Senaste inläggen

Har jag tänkt rätt här?

1. Bakgrund

25 000:- investerat i företaget vid start 2010

Förlust med 20 000:- under 2010

Vid årets början var ingående balans således

Eget kapital -25 000
Egen insättning 0
Övriga uttag 0
Kassa 5 000
Årets resultat -20 000

Stämmer? (är konfunder...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföra "överbetalning"

För ett tag sedan skickade jag en faktura till en privatkund på 2000kr. När jag kollade bg-kontot hade kunden betalat in 2900kr och jag trodde att han råkat komma åt nian istället för nollan. Jag ringde kunden och fick veta att det var en medveten överbetalning då han tyckte att jag var värd det. Jättegulligt, men hur bokför jag de överskjutande 90...

Bra affiliate-program att bli kund i?

Hej!

Så fort man söker på affiliate så hittar man bara program som ger bra provision osv... Men jag skulle vilja marknadsföra min webbutik genom ett sådant. Någon som har tips om en bra firma?

För övrigt, tror ni på den idén? Jag börjar tröttna på att köpa annonsplatser som kanske ger något någon gång och med det har...

Kategori: E-handel

Bensinmack

Behöver man tillstånd för att öppna en bensinmack?

Kategori: Affärsidéer

Frankeringsmaskin

Köpte en frankeringsmaskin beg men har inte använt den. Har testat att skriva ut ett par etiketter och det funkar bra. Den står bara och samlar damm här så den behöver nog ett nytt hem.

Helt ny patron köpte jag in och det finns en ganska stor bunt etiketter. Det finns drygt 400 kr kvar i maskinen.

Pris 700 eller bud. F...

Kategori: Till salu

Torg & mässor för kläder

Söker torg och mässor under juli och augusti månad. Helst i Stockholmsområdet, men bra tips utanför regionen uppskattas också. Produkten är shorts i tre storlekar respektive färger. Målgruppen är i framför allt unga män, 18-24 år, men vi vänder oss även till äldre män.

Tack på förhand!

Sebastian
Swedish Collecti...

Kategori: Söker/eftersöker

Samarbete med säljbolag sökes för medieförsäljning

Ny produkt, men trafik med nischad målgrupp finns redan på plats.
Ni bör ha flera års erfarenhet av medieförsäljning och vi söker en samarbetspartner som tänker långsiktigt och vill vara med och utveckla fler spännande produkter och få ut dem på marknaden.
Skicka ett PM om detta uppdrag och ett samarbete låter intressant.
Endas...

Kassaregister, vad räknas som kontantbetalning?

Hej på er.

Jag håller på och ska starta ett företag och nu sitter jag och funderar lite på kassaregister. Vad jag förstått så behöver man inte ha det om försäljningen inte är särskilt stor, vilket är fallet för mig.

Men om det skulle bli i större skala senare, vad gäller då? Vad räknas som kontant betalning och vad räk...

Kategori: Allmänt

Revision

Vad innebär en revision av ett företag?

Ni som har anställda - hur mycket kostar det?

Jag har planer på att utvidga företaget till nästa år och har funderingar på vad en anställd kostar egentligen?

Så ni som har anställda, vad kostar dom er (förutom deras lön) per månad på ett ungefär? Och är de heltidsanställda?

Kinesisktalande eftersökes!

Söker en kinesisktalande för ett mindre samarbete!

Hur bokför jag privata lån

Hej!

Jag har en enskild firma. När jag startade firman för 2 år sedan då hade jag minus resultat. För att köpa varor lånade jag typ 20000 från min pappa. Och nu vill jag betala tillbaka lånet. Hur gör jag bokföringen?

novis

Personliga barnböcker - Hela konceptet till salu

Jag har drivit en webbutik där jag har sålt speciella barnböcker där barnet blir hjälten i sagans värld. Nu kan jag inte längre driva detta pga sjukdom. Jag har sagt upp webbutiken (hyrde den bara) och vill nu sälja rättigheten att göra dessa barnböcker. Det är best - personalized books som jag köper böcker och programvara från.
http://www.b...

Kategori: Till salu

Vi söker uppdragsgivare till callcenter

Vi söker uppdrag för vårt callcenter och telefonpassnings företag.

Callcentret är nybyggt i modern miljö och med mycket avancerad telefonväxel, vårt callcenter kommer att ha dygnet runt öppet då några uppdragsgivare önskar det.

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Vänligen skicka e-post till:...

Räknar jag rätt på skatten? (delat spreadsheet)

Hej,

Jag är mitt i en övergång från att vara bemanningskonsult till att starta en enskild firma och fortsätta på samma arbetsplats. Innan jag bestämmer mig skulle jag vilja ha lite tips och se om jag har räknat rätt.

Det är inga krusiduller gällande avtal med bemanningsföretaget.
Tanken är att skriva ett nytt a...

Söker någon som har en utsatt och spammad domän

Hej

Söker någon som har en domän som får uppåt 50.000
spam per dag och vill prova en ny tjänst som kommer
på marknaden i höst.

Inte någon spamkontroll i dagsläget utan se detta som
en en gateway som stoppar en hel del utan kontroll.

Det är en beta och som sagt så behöver jag en e...

processa mot hyres värd

tänker driva tvist mot hyresvärden,
fakta hyres kontraktet är ink värme bra så
innan övertagandet i feb påtalades för hyresvärden att lokalerna saknade värme i lokalen drivs pub/restaurang
vid övertagandet från feb till mars månads utgång saknades värme 12 grader vid bardisk samt 9 grader i matsal
har alla m...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Marknadsför våra auktioner och få 10% provision.

Vi Mekatec AB och Alla Verkstäder har provat en ny tjänst som heter bloppit för att auktionera ut 5 värdecheckar varje månad.

Bloppit fungerar så här:
Om du driver en blog elelr en hemsida så kan du välja att "bloppa" någons auktioner och få 10% provision per auktion.

Vi har lagt ut 5 auktioner på värdecheckar p...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Någon som är intreserad av marknaden i Finland?

Hej,

Någon som är intreserad av den finska marknaden, eller söker sammarbetspartner från Finland?

Michael heter jag och är entreprenör i Helsingfors, jag har under de senaste 7 åren jobbat hårt för att komma in i kretsarna här i Finland. Har sammarbetspartners i 7 olika städer i Finland, ända upp till norra Finland. Ha...

Klädbutik med märkeskläder

Hej,
är en utbildad Civilekonom med inriktning mot marknadsföring. Efter att ha jobbet ett par år inom min bransch är jag och min sambo sugna på att starta eget. Så länge vi kan minnas har vi båda haft ett stort intresse för mode, därav skulle vi vilja öppna upp en klädesbutik, på sikt även en webbutik.

Har dock ett antal fråg...