Leverantör som snabbt fÄr igÄng bredbandet?

24
Hej! Jag har precis kommit över den lokal jag suktat efter 🙂 och skulle vilja komma igĂ„ng med bredband dĂ€r redan om 1 vecka. Jag vill inte ha mobilt dĂ„ det gĂ„r för segt för min verksamhet, utan behöver antagligen ett adsl-abonnemang.

Kan operatörerna sĂ€tta upp allt sĂ„ snabbt som en vecka nuförtiden, eller Ă€r det det gamla vanliga 5-6 veckor? 🙁 Tacksam för svar och tips pĂ„ bra bredbandsleverantör!
2066
22
Ja, det gÄr - men det kan nog variera ganska mycket mellan orter och leverantörer. StadsnÀtet (OpenNet) tycker jag fungerar bra om det redan finns framdraget - tog 2 timmar att fÄ inkopplat i en ny lokal förra veckan. För ADSL Àr det bara att ringa runt och frÄga hur lÄng tid det tar till din lokal. PÄ en hel del orter finns det lokala leverantörer som kan lösa trÄdlöst (egen antenn pÄ taket) med bra hastighet. Mobilt gÄr ocksÄ att fÄ med bra hastighet idag beroende pÄ vilka leverantörer som har tÀckning - 3 brukar fÄ bra i test.
Med vÀnliga hÀlsningar,
Jonathan
355
1
[b]lovisa skrev:[/b] [quote]Hej! Jag har precis kommit över den lokal jag suktat efter :) och skulle vilja komma igÄng med bredband dÀr redan om 1 vecka. Jag vill inte ha mobilt dÄ det gÄr för segt för min verksamhet, utan behöver antagligen ett adsl-abonnemang. Kan operatörerna sÀtta upp allt sÄ snabbt som en vecka nuförtiden, eller Àr det det gamla vanliga 5-6 veckor? :( Tacksam för svar och tips pÄ bra bredbandsleverantör![/quote] Kan du skriva var nÄgonstans du skall ha bredband tror jag det Àr lite enklare att ge nÄgot bra svar. Du har lite recensioner pÄ olika bredbandsleverantörer hos [url=http://bredbandsbloggen.se/]bredbandsbloggen.se/[/url]

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.