Senaste inläggen

Netto- & bruttolön

Vad är det för skillnad på netto- & bruttolön? Vilket brukar man ange till anställda? Vilket tror ni det är som anges i scb:s lönelistor över medellöner för olika yrkesgrupper?

Kategori: Allmänt

Unika domäner med hemsida och hosting vrakas bort!

Hejsan,

Då är det dags att sälja mina domäner på Missdomain

Det rör sig om 22 domäner enligt följande :
körabil.se
xboxchip.se
wiiforum.se
unikajobb.se
phpbutik.se
projektfi...

Kategori: Domäner till salu

Lokalt bemanningsföretag

Funderar på möjligheterna att starta ett lokalt bemanningsföretag. Jobbar nu lokalt med coaching av arbetssökande och har ett ganska brett kontaktnät i min stad. Funderar på vad det kommer kosta, vad jag behöver investera osv. Och framförallt om det går att kombinera med mitt nuvarande jobb.

Kategori: Affärsidéer

Ideer för videomarknadsföring? Bråttom!

Godmorgon,

Jag skall skriva ett manusskript för en videointervju till ett företag som erbjuder marknadsföringstjänster och presentera det. Meningen är att videon skall uppstoppas på deras hemsida. Har blivit fast på detta och vet inte exakt hur man skulle kunna skriva ner det som ett manusskript.

Har någon erfarenheter...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Bästa programmet för bilverkstad?

Hej! Jag har precis dragit igång en bilverkstad här. Just nu sitter jag med en mall på en kontantfaktura som jag bara skriver ut och ändrar för varje ny kund. Osmidigt nu när jobben börjar ramla in, speciellt när man får klippa o klistra in artikelnr hit o dit! 🙂 Har även ett konto på frifaktura.se till dom få kunderna som jag fakturerar på detta...

Kategori: Inköp

Behöver tips och råd för att komma igång igen!

Hej!

Jag har en enskild firma inom skönhet (makeup och håller kurser/utbildningar), och har även ett heltidsjobb vid sidan av. Mitt mål är att utveckla min firma så att jag såsmåningom kan leva på den. Mitt problem är att jag sköter min verksamhet "hemma" eller hemma hos kunder. Jag känner att jag kommit till en gräns där jag varken...

Supreme handdukstorkar till salu!

Vi säljer ett stort utbud av handdukstorkar till låga priser- vi garanterar hög kvalitet på våra produkter och hjälpsam kundservice!

www.e-badrum.se

Kategori: Till salu

Bokföra representation

Hej

Jag har haft en representationsmiddag för första gången och undrar hur man bokför detta?

Mat 200 kr
Vin 100 kr
Läsk 25 kr

Moms 12% 24,11kr
Moms 25% 20,00kr

Man får ju göra ett avdrag på 90kr per person. Hur bokför man detta? Vilka belopp blir det...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Missa inte detta när du deklarerar 2012

Nu är det dags att deklarera. Här har vi listat några smarta tips och några av årets nyheter som du kan ha i åtanke innan du sätter igång med företagets deklaration. Har du frågor om företagets ekonomi kan du såklart alltid kontakta din rådgivare.

Aktiefållan
Tänk på att du flyttar resultatet från tidigare års af...

Betalt för bokföring - Får inte SIE filerna??

Hejsan
Undrar om någon har koll på vad som gäller egentligen?
Vi har under en tid använt oss av en bokföringsfirma. Nu har vi brytit med dom och bett om att få SIE filer för de år som dom skött vår bokföring. Men de verkar vägra....

Det känns ytterst märkligt då detta är en del av vad vi betalar för tänker jag.
Å...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hälsohem med inriktning mot beroende

Hej, jag har jobbat med en affärsidé om ett Hälsohem som har inriktning mot beroende och kognitiv beteende terapi.

Det jag skulle behöva hjälp med är Företagsnamn, jag har kört fast totalt. Så snälla internetmänniskor hjälp mig 🙂

Vad kan vara ett positivt namn för ett sådant typ av hälsohem/vårdhem?

Kategori: Affärsidéer

Handlade, glömde ta kvittot

Hej!

Nu är det så att jag handlade med företagskortet igår kväll på restaurang då jag var ute och åt med en kollega, jag glömde dessvärre ta kvittot eftersom jag stressade iväg mig....

Hur blir detta ? problem? Kan ju inte lämna kvitto till revisor så hon bokför detta nämligen...

Tacksam för hjälp
...

Vi söker en seriös samarbetspartner som kan webbutveckling

Hejsan!
Jag och min kompanjon har under det närmaste månaderna jobbat fram ett lovande koncept för social internetmarknadsföring.

Vi kommer att driva igenom företaget för fullt och räknar med att börja sälja tjänsten i slutet av sommaren/början av hösten.

Just nu håller vi på att utvärdera olika samarbetsaltern...

Har ni testat iZettle ?

Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av iphone appen izettle.

Domännamn, hemsida, e-post och logga

Hej!

Håller på att sondera terrängen avseende hemsida och e-post.
Har kollat lite på nätet och börjar få en bild av läget. Har dock några grundläggande frågor innan jag går vidare:

1. Om jag förstått saken rätt så ingår www när jag registerar ett domännamn?
Dvs. säg att mitt företag heter "stenkrossarexpe...

Söker mössor, kepsar m.m.

Hej! Söker efter moderna och trendiga mössor, kepsar o liknande att köpa in. Både märkesvaror men även okända märken eller produkter utan märken.

Skicka pm om du har något att erbjuda eller tips på var jag kan hitta det jag söker!

Mvh

Daniel

Kategori: Söker/eftersöker

Skatteplanerare - Problem med verksamheten

Hejsan
Sitter och funderar på vilken väg man ska ta då vi hamnat i problem.

Har en lönsam verksamhet (AB) men åkte på en rejäl skattesmäll för några år sedan. Har sedan dess varit tvungen att ta låna från företaget för att betala skatteskulder, vilket har innebärt att det räknats som att vi tagit ut stor vinst (som använts ti...

Grundbok och huvudbok

Hej

Om man har ett mindre företag måste man bokföra och fylla i olika konton i en huvudbok eller räcker det att skriva in alla företagets händelser i en grundbok och i slutet av varje månad
Sammafatta in och utgående pengar och in och ut moms.
Jag finner det extremt svårt att förstå huvudbokens system när man skall föra...

Miljöföretag på frammarsch

Miljöteknik och företag som gör affärsidéer av klimatlösningar lyfts ofta fram som en bransch med goda framtidsutsikter. Statistik från SCB visar att det är precis det som hänt. Mellan 2003-2010 steg miljöföretagens omsättning med nästan 60 procent.

Att tala om miljöteknikbranschen som en bransch och att mäta dess utveckling ä...

Kategori: Nyheter

Agent & återförsäljare

Är det smart att vara både agent & återförsäljare för en produkt? Då säljer man väl vidare till konkurrenter.