Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Jonathan
Men jag tror syftet med hans tråd i första hand (?) är att han vill ha synpunkter/feedback på fonden han tänker starta.
/Peter
Jonathan
Men ja. Det går att starta business även utan startkapital. Men startsträckan blir längre. Att då avråda någon att starta företag för den sakens skull gör mig lite irriterad just för att jag vet att hårt arbete lönar sig och att motgångar kan hjälpa en sann entreprenör på vägen.
Att starta företag handlar om att skaffa sig pengar. Att göra det genom att leverera tjänster är något som är fullt möjligt.
Om jag nu fattat dig rätt, så vill du att bankerna skall låna ut pengar till vem som helst, oavsett om personen har inkomst,betalningsanmärkningar, detta skulle aldrig fungera.
Jag tror jag förstår din frustration, samtidigt känner jag att den borde kunna tända ett driv hos dig.. om du verkligen tror på din ide så kan du också spara undan 50 000:-
En sann entreprenör hittar alltid vägar.
Jag trivdes inte med alla olika jobb jag fick, så tillslut sa jag upp mig och med en summa inte större än en halv månads lön lyckades jag komma igång med den firman jag idag driver och livnär mig på. Även nya projekt är på gång hela tiden. Allt handlar om vilja!
Du kan också om du verkligen vill! Kör hårt!
Lycka till!
har försökt med alla banker.
1.Fast jobb på annat håll. ( Inkomstkälla )
2. Sparplan, gör en kalkyl på utgifter. Dra ner på vissa kostnader,byt till lägre försäkringar, övrigt( Tips ) Ring runt och hör.
3. Ta initiativet.Du måste själv sträva efter det du vill, inte ge upp,sätta upp tydliga mål och sträva efter dem.
4. Spar exempel.
50,000 är ingen omöjlig summa, som du kan skapa på mindre än 3 år. Försök spar runt 2100 i två år, är du uppe i 50400, utan lån.
5. Kom ihåg att DU kan lyckas, bara om du verkligen vill.
Bara vänliga tips. Lycka till !