Senaste inläggen

Jobba inom eventvärlden? Men en helt ny unik produkt!

[attachment=71]skumo.se.jpg[/attachment]
Intresserad att jobba inom event, med en helt ny unik produkt som kommer slå kunderna med häpnad och inte lämna någon orörd.

Skumo?=Skum moln

Skapa dina egna moln! Nu är det möjligt att få sitt budskap på himlen!

Effektfullt och unikt, Skumo lyfter ditt...

Kategori: Till salu

sträckkoder på varor

Jag behöver lite hjälp från er andra som säljer produkter. Jag ska börja med några få varor som jag kommer försöka sälja till både små och större butiker och kedjor.
Jag vill veta om jag kan göra detta utan att skaffa en sträckkod på varorna? Jag menar det är väl inte tvingande för att
kunna sälja till butiker? Tror ni att det kommer...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Endast för pensionär

Den här tråden är tänkt för alla dessa pensionärer som vill starta upp EF.

Att komplettera pensionen med ett mindre företag gör att man inte tappar livslusten och är friskare och känner att man fortfarande gör nytta. Man kanske har överskottsrum där man bor som går att använda. Jag skulle kunna fylla en A4 sida men låter andra ta vid...

Kategori: Off Topic

Bästa landet att driva företag

För många är Sverige ett alldeles utmärkt land att driva företag om man inte har alltför hög omsättning och kan sköta det från hemmet ensam och har det som en biinkomst. Har man sedan en hel del resdagar utomlands så kanske vinsten försvinner nästan helt och hållet. Den som singel och är lat men där det inkommer betydande medel via % utav något är...

Kategori: Företagande över gränserna

skattskillnader AB och enskild firma

Jag trodde att jag förstod skillnaden i skatt mellan AB och enskild men nu när jag har försökt tyda skatteverkets broschyrer så är jag inte så säker mer.
Hur fungerar det egentligen?
I enskildfirma har man inkomstskatt och egenavgifter ca 31 +30% eller liknande
i AB betalar man sig själv lön så alltså skatt & arbetsgivaravgift...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

företagande i Danmark

Hur fungerar moms om man har företag i Danmark och säljer till Sverige?
och blir fraktkostnader/porto väldigt höga? Någon som har någon erfarenhet av detta?
Jag har tanke om att starta företaget till Danmark men eftersom många av mina kunder kommer att finnas i Sverige
så vet jag inte om kostnader för att skicka varor kommer at...

moms sälj köp i EU

Hur fungerar Moms vid köp och försäljning utomlands alltså inom EU.
Jag förstår inte riktigt det här med omvänd skatteskyldighet.
Om jag köper något i EU och visar VATnr då ska jag inte betala skatt
och om jag säljer till företag så ska jag inte lägga på skatt.
Så när gäller det att jag ska betala moms till Skatteverket...

Söker del i butik (stockholm eller roslagen)

Hej jag är en ny startad litet företag som säljer barnkläder i storlekarna 92-164. Jag söker någon som kan hyra ut en liten del av sin butik till mig för att kunna göra utställningar en gång i månaden.( har 2 klädstånger). Kanske om du har en butik med damkläder där mammor brukar handla? Hör av er till mig.
Tack i förhand.

Kategori: Söker/eftersöker

Leverantören skriver ned produktensvärde

Hej.

Jag är ny inom import och säljer som företag här i Sverige och importerar varor från USA.

Fick hem min första beställning i Tisdags och blev jätte förvånad över att det inte blev tull eller moms på varorna jag köpte trots allt det var 1500:-, ringde både skatteverket och tullverket och berättade vad som hade hänt...

Kategori: Inköp

Svensk-Kinesiskt företag söker import-agenter i Sverige

Hej,

Våra mest framgångsrika kunder är de som fokuserar på import av produkter som de sedan tidigare har expertis & ett nätverk inom - detta är såklart ingen nyhet och fullständigt logiskt - men vi är mycket intresserade av att bygga relationer med svenska individer och företag med expertis och nätverk inom specifika produktområden...

Hjälp - kvitta underskott mot vinst eller A-skatt

Hej,
hur gör jag när jag vill kvitta företagets föregående års underskott mot årets eventuella vinst, alternativt mot betald A-skatt under året? Samt i vilken ruta på vilken blankett gör jag det?
Mvh/elin

Sälja enstaka faktura

En del av våra kunder slarvar med sista förfallodag på fakturan, några har vi sagt upp då de sällan sköter sig enligt avtalet. Nu har vi en som vi haft krångel med det senaste halvåret, aldrig betalat i tid, aldrig bett att få vänta eller bett om ursäkt för förseningen, får vänta i veckor ibland. Hon har fått abonnemangspris trots att hon inte följ...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Agent i Kina!

Jag är på väg att expandera mitt företag och är därför på jakt efter en agent som kan hjälpa mig med att kontakt på fabrik i Kina. Jag tycker det är en riktig djungel med agenter i Asien och skulle därför välja höra om ni har någon ni rekommenderar? Maila mig i så fall gärna på info@carolinessmyckeskrin.se

MVH
Caroline

Är PG eller BG ett måste vid fakturering?

Hej, jag är en ny startad litet företag och undrar om man behöver ha en bank- eller postgiro för att fakturera ellerkan man använda ett vanligt bankkonto?
Tack i förhand

Kategori: Allmänt

Omdesigna kläder, får man göra det?

Hej! Jag har letat länge efter information om det är okej att köpa in saker (främst kläder) från redan kända märken och designa om dem för att sedan sälja och tjäna pengar på, men har inte hittat någon info någonstans om man får göra det så jag tänkte att jag kunde fråga här om någon vet, eller vet var jag kan vända mig för att ta reda på det.

Kategori: Affärsidéer

Hemsida man blir glad av att se behöver jag. Var finns byggare?

När jag nu äntligen ska komma igång med mitt hälsoföretag behöver jag hjälp med en enkel men smakfull hemsida. Hade tänkt göra själv först, men tiden räcker inte till för detta.
Kanske du har tips om någon duktig en?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Gratis faktura utan reklam,egen logotyp sökes

Hej!

Finns det över huvudtaget någon gratis faktura man kan lägga in sin egna logga i och som är reklamfri?

Jag tycker främst att det inte ser proffsigt ut att fakturera med fakturor där det står bland annat "Gratis faktura från blabla"

Är det någon som har tips ?

Krav:
*Schyst desi...

Tacksam för alla förslag på namn till hälsoföretaget.

Ligger i startgroparna starta ett företag där jag ska använda några bra hjälpmedel för att testa hälsotillståndet. Globus och Alfa är två ryska apparater där man kan få vetskap om kranskärlens, hormon - och nervsystets tillstånd. En våg som också visar viseralt fett. Jag är diplomerad kost - och näringsrådgivare så jag vill även hjälpa kunder förbä...

Tillverka egna kläder?

Tillverka egna kläder?
Hejsan!

Har lite planer på att tillverka egna kläder, vill inte gå in på för mycket detaljer kring vad det rör sig om för plagg utan det jag undrar över är ifall man kan ta sin egen design..

T.ex en bild på ett klädesplagg och sedan gör fabriken i ett x antal upplagor av exakt den modellen...

Kategori: Affärsidéer

Söker affärspartner

Hej,

Senaste sju åren har jag varit en affärsman i industin automation i Ryssland. Nu har jag bestämde att starta aktiebolag i Sverige därför jag har en idé, erfarenhet och kapital. Efter lag i Sverige måste jag ha en partner som är en medborgar i landet.

Företaget kommer att erbjuda kvalificerade tekniska konsulttjäns...