Senaste inläggen
Hjälp fattar inte egna uttag
Hej |
|||
Ett antal frågor jag behöver svar på! Tacksam för hjälp!
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Indisk textil fabrik söker kunder i Sverige
Mina kusiner i Indien vill börja exportera till Sverige samt börja göra affärer med svenska företag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sälja inkråmet och får betalt i 2 omgångar - Skumt på G?
Vi har ett aktiebolag som skall sättas i konkurs, |
|||
Företagsnamn bröllopsbranschen, hjälp!
Jag planerar att starta upp ett företag i bröllopsbranschen men har fastnat totalt när det gäller företagsnamnet. Jag vill ha ett ganska brett namn (inom bröllop) så att jag kan utvidga företaget så småningom (det finns ju väldigt många områden.. kläder, hyra ut festartiklar, erbjuda tjänster osv) Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur fungerar löneväxling tjänstepension?Min fru har under sina yrkesverksamma år inte hunnit sätta av så mycket i tjänstepension. Idag är hon tillsvidare anställd och har möjlighet till löneväxling (vilket hon utnyttjar till viss del). Min fråga är ifall hon skulle kunna öka på denna löneväxling vilket skulle få ner hennes löneskatt, därefter blir hon även anställd i mitt företag för att... |
|||
Anläggning entreprenad och bygg
Hejsan! Kategori: Allmänt |
|||
Dela nybygdd lokal vid havet
Nu är det så att jag har fått tillgång till en nybyggd lokal på västra hamnen i malmö och söker efter någon som vill vara med och dela på den! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföring av tjänstepension
Hej |
|||
Deklarera betald prelininärskatt 2011, momsbilaga nödvändig m.m
Hej |
|||
Marknadsföring mha gratis varuprover
Tänkte bara lite snabbt skena lite ljus på vår nya sajt Freestuff.se Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
K10 vid förlängt räkenskapsår?Startade AB i höstas och har förlängt räkenskapsår (även om det verkar som att Skatteverket inte riktigt fattat det). I deklarationen nu så står det att jag ska lämna bilaga K10. Stämmer det och - i så fall - hur fyller man i en sådan? |
|||
Jobba inom eventvärlden? Men en helt ny unik produkt!
[attachment=71]skumo.se.jpg[/attachment] Kategori: Till salu |
|||
sträckkoder på varor
Jag behöver lite hjälp från er andra som säljer produkter. Jag ska börja med några få varor som jag kommer försöka sälja till både små och större butiker och kedjor. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Endast för pensionär
Den här tråden är tänkt för alla dessa pensionärer som vill starta upp EF. Kategori: Off Topic |
|||
Bästa landet att driva företagFör många är Sverige ett alldeles utmärkt land att driva företag om man inte har alltför hög omsättning och kan sköta det från hemmet ensam och har det som en biinkomst. Har man sedan en hel del resdagar utomlands så kanske vinsten försvinner nästan helt och hållet. Den som singel och är lat men där det inkommer betydande medel via % utav något är... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
skattskillnader AB och enskild firma
Jag trodde att jag förstod skillnaden i skatt mellan AB och enskild men nu när jag har försökt tyda skatteverkets broschyrer så är jag inte så säker mer. |
|||
företagande i Danmark
Hur fungerar moms om man har företag i Danmark och säljer till Sverige? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
moms sälj köp i EU
Hur fungerar Moms vid köp och försäljning utomlands alltså inom EU. |
|||
Söker del i butik (stockholm eller roslagen)
Hej jag är en ny startad litet företag som säljer barnkläder i storlekarna 92-164. Jag söker någon som kan hyra ut en liten del av sin butik till mig för att kunna göra utställningar en gång i månaden.( har 2 klädstånger). Kanske om du har en butik med damkläder där mammor brukar handla? Hör av er till mig. Kategori: Söker/eftersöker |
|||