Senaste inläggen

Handlade, glömde ta kvittot

Hej!

Nu är det så att jag handlade med företagskortet igår kväll på restaurang då jag var ute och åt med en kollega, jag glömde dessvärre ta kvittot eftersom jag stressade iväg mig....

Hur blir detta ? problem? Kan ju inte lämna kvitto till revisor så hon bokför detta nämligen...

Tacksam för hjälp
...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Vi söker en seriös samarbetspartner som kan webbutveckling

Hejsan!
Jag och min kompanjon har under det närmaste månaderna jobbat fram ett lovande koncept för social internetmarknadsföring.

Vi kommer att driva igenom företaget för fullt och räknar med att börja sälja tjänsten i slutet av sommaren/början av hösten.

Just nu håller vi på att utvärdera olika samarbetsaltern...

Kategori: Allmänt

Har ni testat iZettle ?

Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av iphone appen izettle.

Domännamn, hemsida, e-post och logga

Hej!

Håller på att sondera terrängen avseende hemsida och e-post.
Har kollat lite på nätet och börjar få en bild av läget. Har dock några grundläggande frågor innan jag går vidare:

1. Om jag förstått saken rätt så ingår www när jag registerar ett domännamn?
Dvs. säg att mitt företag heter "stenkrossarexpe...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Söker mössor, kepsar m.m.

Hej! Söker efter moderna och trendiga mössor, kepsar o liknande att köpa in. Både märkesvaror men även okända märken eller produkter utan märken.

Skicka pm om du har något att erbjuda eller tips på var jag kan hitta det jag söker!

Mvh

Daniel

Kategori: Söker/eftersöker

Skatteplanerare - Problem med verksamheten

Hejsan
Sitter och funderar på vilken väg man ska ta då vi hamnat i problem.

Har en lönsam verksamhet (AB) men åkte på en rejäl skattesmäll för några år sedan. Har sedan dess varit tvungen att ta låna från företaget för att betala skatteskulder, vilket har innebärt att det räknats som att vi tagit ut stor vinst (som använts ti...

Grundbok och huvudbok

Hej

Om man har ett mindre företag måste man bokföra och fylla i olika konton i en huvudbok eller räcker det att skriva in alla företagets händelser i en grundbok och i slutet av varje månad
Sammafatta in och utgående pengar och in och ut moms.
Jag finner det extremt svårt att förstå huvudbokens system när man skall föra...

Miljöföretag på frammarsch

Miljöteknik och företag som gör affärsidéer av klimatlösningar lyfts ofta fram som en bransch med goda framtidsutsikter. Statistik från SCB visar att det är precis det som hänt. Mellan 2003-2010 steg miljöföretagens omsättning med nästan 60 procent.

Att tala om miljöteknikbranschen som en bransch och att mäta dess utveckling ä...

Kategori: Nyheter

Agent & återförsäljare

Är det smart att vara både agent & återförsäljare för en produkt? Då säljer man väl vidare till konkurrenter.

Hjälp fattar inte egna uttag

Hej

Har tänkt så skallen spricker om hur det funkar med
Egna uttag.
Har drivit företaget i 6 månader
Pengar har kommit in på kontot och avdragsgilla köp och betalningar
har gjorts, in och ut momsen har beräknats och jag skall betala in moms till Skatteverket
under dessa månader har jag gjort en del...

Ett antal frågor jag behöver svar på! Tacksam för hjälp!

Hej!

Joakim Persson Heter jag och är 22 år gammal!
Har länge varit mycket intresserad av att starta eget företag med min bror.

I princip alla produkter kommer att köpas från Kina och det är här jag har en hel del frågor som jag vill ha hjälp med.

Frågor
1: Vad är det jag ska betala för någo...

Kategori: Företagande över gränserna

Indisk textil fabrik söker kunder i Sverige

Mina kusiner i Indien vill börja exportera till Sverige samt börja göra affärer med svenska företag.
Deras nuvarande kunder är: French Connection UK, Tom tailor, Mavi jeans, Schoeffel & Mammut

endast seriösa svar tack.

Produktion sker i staten Gujarat.
Jag är ingen mellanhand, jobbar inte för de eller age...

Sälja inkråmet och får betalt i 2 omgångar - Skumt på G?

Vi har ett aktiebolag som skall sättas i konkurs,
vi har fått en köpare på inkråmet.

Deras revisor och banken vill dela upp köpet på 2ggr alltså
vi säger 400.000.- nu och 150.000.- om 60 (!!!) dagar!

Dom har ett NYTT aktiebolag och ska bara fortsätta driva butiken vidare, dom vill dela upp det som en säke...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Företagsnamn bröllopsbranschen, hjälp!

Jag planerar att starta upp ett företag i bröllopsbranschen men har fastnat totalt när det gäller företagsnamnet. Jag vill ha ett ganska brett namn (inom bröllop) så att jag kan utvidga företaget så småningom (det finns ju väldigt många områden.. kläder, hyra ut festartiklar, erbjuda tjänster osv)

Någon som har tips?

Kategori: Affärsidéer

Hur fungerar löneväxling tjänstepension?

Min fru har under sina yrkesverksamma år inte hunnit sätta av så mycket i tjänstepension. Idag är hon tillsvidare anställd och har möjlighet till löneväxling (vilket hon utnyttjar till viss del). Min fråga är ifall hon skulle kunna öka på denna löneväxling vilket skulle få ner hennes löneskatt, därefter blir hon även anställd i mitt företag för att...

Anläggning entreprenad och bygg

Hejsan!
Jag har under en längre tid kollat rundor på forum ang företag m.m men efter många timmars läsning reagerat över en sak.
Hur kommer det sig att företagare som startar inom (rubrik) aldrig skriver om sina företag och hur dem har gjort eller tar emot tips osv.
Inget ont om webbutiker men det är ju det enda man kan läsa om...

Dela nybygdd lokal vid havet

Nu är det så att jag har fått tillgång till en nybyggd lokal på västra hamnen i malmö och söker efter någon som vill vara med och dela på den!

Lokalen är 67 kvm och består just nu av enbart ytterväggar så att man får alltså själv vara med och bestämma planlösning, färg, golv mm.

Jag utför själv massage och spabehandlin...

Bokföring av tjänstepension

Hej
Är nu till forumet här, har en fråga angående tjänstepension.
Jag har ett relativt nystartat AB, jag är ensam anställd där jag hyr ut mig själv som konsult.

Jag har tecknat tjänstepension genom SEBs trygg liv.

Hur ska jag bokföra denna?
Det består ju av pensionskostnader (ålders-, sjuk-, fa...

Deklarera betald prelininärskatt 2011, momsbilaga nödvändig m.m

Hej

Har en enskild firma (bildad halvvägs genom 2011) vilket har gått back 4375 kr och saknar försäljning ö.h.t.

Ska nu deklarera för första gången och har ett par frågor 🙂

1.Har under 2011 betalat in 4484 kr i preliminärskatt(sept, okt,nov och dec). Det står dock i den preliminära skatteuträkningen vi...

Marknadsföring mha gratis varuprover

Tänkte bara lite snabbt skena lite ljus på vår nya sajt Freestuff.se
Om det är så att ni i framtiden skall eller kanske redan nu marknadsför er mha. gratis varuprover så kan vi hjälpa er. Vi bloggar gärna om er, gratis såklart.

Mvh
Freestuff.se

Kategori: Försäljning och Marknadsföring