Senaste inläggen

Hur många klickar på sponsrade länkar vs organiska träfflistan

Får man fler besökare från Googlelänkar som hamnar högt upp i söklistan som inte är sponsrade länkar utan indexerade av sökmotorn?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

hej

hej

Samarbete och nätverk - Babyartiklar

Hej

Jag tillverkar och säljer babyartiklar under märket Baby Pi (www.babypi.se). Jag söker andra företagare som också tillverkar och/eller säljer produkter som går under samma kategori eller har samma målgrupp för eventuellt samarbete. Till exempel återförsäljning och gemensam marknadsföring, men även nätverkande och utbyten av erfar...

Kategori: Söker/eftersöker

Marknadsundersökning (Matautomat)

Hej! Jag arbetar med ett skolarbete där vi ska tillverka en produkt och skulle behöva eran hjälp med denna marknadsundersökningen. Produkten är en "mat automat". Den fungerar så att man väljer en valfri maträtt eller smörgås med valfritt pålägg och betalar så tillagar/värmer maskinen maten och efter ett visst antal minuter så får du din mat redo at...

Kategori: Feedback

Bokföra överföringar mellan egna bankkonton

Hej en liten nybörjarfråga.

När jag får betalt för en faktura så konterar jag på bank (1940), försäljning av tjänst och utgående moms.
Efter att jag fått betalt så för jag över momsen till ett annat företagskonto med ränta på.
Behöver jag bokföra det? (I ett AB så måste man det iaf) Ska jag bokföra det från 1940 till t...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföring av intäkt till privat konto

Hej!

Jag har en enskilda firma som bokför enligt kontantmetoden.

För ett tag sedan fick jag betalning för en faktura till mitt privata konto. Jag har fått för mig att jag ska bokföra det som egna uttag mot försäljningskontot (och momskontot givetvis). Stämmer det?

Dessa pengar tog jag ut d...

hur får jag bort momsen på faktura mallen

hej har laddat hem faktura mall i pdf format hur gör jag för att den inte ska räkna ut momsen är i bygg branchen

Kategori: Allmänt

Hur tycker ni att reklampennor fungerar som marknadsföring?

Hej,
Jag skulle vilja ha lite åsikter från olika företagare omkring reklampennor och hur de fungerar i praktiken. Tycker ni att de är värda att satsa på eller handlar det mest om att man måste ha pennor med eget tryck om man har ett eget företag?

Informationen kommer att vara till hjälp för en ny artikel för presentreklam-maga...

Programmerar med entreprenörsanda och webbarfarenhet eftersökes

Söker en programmerar för partnerskap som vill utveckla en sajt inom en mycket lukrativt nisch. Du bör kunna databaser, lämpliga programeringsspråk för webb och ha ett stort driv för att utveckla samt driva projekt från scratch. Men viktigast är en go-getter inställning!

Själv har jag sysslat med online marknadsföring sedan 6 år och...

Inköp till lager resp. försäljning. Hur bokföra?

Vi kommer köpa in ett antal produkter från annat eu land som vi ska ha på lager.

Hur bokför jag inköpet resp försäljningen av produkten?

Behöver jag redovisa något nu ?

Hej!

Jag har registrerat f-skatt och momsregistering. Dock så har jag inte jobbat något med företaget än, jag behöver väl inte redovisa eller något för skatteverket då?

Vi kan säga så att firman är inte startad men registrerad.

Behöver jag göra något? Omsättningen är lagd på 0:-

MVH
...

Kategori: Allmänt

Söker säljare till Våran Biljett sida

Hej vi söker säljare som vill sälja Biljetter till Sport,Konserter
mm Worldwide,Kontakta oss för mer info

Mvh Anders

Skuldbrev Till Salu

Hej Vet inte om detta är rätt sida att lägga detta på
men vi har en client som har en skuldsedel på en Engelsk man
den är skriven på svensk lag.skulden är på 300.000 eu
Men han vill sälja den.Bara seriösa erbjudanden Tack

Kategori: Till salu

Förmedla arbeten, Får jag arbetsgivarens ansvar.

1000-tals företag eller privatpersoner söker dagligen hjälp med tjänster som, text översättningar, webbsidor, annonsering, administration, logotyp skapande, bloggskrivning. Att arbeta från hemmet har inte blivit så stort i Sverige ännu, Nu vill jag skapa en portal här i Sverige där jag kopplar i hop de som behöver har hjälp runt om i världen med de...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Förmedlar: Arbeten som kan utföras från hemmet

1000-tals företag eller privatpersoner söker dagligen hjälp med tjänster som, text översättningar, webbsidor, annonsering, administration, logotyp skapande, bloggskrivning. Att arbeta från hemmet har inte blivit så stort i Sverige ännu, Nu vill jag skapa en portal här i Sverige där jag kopplar i hop de som behöver har hjälp runt om i världen med de...

Kategori: Affärsidéer

Samarbetspartners / Sponsorer / Webbdesigner sökes

Hej.

Jag driver en webbsida med ett diskussionsforum för dom som har varit utsatta för ett brott eller varit med om något hemskt och behöver prata med någon, diskutera och dela med sig av sin berättelse. För att på så vis förhoppningsvis hjälpa andra som är i samma sits, visa att det går att leva vidare och att det finns hopp.
...

moms för eu -land ..... är förvirrad!!!

vet inte fall jag ha gjort fel eller inte hela tiden .
tänkte fall någon här inne vet..

vi ha ett litet företag och vi ta in produkter från ett eu land .
och eftersom det inte är någon moms på det .
ha även pratat med skatteverket om de innan och fått till svar att jag ska inte betala någon moms för produkterna ,...

Underskott på skattekonto pga preliminärskatt

Hej.

Jag ska betala skatt för inkomståret 2010 den 12 mars.
Det är ungefär 100 000 som ska betalas in. När jag kollade skattekontot i morse såg jag att skatteverket dragit preliminärskatt för 2011 ungefär hälften av detta beloppet, så det finns ungefär 50 000 kvar.

Förra året drevs företaget som aktiebolag och p...

Samarbetspartners / Laser Beauty Center

Forever 20 Laser Beauty Center söker dig som är fotvårdare, naprapat, kiropraktor, nagelteknolog, podiatri eller annat som smälter in med verksamheten och som vill hyra ett behandlingsrum.

Väl inarbetad laser och hudvårdsklinik i Sundbyberg (Stockholm) söker nya samarbetspartners. Lokalen är stor och fin och ligger i närheten av Cent...

Re: Rekommendation för att-göra-lista-app (ej reklam. tips!)

det går inte att klicka på länken ...
skulle önska att du istället skriver vad appen heter, så att jag kan kolla upp vad andra tycker också.
Men tack för tipset! 🙂

Kategori: Nyheter