Till alla fattiga företagare

2
🙁 Efter tre Ă„r av fruktlösa försök att fĂ„ fram 50 000 i startkapital, ger jag upp!! Det finns INGEN chans för en fattig med dĂ„lig kreditvĂ€rdighet att ta sig ur skiten, trots en affĂ€rside hyllad till skyarna av banker, Almi och privatinvesterare... inte ens en vinstprognos pĂ„ miljoner efter nĂ„gra Ă„r hjĂ€lper, för nĂ€r kreditupplysningen görs, gör alla helt om!! Du blir ignorerad, förödmjukad och skattad Ă„t, TROTS att du har varit helt uppriktig med din situation frĂ„n allra första början!! SĂ„ mitt rĂ„d till alla er som har dĂ„lig kreditvĂ€rdighet, skit i bankerna, och alla andra idioter som lovar runt men hĂ„ller tunt.. lĂ„na av kompisar eller förĂ€ldrar, och har ni inte den möjligheten, sĂ„ lĂ€gg ner!!! Det Ă€r inte vĂ€rt besvikelsen!!!! Jag har börjat fila pĂ„ en uppstart av en fond för fattiga företagare, och Ă€r tacksam för ideer och förslag om detta!! Mvh besviken fd företagare!
2066
22
Jag har svÄrt att förstÄ. Vad vill du att bankerna ska göra egentligen?
Med vÀnliga hÀlsningar,
Jonathan
119
Jag tror att han vill att bankerna ska lÄna ut pengar till alla, oavsett kreditvÀrdighet? Men jag tror syftet med hans trÄd i första hand (?) Àr att han vill ha synpunkter/feedback pÄ fonden han tÀnker starta. /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. HÄller pÄ att starta upp e-handel pÄ godis24.se
2066
22
I sÄ fall, beskriv vad du tÀnkt dig sÄ vi fÄr nÄgot att ha synpunkter pÄ.
Med vÀnliga hÀlsningar,
Jonathan
157
3
Jag tycker ditt rÄd att alla ska skita i att starta företag för att de inte har pengar. TyvÀrr hÄller jag inte med dig dÄ verkligheten bevisar gÄng pÄ gÄng att det gÄr om man verkligen vill. Saknar man dessutom pengar kanske det blir jobbigare men inget Àr omöjligt för det. DÀremot kan jag hÄlla med dig om att man ska strunta i bankerna men det Àr min högst personliga Äsikt dÄ jag tycker de agerar fel mot privatpersoner i mÄnga situationer. Men ja. Det gÄr att starta business Àven utan startkapital. Men startstrÀckan blir lÀngre. Att dÄ avrÄda nÄgon att starta företag för den sakens skull gör mig lite irriterad just för att jag vet att hÄrt arbete lönar sig och att motgÄngar kan hjÀlpa en sann entreprenör pÄ vÀgen. Att starta företag handlar om att skaffa sig pengar. Att göra det genom att leverera tjÀnster Àr nÄgot som Àr fullt möjligt.
Med vÀnlig hÀlsning Carl Jonas Följ mig pÄ Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - WebbyrÄn som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
10
1
Jobba ihop en start kapital med ett heltids jobb först. Att starta ett företag utan en enda krona Àr svÄrt, bara marknadsföring kostar en del. Om jag nu fattat dig rÀtt, sÄ vill du att bankerna skall lÄna ut pengar till vem som helst, oavsett om personen har inkomst,betalningsanmÀrkningar, detta skulle aldrig fungera.
Dags att tona bilen? Vi har allt inom Solfilm och sĂ€kerhet. Öka sĂ€kerheten i företagets lokal med vĂ„r högkvalificerade sĂ€kerhetsfilm! Vi pĂ„ Solfilmskompaniet Ă€r proffs pĂ„ solskydd!
28
AlltsÄ, 50 000:- kan du ju spara ihop till under 1-3 Är om du arbetar pÄ ett "vanligt jobb" (och prioriterar bort överdrivna inköp nÀr det gÀller alkohol/skönhetsprodukter/tidningar och annat (jag vet inte riktigt vad alla lÀgger pengar pÄ, men mÄnga verkar göra slut pÄ hela sin lön varje mÄnad?), och dÄ kan du dessutom smygstarta genom att jobba extra med ditt projekt pÄ fritiden. Planera och testa sÀljbesök, testa produkten/tjÀnsten (om det Àr nÄgot som ska byggas, sÄ gör en prototyp...), klura pÄ hur visitkort och annat material ska se ut, vÀlja bra namn, undersöka marknaden... Jag tror jag förstÄr din frustration, samtidigt kÀnner jag att den borde kunna tÀnda ett driv hos dig.. om du verkligen tror pÄ din ide sÄ kan du ocksÄ spara undan 50 000:-
www.bunko.se - TrĂ€ffa nya vĂ€nner www.hyrakontorsplats.nu - Hyr ut kontorsplats www.massagemotorn.se - Hitta massör www.hĂ€lsoreseguiden.se - Åka pĂ„ hĂ€lsoresa? www.gratisikoner.se www.victoriawagman.se
3
Det gÄr att starta frÄn 0, det gÀller bara att ha drivet och viljestyrkan att lyckas. Jag startade import/förÀdlingsverksamhet med i stort sett inga pengar. Det var tuffa förhandlingar med tillverkarna om lÄga kvantiteter och priserna blev nÄgot högre. Men det lönade sig senare nÀr allt började röra pÄ sig och kvantiterna steg. En sann entreprenör hittar alltid vÀgar.
18
2
Jag kan ocksĂ„ förstĂ„ din frustration pĂ„ ett sĂ€tt men vill man nĂ„gonting sĂ„ Ă€r det absolut inte omöjligt. Man ska sĂ„klart försöka undvika bankerna sĂ„ mycket man bara kan. Jag trivdes inte med alla olika jobb jag fick, sĂ„ tillslut sa jag upp mig och med en summa inte större Ă€n en halv mĂ„nads lön lyckades jag komma igĂ„ng med den firman jag idag driver och livnĂ€r mig pĂ„. Även nya projekt Ă€r pĂ„ gĂ„ng hela tiden. Allt handlar om vilja! Du kan ocksĂ„ om du verkligen vill! Kör hĂ„rt! Lycka till!
Simon Nordstrand FCC - First Class Cleaning simon@fccservice.se www.fccservice.se Grytan info@grytan.org www.grytan.org
5
Jag har startat 3 företag utan att anvÀnda en enda av mina egna pengar! Kolla in e-boken (gratis) pÄ www.foretagsfinansiering.se för riktigt bra tips om olika aktörer dÀr du hitta finansiering till affÀrsidéer.
2
Försök fixa pengar pÄ annat sÀtt om inte lÄn gÄr. Om du nu har försökt med alla banker. 1.Fast jobb pÄ annat hÄll. ( InkomstkÀlla ) 2. Sparplan, gör en kalkyl pÄ utgifter. Dra ner pÄ vissa kostnader,byt till lÀgre försÀkringar, övrigt( Tips ) Ring runt och hör. 3. Ta initiativet.Du mÄste sjÀlv strÀva efter det du vill, inte ge upp,sÀtta upp tydliga mÄl och strÀva efter dem. 4. Spar exempel. 50,000 Àr ingen omöjlig summa, som du kan skapa pÄ mindre Àn 3 Är. Försök spar runt 2100 i tvÄ Är, Àr du uppe i 50400, utan lÄn. 5. Kom ihÄg att DU kan lyckas, bara om du verkligen vill. Bara vÀnliga tips. Lycka till !

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.