommer jag få skatteåterbäringen innan midsommar, eller får jag som företagare snällt vänta till december? |
|||
Bokföra moms
Hej. |
|||
ta bort inlägg!ta bort inlägg! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja dryck online
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Eget kapital - ta ut eller stå kvar
Enskild firma: |
|||
Motkonto för avskrivning av fastighet?
Hej |
|||
bokföringsfrågor om kortfristiga skulder och inkomstdeklaration2Som nystartat företag betalade vi inte ut några löner de första två månader (Nov. och Dec.), men istället skrev vi ett slags "skuldbrev" till anstälda om lönesumman med datum 25/12. Den 12 januari betalade vi ut löner, efter kundfordringar kom in. Arbetsgivaravgift och Personalens källskatt för dec2010 betalades som vanligt den 13.januari. i vår bo... |
|||
Restskatt, skattekonto
Hej! |
|||
Marknadsför IT-Support företag.
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hobbyverksamhet
Hej, jag har precis startat en Hobbyverksamhet. |
|||