Senaste inläggen

Parti med trendiga smycken säljes billigt

Har ett parti med trendiga smycken, 14 st modeller av halsband och 3 modeller av armband. Har 50-55 ex av varje modell.

Vi kommer göra vårt sortiment lite smalare och säljer därför ut dessa.

Säljes med mycket goda marginaler mot utpris i butik.

Maila mig på danielkarlsson630@hotmail.com så skickar jag b...

Kategori: Till salu

Starta företag i USA/UK - allmänna frågor

Hej!

Vi är i tankar att starta ett företag utomlands då våra kunder ligger i USA och i UK.

Dock så har jag inte riktigt greppat hur det ligger till med vissa regler och hur det går till, hoppas Ni kan hjälpa till med detta.

- Vilka bolagsformer passar bäst tycker Ni? Vi är två personer och kommer nog att...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Nystartat AB, tips på avdrag

Vad rekommenderar ni att jag ska utnyttja som nystartad AB? Finns det några förmåner man borde använda sig av?

Lön till sin dotter

Hej!
Driver en enskild firma, min dotter ska fylla 18 och har nu hoppat av gymnasiett pga press och deprission.
Nu har hon vart hemma ett tag och vi har fått hjälp från bup och psykologer. Nu vill hon börja göra nått i liten skala. Inte lätt att hitta jobba där hon kan jobba 2-3 timmar per dag.

Så jag tänkte att hon får...

Starta en ny poker sida

Jag jobbar med att hjälpa folk att starta sin egen poker sida. Jag har alternativ som kostar från 0:- till 350 000:-

Just nu har jag några kontakter som vill starta en ny sida men de söker nu folk som vill starta ihop med dem.

Intresserad av detta skicka då ett PM för mer info.

Mvh
Mikael

Kategori: Söker/eftersöker

Kursresor klimatet och skatter

Med tanke på klimatproblemen som kan skena så alla människor kan dö ut, känns det tveksamt att flyga i onödan på semester och kursresor, när just vår/din resa kan vara droppen som får bägaren att rinna över, där vi når en tipping point utan återvändo. Vi kan leva länge och det är inte snällt emot våra barn att ärva katastrofer som kan undvikas.

Kategori: Off Topic

Bokföra inköpt datorskärm, monitorkalibrering och skrivare.

Hej,

Jag har nyligen startat en egen firma och är lite osäker på bokföring.

Jag har köpt in en datorskärm och en monitorkalibrering till min enskilda firma. De är köpta vid olika tillfällen på olika internetbutiker. Har även köpt en skrivare.

Datorskärm 7300 exkl moms
Monitorkalibrering 1500 exkl...

Bokslutsmoms från föregående år

Har en fråga angående moms. Mitt AB med räkenskapsår 30 April. Redovisar momsen kvatalvis. I samband med årsbokslut för föregående år redovisning konsult bokade konstaterade kundförlust i November i år. För att återjustera momsen skapade han speciell konto 2651 ”Bokslutmoms 2001” i räkenskapår 2010-2011 och debiterade den konto med X kr.
...

Marknadsföring via Facebook

Hur gör ni för att marknadsföra ert företag på facebook?
Har ni annonser eller skriver ni mycket om ert företag.

Jag själv skriver när jag gjort en uppdatering av sidan, men hur gör ni? Skriv gärna och berätta.

MVH Tony

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Två förmånsbilar, en brukare: dubbla förmånsvärden?

Om jag har två bilar i en firma med endast en anställd, en brukare, behöver den anställde betala förmånsvärde för båda bilarna, eller endast för den dyraste?
Resonemanget är att man betalar förmånsvärdet för bilen för att man har möjlighet att bruka den 100% av tiden. Eftersom jag inte kan bruka båda bilarna samtidigt, så bör det inte bli m...

Låna av privatpersoner

Hur fungerar det att låna pengar av privatpersoner?

Tanken är att jag har något som jag kan investera pengar i som kostar stora pengar och ger bra avkastning. Jag vill dock ge möjlighet till andra att investera i detta men till en mindre peng. Dvs. jag samlar ihop ett större antal personer som lånar ut mindre summor pengar.

Låter detta seriöst och bra ut? dekaltryck!

Hej!

Jag ska nu trycka ett par dekaler till företaget som jag skall ha på bilen.

Jag kommer sälja solfilm,säkerhetsfilm,fastighetsfilm,strålkarfilm,skyddsfilm.

Hade tänkt trycka ett par dekaler med 2 rader:

www.solfilmskompaniet.se (Rad 1)
Din leverantör på solfilm - Säkerhetsfilm -...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hyra in städbolag

Hej!

Är det en bra ide att hyra in ett annat städbolag att städa om någon anställd blir sjuk och man inte har några som kan hoppa in?

Kategori: Allmänt

Enskild firma samtidigt som anställd...hur funkar det?

Halloj!

Jobbar just nu som anställd på ett företag!
Något jag hade tänkt göra i fortsättningen med. Däremot efterfrågas tjänster av våra kunder som vi inte erbjuder, eller har möjlighet att erbjuda. Jag har därför funderingar att starta en enskild firma och "pilla" med det på kvällar och helger.

Hur funkar det r...

Hobby eller enskild firma

Har starta enskild firman. Där tror jag på en omsättning 50000/år
Hur blir det om jag omsätter mindre än 30000:-/år ist för 50000:-/år
Kan skatteverket återkalla min F-skattsedel och säga att jag ska ha en hobby verksamhet ist?

Kreditkort för inköp, paypal?

Hej!

Jag kommer importera varor och betalningen kommer ske via Paypal.

I början kommer jag göra beställning, när en kund gör beställning hos mig. eftersom jag har låg budget för att starta så vore det kanon bra med kreditkort, som man betalar i slutet av månaden på faktura ( bra när kunderna betalt ) så har man garante...

Kategori: Inköp

IT investerare

Vi håller på att starta ett stort IT projekt i detta nu. Det är ett nischat community riktat till ett mycket stort antal användare som inte finns på marknanden idag. Behovet finns, intressen från samarbetspartner finns, vi har hjälp från näringslivet och folk arbetar pro bono för oss idag motsvarande stora belopp.

Onlineannonsering ä...

Produktion / Import [ TEMA KINA ]

Hej! Mitt namn är Fredrik och jag är intresserad av att starta ett företag, mina funderingar har bland annat gått kring följande två affärsideer:

Import av industriprodukter från Kina att sälja till svenska industrier.

Legotillverkning av metall i Kina till kund i Sverige (Som en sorts mellanhand)

Vem är...

Hur undvika att våra mail hamna i spamfilter?

Vi har strul med vår mail och att de hamnar i spamfilter. Vi jobbar en del från utlandet så kanske det påverkar?
Det gäller alltså inte vårt nyhetsbrev utan vår företagsmejl.

Har ni några tips hur man kan undvika detta?

Söker B2B säljare

Söker dig som har fskattesedel eller mindre bolag som vill sälja webpaket (hemsidor) till småföretag. Erbjuder provision.

Kontakta mig vid intresse!