Senaste inläggen
Bokföra bort f-skatt och moms
Har enskild firma och ett överskott på skattekontot. |
|||
Drop Shipping- Totala avgiften för lågprisprodukter utanför EU
Hej. Kategori: E-handel |
|||
Hjälp med timdebitering vid uthyrning!
Hej på er! Nu är läget så att jag ska precis till att skaffa F-skattsedel. Jag har länge stått i startgroparna men inte kommit igång. Nu har jag fått ett erbjudande av en däckfirma som vill hyra in mig så jag måste skaffa f-skattsedeln här rätt så snart så jag kan börja jobba åt dom och kunna debitera dom. Kategori: Allmänt |
|||
Vi hjälper ditt företag med er telefoni
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Någon som provat Reklamfixaren?
Hejsan! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Köpa Facebook-Likes
Hejsan, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur vet jag om företagsnamnet är tillgängligt?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
När ska man fakturera (tidsperspektiv)?
På skatteverket.se står det följande kring när man ska fakturera: |
|||
Fackförbund och kollektivavtalBehöver jag ha kollektivavtal för de anställda i mitt städbolag? Vad ska de tillhöra för fackförbund? Omfattas alla anställda automatiskt av kollektivavtalet? Kategori: Allmänt |
|||
Mobilabonnemang med pott på företaget för privat bruk
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Partners, uppdragsgivare och idéer
Hejsan! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skicka-vykort-tjänst på "nytt" sätt. Någon som vill hänga med?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
En himla massa fakturorHejsan. Jag har en fråga om fakturering vid försäljning. Säg att man säljer småtjänster mellan 10kr och 50kr, hur hanterar jag fakturor på så små belopp? Tjänsten ligger på nätet och försäljningarna överstiger 100 om dagen (till företag). D.v.s ett berg varje dag. Vissa företag beställer c.a 10 gånger i månaden så de 10 kanske man kan klumpa ihop t... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bestäms maxutdelning år 2012 av 2012 eller 2011 års lönesumma?
Det här är möjligen en väldigt dum fråga, men för säkerhets skull: |
|||
Hur skapa verifikat för utdelning?
När man ger lön till sig själv och andra gör man ju med löneprogrammet (eller för hand) en lönespecifikation, som man ger till bokföringsfirman. |
|||
Hur hanterar man det bäst om man ligger efter med skatten?
10 mars vill Skatteverket ha ca. 100.000 kr av mig. |
|||
Hur ofta får man ta ut utdelning?
Jag läste nånstans att man får ta ut utdelning en gång per år. |
|||
fskatt hur räkna ut ?
enskild firma redovisar moms och fskatt en gång per månad i bokföringsprogrammet kan man se resultatet varje månad man bokfört. |
|||
Drömmer du/din kompis (webbutvecklare) om "de stora"...Jag (marknadsförare) och partner (nationalekonom) ska utmana en marknad på internet. Den växer och vi har varit mycket noggranna i utformningen. Vi är den 5/3 i steg 2 i en hårdgranskning av oberoende part efter att resultatet i steg 1 blev mycket bra. Dock saknar vi en webbkunnig (avancerad) som kan producera det vi önskar. Vi vill inte belåna kom... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur bokföra felaktig inbetalning av kund?
En kund har felaktigt betalat samma faktura två ggr och dessutom lyckats betala en annan faktura med tusen kronor för mycket. Ska nu återbetala beloppet, men vilket konto bör jag debitera? Det ska ju liksom bli osynligt - utom på bankkontot förstås. |
|||