Senaste inläggen
förenklat bokslut momsfordran hur kontera
Är väldigt dåligt insatt, och sliter just nu mitt hår för att jag är sen med allt... |
|||
Upptäckt fel i bokföring för 2011 års räkenskapsår - hur dateraJag har, erkänner jag, varit dålig med att stämma av bokföringen under mitt första år som egen företagare. Inför deklarationen så går jag nu igenom dagboken och upptäckt fel i bokföringen. Jag antar att jag ska göra en ny verifikation om detta, men hur ska den dateras? |
|||
Moms i budgetÄr på gång att starta ett företag. Vi har gjort en budget, men undrar nu: ska man ta summorna utan moms då? vi har tagit med momsen, men får väl isf dra av 25%? |
|||
Sista minuten frågor
Jag har 2 sista minuten frågor. |
|||
Handelsbolag lån med säkerhetHjälp! Vi vill starta ett företag, jag och min man. Nu har vi kört fast i frågan om företagsformen. Till saken hör att huset vi bor i är skrivet på mig och skall så förbli. Vi behöver rusta upp en lokal i ett av uthusen för att driva firman där, detta blir ganska kostsamt (ca 150 000) Först blev vi rådda att starta enskild firma på mig,ta lån med h... |
|||
Internet försäljning till land i EU
Var hittar jag hur momsen och försäljningen ska redovisas. |
|||
bokföra varulager så att det inte påverkar företagets resultat
Hej, |
|||
Skaffa hjälp med faktureringÄr det en bra ide att anlita visma till att sköta faktureringen i företaget? Det är ju ett inkassobolag bl a. Tror ni de stjäl information? Använder dem som inkassobolag. Kategori: Allmänt |
|||
Falsk ryktesspridning hur reagera?
Hej. Kategori: Allmänt |
|||
Deklaration - Tillskott in i företaget
Hej! |
|||
Tips på bra avtal/kontrakt inom arbetsrätt?
Hej, vill få bättre struktur vad gäller visstidsanställda och provanställda i mitt företag. Har ni några bra förslag på någon bra hemsida för köpa av detta? Det får inte vara för dyrt, men samtidigt vill jag köpa något som är ok, dvs. jag vill att en jurist skrivit kontaktet/kontrakten... |
|||
Deklaration moms
Hej! |
|||
Starta flera AB ta utdelning från alla...
Kan man starta tex två AB där man tar ut lön och lönebaserad utdelning och sen ett annat AB dit man för över pengar och enbart tar utdelning enligt schablon? |
|||
svenskt företagsskydd - vad tror ni?
Har ni hört talas om svenskt företagsskydd? Varning eller ok? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra momsinbetalning
Hej, |
|||
Hög lön i AB nu eller behålla i företaget och ta hög lön sen?
Anta att vi pratar om en lön över översta brytgränsen för statlig skatt. |
|||
Mentor Nätverk
Hej, jag söker folk som vill ingå i mitt nätverk av företagande, vad går detta nätverk ut på? Vad är syftet? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hjälp med NE-blankett inför e-deklaration
Hej |
|||
Marknadsförings hjälp
Jag är formsprutnings- och produktionstekniker och tanken är att starta eget inom detta område. Någon som har några tips och ideer hur man kan marknadsföra detta. Fokus är mot andra företag men även konsumenter om man hittar ett bra produkt att tillverka i plast. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur använder ni Facebook i era företag?Hur använder ni Facebook i era företag? Känner att det är ett bra sätt att få ut info om ett företag, men att det kanske är svårt att få igång...Tips? Tack! Kategori: Allmänt |
|||