Senaste inläggen
Hur fungerar tävlingar/sponsrade priser
Hej. Om ett företag håller en tävling där priserna i tävlingen är "sponsrade" av andra företag hur fungerar det då med skatten? Som motprestation får dom t.e.x en reklamplats som genererar mer besökare till deras butik. |
|||
Primera Disc Publisher Pro Xi2
En Primera Disc Publisher Pro Xi2 är till salu! Kategori: Till salu |
|||
Att bokföra vinstpengar?Hej! Jag har haft en tävling där vinnarna kommer vinna pengar. Jag undrar hur jag ska bokföra detta, måste jag skatta på vinstpengarna? Måste jag lägga på moms? Är det en lön eller vad defineras detta som? Jag är helt nybörjare vad det gäller detta, så förklara gärna för mig, tack! |
|||
Packningstejp med eget tryck
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Deklarera utan verksamhet?Startade nytt AB i november, men fick inte momspapper förrän i januari och har inte haft verksamhet förra året. Har nu fått deklarationshandlingar och vet inte om eller hur de ska fyllas i. Kan man bara skriva under "upplysningar" att det inte varit någon verksamhet och sen signatur? |
|||
Missvisande Kinesisk annons, headset med eller utan mic?
Hej! |
|||
avsluta enskild firma
Jag är i tagen med att lägga ner min enskilda firma då den gått dåligt några månader nu. |
|||
Avbryta leasing vid avslut av enskild firma?
Jag har haft en enskild firma i två år men tänker nu kasta in handduken. Jag har tröttnat på att jobba halvt ihjäl mig under sommarhalvåret för att sedan ha nästintill inget det andra halvåret. Kategori: Allmänt |
|||
Radon i Linköping
Tjena. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilket först - årsredovisning eller inkomstdeklarationHar ett AB och första räkenskapsåret är slut. Jag undrar vad ska man upprätta först - årsredovisninen eller inkomstdeklarationen. Gärna upplysa varför den ena kommer först. |
|||
Vill du sälja hos mig?Jag har i två år drivit företaget Carolines Smyckeskrin där jag säljer handtillverkade smycken och jag har nu bestämt mig för att ta ett nytt steg. Jag kommer framöver att börja sälja produkter även från andra företag som jag väljer ut för att skapa en bra mix. Jag kommer bland annat att börja sälja barnkläder och porslin. Nu letar jag efter fler f... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontoutdrag till revisor?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
öppna butik - kostnad?
Hej, jag driver en webshop men funderar på att även öppna en fysisk butik. Jag har börjat att undersöka utbudet och även de kostnader man har för en butik. Vilka kostnader har man för en butik? Dessa kommer jag på Kategori: Allmänt |
|||
Hur göra en marknadsundersökning
Om man nu som jag har planer på att starta ett företag/industri. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Försäljning mot provision
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Apportegendom vid bildande av ABSåvitt jag förstår måste en revisor intyga att man har det man säger sig ha för att kunna använda utrustning som apportegendom. Hur går man tillväga och vad kan det kosta? Måste man ha kvitto på allt? Är en apparat som har några år på nacken men ändå funkar perfekt utan värde? Hur räknar man, ska revisorn se kvitton eller varan för att skriva intyg... |
|||
Starta bildemontering?
Hej jag vill starta en bildemontering. Kategori: Affärsidéer |
|||
TM-Bolag, med lång erfarenhet, söker nya uppdragsgivare!
Hejsan kära företagare! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bli först på marknaden!Återförsäljare sökes! Vi söker någon som blir vår mellanhanden i Sverige. Du kan få storkunds rabatt för order om minst även 10 enheter. Vi vill gärna rekommendera vår hemsida: www.rocht.com där du kan få ytterligare information om alla våra produkter.Vi har exklusiva rättigheter för... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Säljare sökes i Norr om SkåneLink Up AB är ett ungt företag som jobbar med att hjälpa företag med kompletta kommunikationslösningar. Det genom att sälja Ip-växlar, Ip-telefoni, mobilväxlar, mobilabonnemang via partners. Vi erbjuder våra kunder allt ifrån mjuk- och hårdvara till installationer och utbildningar. För oss betyder efterarbetet samt en långsiktig relation med kunde... Kategori: Söker/eftersöker |
|||