Senaste inläggen
Hur många använder Yahoo idag i Sverige?Någon som vet hur många procent som använder sökmotorn Yahoo när de söker? Skulle vara intressant att se några siffror på det :nicka Kategori: E-handel |
|||
Bokföra privat köp på företagskortet
Hej, |
|||
Föräldrapenning med enskild firma
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Måste man vara ansluten till fackförbund och kollektivavtal ?Måste man vara ansluten till ett fackförbund och ha kollektivavtal i ett bolag som jobbar med flyttstädning? Kan de anställda gå med i detta iallafall? Kategori: Allmänt |
|||
Lägsta lönerna för reklamutdelning och flyttstädningVar får man reda på lägsta lönerna för reklamutdelning och flyttstädning? Kategori: Allmänt |
|||
Funkar idén och vad är nästa steg?
Hej. Kategori: Affärsidéer |
|||
få tillbaka moms?
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Företag och syr upp kläder!Hej! Jag håller på att utveckla ett eget klädmärke och söker ett företag som syr upp kläder, helst utomlands. Tacksam för svar 🙂 Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur fungerar tävlingar/sponsrade priser
Hej. Om ett företag håller en tävling där priserna i tävlingen är "sponsrade" av andra företag hur fungerar det då med skatten? Som motprestation får dom t.e.x en reklamplats som genererar mer besökare till deras butik. |
|||
Primera Disc Publisher Pro Xi2
En Primera Disc Publisher Pro Xi2 är till salu! Kategori: Till salu |
|||
Att bokföra vinstpengar?Hej! Jag har haft en tävling där vinnarna kommer vinna pengar. Jag undrar hur jag ska bokföra detta, måste jag skatta på vinstpengarna? Måste jag lägga på moms? Är det en lön eller vad defineras detta som? Jag är helt nybörjare vad det gäller detta, så förklara gärna för mig, tack! |
|||
Packningstejp med eget tryck
|||
Deklarera utan verksamhet?Startade nytt AB i november, men fick inte momspapper förrän i januari och har inte haft verksamhet förra året. Har nu fått deklarationshandlingar och vet inte om eller hur de ska fyllas i. Kan man bara skriva under "upplysningar" att det inte varit någon verksamhet och sen signatur? |
|||
Missvisande Kinesisk annons, headset med eller utan mic?
Hej! |
|||
avsluta enskild firma
Jag är i tagen med att lägga ner min enskilda firma då den gått dåligt några månader nu. |
|||
Avbryta leasing vid avslut av enskild firma?
Jag har haft en enskild firma i två år men tänker nu kasta in handduken. Jag har tröttnat på att jobba halvt ihjäl mig under sommarhalvåret för att sedan ha nästintill inget det andra halvåret. Kategori: Allmänt |
|||
Radon i Linköping
Tjena. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vilket först - årsredovisning eller inkomstdeklarationHar ett AB och första räkenskapsåret är slut. Jag undrar vad ska man upprätta först - årsredovisninen eller inkomstdeklarationen. Gärna upplysa varför den ena kommer först. |
|||
Vill du sälja hos mig?Jag har i två år drivit företaget Carolines Smyckeskrin där jag säljer handtillverkade smycken och jag har nu bestämt mig för att ta ett nytt steg. Jag kommer framöver att börja sälja produkter även från andra företag som jag väljer ut för att skapa en bra mix. Jag kommer bland annat att börja sälja barnkläder och porslin. Nu letar jag efter fler f... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontoutdrag till revisor?
|||