avdrag för lokalkostnader?

21
Hej,
I min verksamhet så har vi haft kostnader för en lokal (läs butik). Kostnaden är 750 kr i månaden exkl moms.
Det finns en ruta som heter "Övriga ej bokförda avdrag" i deklarationen, ska man använda den eller hur gör man?
Eller har jag redan "dragit av" detta på företaget då jag redan betalt hyrorna med den enskilda firmans pengar eller hur funkar det egentligen?

mvh Andreas
1324
4
Antar att du skött din bokföring och bokfört denna kostnad. Isåfall är den ju redan avdragen. Det fältet du pratar om är för typ kontor hemma, ev privatbil i tjänst som ej bokförts (18,50 milen) och andra liknande kostnader. Hans
21
Hej, Japp, det är redan bokfört som en kostnad på bankkontot så det är klart. Precis som jag trodde :-) Tack! Vi har kontor hemma, hur gör man det avdraget? 2000kr eller 4000kr? mvh Andreas
1324
4
Du måste jobba på kontoret hemma minst 800 timmar per år. Då kan du dra av 4000 eller 2000. 2000 gäller om det är i villa, 4000 om det är borätt eller hyreslägenhet. Hans
21
Hej! Ok! Tack för info! Mycket tydligare än att läsa alla foldrar. TacK! mvh Andreas

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.