Anläggning entreprenad och bygg

10
Hejsan!
Jag har under en längre tid kollat rundor på forum ang företag m.m men efter många timmars läsning reagerat över en sak.
Hur kommer det sig att företagare som startar inom (rubrik) aldrig skriver om sina företag och hur dem har gjort eller tar emot tips osv.
Inget ont om webbutiker men det är ju det enda man kan läsa om verkar det som.
Finns det någon som har en aning om vart man kan hitta information om desa företagen hade jag uppskattat om ni kunde dela med er. 🙂
Får ursäkta eventuella stavfel m.m och skylla på att jag skriver på ipad 02:36
Mvh
10
Svaren faller inte tätt :D
91
8
Jag håller med. Det är svårt att hitta andra än webbentreprenörer som delar med sig av sina erfarenheter eller ber om hjälp. Vi skulle gärna ändra på detta men frågan är hur? Många nyföretagare skulle tjäna på det och även många mer erfarna företagare skulle kunna få ny input för hur de kan utveckla sina företag. Kanske intervjuer med olika företag inom olika branscher, både nyföretagare och mer erfarna?
10
Ja visst är det märkligt, jag har sökt överallt men man hittar ingenting. Man får ju lite känsla utav att det måste vara väldigt enkelt eftersom det inte skrivs något om det på forum. Man har så många frågor man skulle vilja ha svar på och bolla lite tankar. Intervjuer tycker jag låter väldigt intressant jag känner en del företagare dock ej inom mark/anläggning. Är det av intresse kanske jag skulle kunna hålla intervju. Mvh
91
8
Det skulle va skoj! Jag skickar ett mejl eller PM till dig.
4
Hej Rummes. Jag driver ett bemanning och service företag inom detta område. Det mitt företag gör är markanläggning i alla slag och även snickeri m.m Har nyligen börjat surfa här på foretagande.se och tycker det är mycket intressant men som du sagt är det inte mycket om just anläggnings företag. Undrade du någon speciellt inom denna genre?
10
[quote="Lajfon" post=43639]Hej Rummes. Jag driver ett bemanning och service företag inom detta område. Det mitt företag gör är markanläggning i alla slag och även snickeri m.m Har nyligen börjat surfa här på foretagande.se och tycker det är mycket intressant men som du sagt är det inte mycket om just anläggnings företag. Undrade du någon speciellt inom denna genre?[/quote] Hallå Lajfon! Kul att du bidrar till tråden, ja jag har faktiskt en hel del frågor och hade uppskattat om man kunde få lite mer kött på benen. Det jag mest undrar över är: hur började du med din maskinpark? Det är ju som känt inte bara att köpa in några grävmaskiner m.m. Har även undrat över hur du når ut till kunderna och hur du får dem till att välja dig? Använder du någon sorts upphandlingssida eller det är som känt endast skitpengar. Hade verkligen uppskattat svar och även om du kan berätta lite om din historia om hur du gick från tanke till första arbete :) Mvh
2
Hej. Vi jobbar inom markentreprenad i STHLM's området. Vår ide, och det vi jobbar för är att ge er en så vacker, trivsam och funktionell utemiljö som möjligt! Land & Sjö Entreprenad!! har tillgång till en förstklassig- otroligt duktig designer som kan hjälpa er sätta form, och komma med förslag för att eran inre bild av er paradis tomt kan/ska bli verklig. Vi anlägger garageuppfarter, trädgårdsgångar, uteplatser, bygger trappor och stenmurar, även grusgångar och gräsmattor. Vi utför också asfalts uppdrag. Kontakta oss och beställ tid för hembesök. mvh. www.land-och-sjo.se
Land & Sjö Entreprenad AB

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.