Senaste inläggen
Privat bil som används för aktiebolag och enskild firma
Hej! |
|||
Hur mycket blir kvar? Hjälp att räkna :(
Jag behöver lite hjälp att räna ut hur mycket som blir min vinst, jag har egen firma men inga anställda. Kategori: Allmänt |
|||
Webbyrå, ta handpenning innan arbete?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Ny leasingbil! Hur bokför jag alla olika steg?
Hej |
|||
Min affärsidé: Guldsmedsbutik, men var?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Juridiskt bunden eller inte?Har i princip muntligt och via mail gått med på ett uppdrag i mitt företag (om förutsättningarna är "de rätta"). Men sen kom det upp ett annat uppdrag som på många sätt är bättre, är jag rent juridiskt bunden till det första uppdraget även om jag inte har skrivit på något? Ett företag måste väl rimligtvis kunna dra sig ur så länge inget är påskrive... |
|||
Musikbranschen i Sverige omsätter miljarder
Den svenska musikbranschen är en miljardindustri. Under 2010 omsatte branschen 5,2 miljarder kronor på den inhemska marknaden. Musikexporten omfattade närmare 800 miljoner kronor. Kategori: Nyheter |
|||
Medarbetarundersökningar
SLUTA GÖRA TRADITIONELLA MEDARBETARUNDERSÖKNINGAR! Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Hur bokför jag skatteinbetalning?
Hej! |
|||
Kommun vill upphandla min tjänst
Hej entreprenörsvänner! 🙂 Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Uppdrag inom transport och logistik
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Undersökning om vår webshop (vinn presentkort)
Eftersom jag gillar undersökningar så kör jag en till för min andra verksamhet ;) (har en annan här under). Kategori: Allmänt |
|||
Parallell import borde kunna vara Ok? (usa->swe)
Hej |
|||
Hur säljer ni eran produkter ni importerar?
Hej. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
BG stämmer inte på bokslutsdagen med 201 kr, hur boka bort?Jag har letat överallt i bokföringen och hittar inte de 201 kr som saknas för att BG ska stämma med årsavslutet på bokslutet. Hur kan jag boka bort dessa pengar så att BG stämmer? Det måste jag väl kunna göra då diffen är så liten?? |
|||
Hur bokföra anlitad studiomusiker?
Hej! |
|||
Hur bokför man avdraget för ökade levnadskostnader?
Hej |
|||
Häva avtal då kund ej kan använda vår tjänst?
Hej! |
|||
Lön ur AB, vilken månad?
Jag har ett AB, hyr ut mig själv till andra företag. Sedan 1 januari -12 ska jag börja betala ut lön till mig. |
|||
Är man tvingat anställd i eget Aktiebolag?
Jag driver både enskild firma och aktiebolag. |
|||