Senaste inläggen
Vad innebär ett bokslut
Hej |
|||
Kontoutdrag i bokföringen?
Vad gäller för bokföring av enskild firma, kanske inte är någon skillnad men det är enskild firma jag har i varje fall. ;) |
|||
Importera och sälja varor - Hobby/Extra , Beskattning?
Hej, har en vara (fr Kina) som jag är intresserad av att importera in i liten mängd och sedan sälja via annonssidor som blocket, tradera m.m. Mer som en extra inkomst, inget stort. Undrar om man behöver regstrera ett företag för det eller kan man göra det efteråt ifall man får någon vinst. Eller kan man skatta det utan att reg företag? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra bidragJag köper en byggnad och bygger till/ut den och får ett statligt investeringsbidrag. Var bokar jag bidraget? Minskar jag kostnaden för bygget eller bokför jag den som intäkt? |
|||
Söker erfaren webbutvecklare/designer för samarbete
SÖKES: WEBBUTVECKLARE FÖR SAMARBETE Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kapital i AB
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Egen instättning, eget uttagOm jag, när jag startade min enskilda firma satte in 20 000 för att komma igång, kan jag då ta ut 20 000 igen när det så finns pengar i kassan? Och hur funkar det om det är så att jag satte in dom förra året eller ännu tidigare, men inte har gjort något eget uttag sedan dess? |
|||
Hur hitta möss-tillverkare utomlands?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Avdrag drivmedel
Hej, |
|||
Musik Studio???
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring av privat
Hej! |
|||
Hur redovisa presentkort i förenklat årsbokslut?
Hej! |
|||
Söker Webbdesigner!
Hejhej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Får inte till balansräkningen
Hej! |
|||
Ny Energidryck i Sverige
Hej!
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|||
Producent / leverantör som syr ihop plaggen
Hej hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Försäkring/Pension under provanställning?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Inkassoräkningar i bokföringenTar man med inkassoräkningar i bokföringen som en utgift med hela inkassobeloppet eller ska man använda originalfakturan? Kategori: Allmänt |
|||
Reklam via smsFår man skicka ut reklam till företag via sms med en tjänst de kan vara intresserade av? Det är väl inte tillåtet att skicka reklam via sms till privatpersoner? :nicka Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Deklaration enskild firma - När?
Jag startade enskild firma i december 2010 och har nu fått min vanliga inkomstdeklaration. Mitt bokslutsdatum är 31 dec 2011. Vad jag har förstått, så ska jag nolla verksamheten under "övriga upplysningar" i den vanliga deklarationen eftersom räkenskapsåret är förlängt. Stämmer detta? |
|||