Senaste inläggen

öppna butik - kostnad?

Hej, jag driver en webshop men funderar på att även öppna en fysisk butik. Jag har börjat att undersöka utbudet och även de kostnader man har för en butik. Vilka kostnader har man för en butik? Dessa kommer jag på
1. hyra (el, värme)
2.kassasystem
3.försäkring
4.butiksinredning
Sedan är det ju sådant som marknadsf...

Kategori: Allmänt

Hur göra en marknadsundersökning

Om man nu som jag har planer på att starta ett företag/industri.
Hur gör man en bra marknadsundersökning?

Kan man bara ta kontakt med tilltänkta kunder via mail, telefon och fråga ifall dom är intresserade av produkterna?
Eller finns det risk att dom anser det är oseriöst?
Nått annat sätt att tillgå?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Försäljning mot provision

Hej!

Söker ett säljföretag som kan sälja mina tjänster. Jag driver ett företag som sysslar med SEO/Sökmotoroptimering. Tanken är att ni säljer mina tjänster till företag och när ni säljer så får ni betalt.

Priserna rör sig från 300:- per månad och uppåt, till en fastpristjänst för 2500:-

Vi kan diskutera...

Kategori: Söker/eftersöker

Apportegendom vid bildande av AB

Såvitt jag förstår måste en revisor intyga att man har det man säger sig ha för att kunna använda utrustning som apportegendom. Hur går man tillväga och vad kan det kosta? Måste man ha kvitto på allt? Är en apparat som har några år på nacken men ändå funkar perfekt utan värde? Hur räknar man, ska revisorn se kvitton eller varan för att skriva intyg...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Starta bildemontering?

Hej jag vill starta en bildemontering.
Jag undrar hur man ska hitta kunder som regelbundet vill köpa bildelar?

Kategori: Affärsidéer

TM-Bolag, med lång erfarenhet, söker nya uppdragsgivare!

Hejsan kära företagare!

Jag och en god vän till mig har jobbat inom försäljningsbranschen i många år, inom olika typer utav försäljningsområden och olika typer utav befattningar!
Vi har jobbat inom olika typer av försäljning och vårt eget bolag är relativt nystartat, vilket gör att vi nu söker efter nya samarbetspartners/uppdr...

Bli först på marknaden!

Återförsäljare sökes! Vi söker någon som blir vår mellanhanden i Sverige. Du kan få storkunds rabatt för order om minst även 10 enheter. Vi vill gärna rekommendera vår hemsida: http://www.rocht.com där du kan få ytterligare information om alla våra produkter.Vi har exklusiva rättigheter för den svenska marknaden som ger oss möjlighet att kunna erbj...

Säljare sökes i Norr om Skåne

Link Up AB är ett ungt företag som jobbar med att hjälpa företag med kompletta kommunikationslösningar. Det genom att sälja Ip-växlar, Ip-telefoni, mobilväxlar, mobilabonnemang via partners. Vi erbjuder våra kunder allt ifrån mjuk- och hårdvara till installationer och utbildningar. För oss betyder efterarbetet samt en långsiktig relation med kunde...

Är du en IT entreprenör?

Driver du ett framgångsrikt e-koncept i Sverige/väst EU och upplever att din .se marknad börjar bli alltför konkurrensutsatt? Eller har din sajt nått sitt maximum och du börjar bli uttråkad? Då har jag kanske en ny spännande utmaning till dig.

Sverige är fullproppad med kompetenta och framgångsrika IT entreprenörer och det känns som...

Re: Moms i frakt?

Hej.

Jag har en e-handel och har Schenker som fraktbolag.

Behöver jag ange någon moms på frakten ? eller anger jag bara fraktkostnaden enligt broschyren som Schenker gett mig ?

Enligt schenker är priserna ex moms.... Måste jag lägga på moms på frakten nu blir det gött dyrt för kunden :s

M...

Kategori: E-handel

starta skrotverksamhet

Hej

Jag vill starta en skrotverksamhet men vet inte riktigt hur jag ska komma igång?

Jag har läst ett inlägg på en sida att man kan hämta skrot från olika företag som t.ex. rörmokare, bilverkstäder och byggfirmor.

Här är en länk till sidan:
http://www.hemsidesguiden.com/marknadsfoering/oevrigt/Hur...

Telemarketingsäljare med start omgående!

500 Media & Softcom Group är en modern och kreativ reklambyrå. Just nu söker vi säljare till en uppdragsgivare inom skönhet och hälsa. Vårt agerande på marknaden ska präglas av affärsmässighet, helhetsperspektiv, stolthet, drivkraft och mod.

Nu står vi inför expansion och behöver fylla på vårt säljteam med glada, positiva och pigga...

Lära sig bokföra och redovisa?

Hej!

Jag har nyligen blivit egen företagare och importerar varor som jag sedan säljer som en företagare i Sverige.

Jag hade i början tänkt anlita en revisor som bokför och redovisar allting, men jag har funderat på att lära mig detta själv.

Är detta svårt ? Jag har verkligen inte en aning hur man matar...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Tips vid marknadsundersökning?

Hej! (Om jag valt fel forumskategori får ni gärna byta)

Jag har planer på att dra igång en verksamhet i staden där jag ska erbjuda en viss typ av tjänst till privatpersoner.

Denna tjänst är inte utbredd på orten (eller vad jag vet i övriga Sverige) så marknadsundersökningen kommer främst rikta sig mot om tjänsten skull...

importfråga om tull och moms

Hejsan

för ca ett halvår sedan så beställde jag en vara från kina för 108$ inkl. frakt. Men företaget i kina hade skrivit ner värdet på paketet så det passerade tullen utan moms och tull. Hur ska jag korrekt lösa detta? så att allt blir rätt med bokföring mm.

Kategori: Företagande över gränserna

Billigaste möjliga kuvert och frimärken

Hej,

Jag har nyligen startat ett litet företag vid sidan av mina studier och kommer att frakta småprodukter(exempelvis iphone-skal) inrikes.

Till en början kommer jag köra klassiska posten och då undrar jag hur småföretag får tag på kuvert samt frimärken till bästa möjliga pris.

Någon som har erfarenhete...

Kategori: Inköp

Importkontakter

Hej,

Jag har nyligen startat ett företag vid sidan av mina studier och fokuserar framför allt på elektronikrelaterade produkter.

Jag brinner för att hitta billiga produkter. Min målsättning är helt enkelt att hitta billiga produkter och sälja dessa dyrare i Sverige via Blocket/Tradera till en början.

J...

Kategori: Inköp

Sjuk mitt på dagen - när börjar karensdagen?

En anställd blir sjuk och går hem på måndag mitt på dan, och är sedan borta ett antal dagar.

Börjar sjuklönen då på tisdag morgon, på onsdag morgon, eller på tisdag mitt på dan?

Kategori: HR - Personalfrågor

Avdragsgillt - motion i hemmet

Hej,

Jag är egenföretagare (AB), Ute hos kund 100% i veckan. Jag har insett att det finns lite tid för motion och går i funderingar ifall mitt företag har avdragsrätten att investera i exempelvis i en löpmaskin som jag nyttjar. Det är inte ovanligt att ett företag har exemepelvis ett gym för anställda. Alternativet vore att företaget...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Vi söker säljare!

Jag är VD för ett bolag som jobbar med att sälja annonser. Vi söker nu säljare som vill hjälpa oss med att sälja in detta.

Då vi är ett litet och nystartat bolag kan vi enbart erbjuda provision, dock är provisionen bra!

Söker helst någon med tidigare erfarenheter av annonsförsäljning.

Skicka mig ett mejl...