Senaste inläggen

Köpa Adresser! 15 % rabatt!

Adresser till privatpersoner och företag säljes.

Adresslistorna kan sorteras utifrån antalet anställda, bransch, bolagsform, omsättning etc. Privatpersoner kan sorteras utifrån ort, mobil, hemnummer, kön, inkomst etc.

De uppgifter som ingår är namn, efternamn, adress, telefonnumer/mobilnummer, ort.
Företagslisto...

Kategori: Till salu

Servicefinder.se - tråden om ServiceFinder

Hej!

Jag blev uppringd i förrgår av en säljare på Servicefinder.se

Någon annan som haft avtal med dom?

Dom ville att jag skall köpa kontaktuppgifter till uppdragsgivare helt enkelt.

Jag tänkte att det kan vara bra att posta här eftersom företagare hänger här och dom ringer mycket till före...

Kategori: Allmänt

Kreditkort, lån för ett nystartat företag utan inkomst?

Hej alla.

Har nyligen startat eller rättare sagt registrerat att företag som kommer vara e-handel.

Ansökte hos SEB en betalkort men nekades på grund av att jag inte har någon inkomst...

Vad finns det för andra val? jag behöver rättare sagt pengar att beställa varor, jag kommer endast beställa varor är en...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Efterlyser uppdrag TM

Söker uppdrag, har lång erfarenhet utav TM och försäljning, värderar kvalité före kvantitet.

Maila förslag på daniel.live@live.se

Kategori: Söker/eftersöker

hur funkar faktura mallarna

hej precis blivit medlem och laddat hem en gratis faktura mall pdf format lyckas inte få en summering efter jag fyllt i antal kostnad mm tack på förhand

ROT - "vi bjuder på resten"

Jag ser en massa annonser där man "bjuder" kunden på arbetet. Tydligen tar man betalt för material och söker ROT hos skatteverket men tar inte någon faktiskt summa för arbetet av kunden.

Hur fungerar det egentligen? När man söker ROT från SKV anger man ju vad kunden betalat och kan inte begära mer än så...

Otydligt?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Få butiker att sälja mina produkter

Jag har precis blivit distributör för en produkt som passar bra in på sportbutiker. Nu undrar jag hur jag ska få dom att sälja min produkt. Jag har skickat mail till ett gäng butiker med info om produkten samt bilder men har fått väldigt få svar på dem.. Är det bättre att ringa direkt till butiken eller hur går man till väga?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Kontraktsskrivande bör man förståss få till

Hej på eder alla.
Jag har sedan drygt ett år tillbaka importerat större verkstadsmaskiner från Kina och börjar känna att det vore dax att få till ett ordentligt affärsavtal/kontrakt.

Från början innan jag startade så hade jag ordentlig mejlkorrespondans med tillverkarnas säljare och allt det som vi då kom överens om har jag sp...

Kategori: Företagande över gränserna

Vill ni svara på vår marknadsundersökning?

Tjena, jag och några till har en kurs i gymnasiet som handlar om produktutveckling och länkar här ett formulär med 12 enkla frågor om 4 produktidéer som tar max 2 min.

http://www.surveymonkey.com/s/YH5RDTB

Vi är väldigt tacksamma för svar!

Mvh Adam

Kategori: Off Topic

Placering av lånade pengar

Tänkte bara dela med mig av en intressant fundering jag skissat på.

Kan någon se något tankefel med nedanstående resonemang eller beräkning?

I och med att dagens räntor är relativt låga går det att få ett lån med bra villkor så länge man har någon säkerhet i botten. Varför inte utnyttja detta till att frigöra kapital o...

Kategori: Off Topic

Hur gör jag något i liten skala?

Jag har en idé... inget revolutionerande alls. Importera en vara från land med billig produktion, sälja med bra marginal i land med dyr produktion. Jag har fullt upp med mitt "heltids+" företag och vill göra det här så enkelt det bara går.

Lös plan:
* Skriva avtal i Kina/Hong-kong, Korea eller något annat land.
* Lägga...

Kategori: Affärsidéer

Bokföra sprit och mat

Måste man särskilja inköp av sprit och mat i bokföringen för en restaurang?

Hur räknas ränta på kvarskatt?

Hej,

Jag vore tacksam om jag får svar på två frågor:

Hur kan man räkna ränta på kvarskatten 2011? Eftersom 2011 var min första rekenskapsår, präliminärskatten var "0" men nu när deklarationen är klart ser att jag ska betala ca 100 000kr skatt och det blir ju kvarskatt tills februari 2013. Såg att procenten är 1,25% men...

Call List eller kontakt databas

Hej,

Call list eller kontakt databas till precis din bransch i en .csv fil. Listan kan användas till websida, försäljning, cold calling, m.m.

Ingår företagets namn, gatu, telenummer, stad, postnummer och ibland även webaddres (men inte altid).

Kostnad är 0,50kr /kontakt. Mängd rabatt 10% om listan 100...

Kategori: Till salu

Varumärkesnamn för kläder - Inspirationshjälp!

Jag behöver ett varumärke för mina varor som jag vill bygga på och har noll koll på vad för namn. Jag har funderat hur mycket som helst. Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med lite tips o råd?

Mitt företag samt domän är registrerat under samma namn jag tänkte använda som ett varumärke men nu när jag även öppnat en herravdelning...

windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser

windows live mail vs outlook 2010 för ett företag. Vilket anser ni är det mest lämpade?

Syftet är ENBART att skicka och ta emot mail + att kunna göra grupper för "massmail" är en stor fördel.
Kalendrar och planeringssytem, osv. är helt ointressant.

Som jag förstår är windows live mail en "modernare" gratis versi...

Bokföra utländsk faktura utan moms

Hej!
Jag har beställt en konsult tjänst från ett företag i Asien.
Jag gjorde en betalning och fick ett underlag för det.
På fakturan finns ingen moms.

Nu när jag skall bokföra kostnaden på låt oss säga 10.000:-
Hur skall detta så bokföras så allt blir rätt och riktigt.
Mvh Lennie

Ang bokföring av skattefri milersättning enskild firma

Hej,

Jag har en del frågor som helt grön inom området som jag hoppas att ni mer kunniga kan svara mig.

Jag har en enskild firma där jag utför fotojobb, min största kostnad är resor till och från jobb (oftast med bil.)

Jag använder mig utav Visma Avendo eEkonomi som bokföringsprogram/fakturaprogram.
...

Prissättning och marknadsföring

Jag ska börja sälja en produkt som främst kommer att säljas av vildmarksbutiker. Jag vill att butikerna ska ta 169kr för den, vad är då rimligt att butikerna ska betala till mig för produkten?

Jag undrar även vilket som är det bästa sättet för att få butikerna att vilja börja sälja min produkt?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Lager och bokföring

Hej,

Jag har hamnat i en situation där jag inte vet vad jag skall göra. Exempel.

1) Jag har ett lager på ett antal handelsvaror som totalt uppgår till 100,000 kr.

2) Under året förbrukar jag 10,000 kr bokar bort detta: 90000 kr kvar

3) Vid årsbokslut får man dra av 3% och jag bokar av 2700...