Senaste inläggen
Moms vid inköp från europeiska eBay?Jag planerar att köpa en del utrustning från tyska eBay där jag skaffat ett företagskonto, men förstår inte riktigt hur man gör med momsen. Vid direktköp och auktionsköp är ju momsen inbakad i priset, men samtidigt ska man ju inte betala någon moms för affärer mellan företag från olika delar av EU. Är det någon som har erfarenheter av detta eller v... Kategori: Inköp |
|||
Söker plastskärm till mössor!
Jag letar med ljus och lykta efter sådana plastskärmar att sy in i mössor! Inte en så stor som till vanliga kepsar utan en kortare variant, dessutom i liten storlek så att det passar till barn. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Anlit inkassobolagVilka inkassobolag är bäst att anlita för att driva in obetalda fakturor? Jag har inte så många ärenden per år, kanske bara 5-10 st. Kategori: Allmänt |
|||
Kreditupplysningar
Driver ett nybildat AB, är ensam ägare. Ytterligare två personer står som styrelseledamöter. Kategori: Allmänt |
|||
Webshop som klarar 2 säljareJa som rubriken säger. Jag letar efter en webshop som klarar mer än 1 säljare/butik utan det ska kosta massor. Hittils har jag bara hittat alternativ som kostar ca 800:- månad o uppåt. Kategori: E-handel |
|||
Dra av hyranKan man ta upp hyran för lägenheten som en kostnad för företaget om man har kontoret hemma i lägenheten? Kategori: Allmänt |
|||
Skattebetalarnas servicebyrå ?
:-X Kategori: Allmänt |
|||
Anställa 14 åringEn fråga till...min dotter som är 14 år gammal vill och ber om att få jobba hos mig i min butik mot betalning. Hur gör jag....vad ska jag kunna veta när det gäller hennes anställning? |
|||
Inköp hos privat personMitt företag (AB-form) vill köpa en maskin hos en privat person som kostar 46 000 kr. Undrar nu om personen måste betala skatt på den summa. Personen säger att man (privat person) betalar skatt på försäljning om det överstiger 30 000 kr. Stämmer det? |
|||
Kompanjon sökes
Hej ! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontoplan
Föräldrakooperativ ek förening. Vilket konto använder jag för att kostnadsföra mat och arbete för mat? |
|||
När ska jag deklarera? Företag registrerat Augusti 2010
Hej, |
|||
CyklotekTror ni det finns en marknad för cyklotek, ett obemannat ställe med motionscyklar där man får köpa ett kort för att komma in? Kategori: Affärsidéer |
|||
Företagets resultat
Företagets räkenskapsår går ut om en månad och idag ligger resultat på 500 000 kr så det blir mer i resultat. Tycker att det är förmycket för beskattningen. Vad gör jag för att minska på resultatet? Vill minska max. |
|||
utträde och försäljning
Hej! |
|||
Dra av dator?
Hej! |
|||
Feedback önskas för nytt projekt
Hej, Kategori: Feedback |
|||
Fylla i blankett om anstånd till Skatteverket?
Hej! |
|||
Tvättomat i DanmarkTror ni det är lönande att ha en tvättomat i Danmark? I Sverige finns det ju inga kunder till en sån. Kategori: Affärsidéer |
|||
pensionsparande
Har ett AB med tre anställda och vill frivilligt teckna avtalsförsäkringar för anställda och mig. Måste jag betala lika mycket i pensionspremie ( 3,5 % av lönen) för ansällda och mig? Kategori: Allmänt |
|||