Senaste inläggen
Letar efter samarbetspartners
Vi letar efter ekonomiskt starka samarbetspartners som är duktiga på marknadsföring, med goda kontakter inom, hälsokost och veterinära produkter inom Sverige även utomlands. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Import till Sverige (Dropshipping)
Om jag använder mig av såkallad dropshipping, d.vs. att jag skickar varan från leverantören (utanför EU) direkt till slutkund så är det kunden som får stå för moms/spedavgift + e.v. tullskatt. Detta fungerar inte om man ska ha en verksamhet. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Domän-namn som bygger på varumärkenIbland ser man på forumet nystartade företag som har valt domän-namn som delvis bygger på ett känt varumärke som dem säljer t.ex "www.philipsrakapparater.se" eller "volvoavgassystem.se (fiktiva exempel.) Kan man inte betrakta sådana domännamn som varumärkesintrång? Kategori: E-handel |
|||
wikinggruppenHar wikinggruppen bra webbutiker www.wikinggruppen.com? Kategori: Off Topic |
|||
Bokföring av EMS-försändelse från utlandet
Har beställt varor utanför EU, skönhetsprodukter. 0% tullavgift. |
|||
Starta AB - kan jag gå tillväga såhär?
Hej! |
|||
Låta en av delägarna ta ut lön i ett HB
Vi är tre kompanjoner som nyligen startade ett HB. |
|||
Har affärsidé, behöver kapital
hej! Jag har en affärsidé som jag tror kan vara en bra en. Nu är det så att jag inte har något direkt kapital till detta då jag inte har jobb för tillfället. Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokslut hur bokföra kundfordringar, lev.skulder?
Hej! |
|||
Hjälp med namn, vem/vilka vänder man sig till?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Vi söker TM-Återförsäljare
Vi söker återförsäljare av ett väl beprövat projekt inom TM-kanalen. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Starta enskild firma & e-handel.
Hej! Kategori: E-handel |
|||
ParkeringstillståndKan man få särskilt parkeringstillstånd om man har ett företag och besöker bostäder där man gör jobb? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra elJag driver en enskild firma och har, tillsammans med tre andra företagare en verksamhet med uppfödning av får. Till denna uppfödning åtgår det viss mäng el och denna kommer från mitt abbonnemang. Hur löser jag detta bokföringsmässigt så jag kan fakturera de övriga deras andel av elkostnaden? Samtidigt ligger ju min bostad på samma abbonemang och de... |
|||
Egen insättning
Jag är ung och totalt nybörjare, en fråga. |
|||
Bokföring återbetalning egenavgifter?En antagligen mycket enkel fråga men - hur bokför man återbetalning av egenavgifter och skatt? Jag hade betalat in för mycket förra året och fick tillbaka det nu i år. :unsure: |
|||
Bilda Aktiebolag skatteskuld
Hej Forumet |
|||
I höst genomförs 18 starta eget företag-dagar runt
När du ska starta ett företag är det mycket att tänka på och behovet att inhämta information är stort. Nu finns möjligheten att få samlad information från myndigheter under en heldag - Starta företag-dagen. Kategori: Nyheter |
|||
Privata utlägg och fakturering
Hej, |
|||
Återbetalning av fakturalös giroinbetalning
Hej alla ädla företagare och bokföringskunnare! |
|||