Leverantör som snabbt får igång bredbandet?

24
Hej! Jag har precis kommit över den lokal jag suktat efter 🙂 och skulle vilja komma igång med bredband där redan om 1 vecka. Jag vill inte ha mobilt då det går för segt för min verksamhet, utan behöver antagligen ett adsl-abonnemang.

Kan operatörerna sätta upp allt så snabbt som en vecka nuförtiden, eller är det det gamla vanliga 5-6 veckor? 🙁 Tacksam för svar och tips på bra bredbandsleverantör!
2066
2
Ja, det går - men det kan nog variera ganska mycket mellan orter och leverantörer. Stadsnätet (OpenNet) tycker jag fungerar bra om det redan finns framdraget - tog 2 timmar att få inkopplat i en ny lokal förra veckan. För ADSL är det bara att ringa runt och fråga hur lång tid det tar till din lokal. På en hel del orter finns det lokala leverantörer som kan lösa trådlöst (egen antenn på taket) med bra hastighet. Mobilt går också att få med bra hastighet idag beroende på vilka leverantörer som har täckning - 3 brukar få bra i test.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
355
1
[b]lovisa skrev:[/b] [quote]Hej! Jag har precis kommit över den lokal jag suktat efter :) och skulle vilja komma igång med bredband där redan om 1 vecka. Jag vill inte ha mobilt då det går för segt för min verksamhet, utan behöver antagligen ett adsl-abonnemang. Kan operatörerna sätta upp allt så snabbt som en vecka nuförtiden, eller är det det gamla vanliga 5-6 veckor? :( Tacksam för svar och tips på bra bredbandsleverantör![/quote] Kan du skriva var någonstans du skall ha bredband tror jag det är lite enklare att ge något bra svar. Du har lite recensioner på olika bredbandsleverantörer hos [url=http://bredbandsbloggen.se/]bredbandsbloggen.se/[/url]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.